بین‌الملل 01:49 - 29 مهر 1393
دیلی بیست:
دیلی بیست نوشت :هر زمان که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا ( سیا ) افرادی را که تصور می شود افرادی بد هستند از بین برده یا به تضعیف آنها کمک کرده است ، افراد جایگزین آنها به همان اندازه بد یا حتی بدتر بوده اند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، این پایگاه اینترنتی در تحلیلی به قلم "کریستوفر دیکی" نوشت :  اما در مورد این تصمیم گیری های غم انگیز سیاستگذاری باید همه روسای جمهور آمریکا تا زمان دولت آیزنهاور را  مقصر دانست. روسای جمهور آمریکا کسانی هستند که  افراد  اطراف آنها  فکر می کنند در کشورهای  سراسر جهان می توانند مهندسی مجدد انجام دهند. 


یکی از مقامات سیا گفت :« یکی از گزارش های سیا نشان می دهد مسلح کردن تروریست‌ها به ندرت موثر واقع می شود .شما می توانید همین حرف را در مورد ارتش ایالات متحده نیز بگویید. ما از زمان جنگ جهانی دوم در چه تعداد از جنگ ها پیروز شده ایم؟ گرانادا ؟ کوزوو؟ افراد به ندرت می خواهند به ادامه یافتن فاجعه در  عراق و افغانستان اشاره کنند:  عبارت « ماموریت انجام شد» به سرعت به « ماموریت غیر ممکن است» تبدیل می شود.


 ایالات متحده از سال 1983 تا سال 2003  به آنچه رودیارد کیپلینگ «جنگ های وحشیانه صلح » می نامد پرداخته است. آمریکا این کار را برای درس دادن و تغییر نظام‌ها هر سال  گاهی در خفا و  اغلب  به طور آشکار، انجام می دهد. البته اکثر آمریکایی ها این موارد عملیات را فراموش کرده اند. 






انتهای پیام./

4997998
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است