ورزشی 13:26 - 11 خرداد 1393
امضای تفاهم‌نامه فدراسیون‌ها با وزارت ورزش
معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش از امضای تفاهم‌نامه ورزشی فدراسیون‌ها با وزارت ورزش خبر داد.

اعلام گزارش عملکرد فدراسیون‌ها به وزارت ورزش برای دریافت مرحله دوم بودجه

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان، حمید سجادی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: از امروز تا 2 هفته آینده نشست های کارشناسی را با فدراسیون های ورزشی به منظور تخصیص بودجه سال 93 خواهیم داشت که نخستین جلسه امروز و با حضور فدراسیون های کاراته، ووشو، تکواندو، جودو، کشتی، وزنه برداری و دوومیدانی خواهد بود.

وی ادامه داد: این تفاهمنامه و بودجه تخصیصی با توجه به برنامه های فدراسیون ها که در 3 ماه آخر سال 92 از آنها اخذ و بررسی شده و با توجه به بودجه مصوب وزارتخانه تنظیم می ‌شود و به امضاء خواهد رسید.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: این میزان اعتباری است که از طرف وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون ها اختصاص داده می شود و فدراسیون ها طبق این تفاهمنامه مکلف هستند همکاری لازم را در زمینه ارزیابی عملکرد فدراسیون و نمایندگان معرفی شده از طرف وزارت در حوزه های مختلف و همچنین بازرسین فدراسیون معمول دارند.

وی تاکید کرد: فدراسیون ها باید گزارش عملکرد مالی خود را بر اساس فرم های ابلاغ شده قبل از دریافت مرحله بعدی اعتبارات به این معاونت ارسال کنند در غیر اینصورت پرداخت بعدی تا دریافت فرم ها به حالت تعلیق در خواهد آمد.

سجادی گفت : در این تفاهمنامه، اعتبارات قید شده برای دو بخش ورزش بانوان و آقایان خواهد بود و براساس میزان درصدی که برای هر یک تعیین شده فدراسیون مکلف به هزینه کردن است.

وی همچنین در خصوص میزان کسب درآمد فدراسیون از منابع غیر دولتی و حمایت کنندگان خصوصی اظهار داشت: در این تفاهمنامه میزان حمایت بخش خصوصی مشخص شده و معلوم شده که فدراسیون ها باید چه میزان کمک جذب کنند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای همچنین گفت: عمدتا بودجه فدراسیون براساس سرفصل های برنامه ای خواهد بود اما یک تفکیک کلی با توجه به بازی های آسیایی اینچئون در تخصیص اعتبارات هم خواهیم داشت یعنی میزان پولی که برای تدارک تیم ها جهت شرکت در بازی های آسیایی مشخص شده به صورت مجزا در این تفاهمنامه درج شده است.

وی یادآور شد: هر فدراسیونی با توجه به برنامه های مصوب در سال جاری اعتبارات خود را در یافت می کند و پس از دریافت اولین مرحله اعتبارات که در فروردین ماه انجام شده برای مرحله دوم حتما باید گزارش عملکرد خود را به معاونت ورزش قهرمانی جهت دریافت اعتبارات مراحل بعدی ارسال کنند. طی دو هفته همه 48 فدراسیون طبق جدول زمان بندی پیش بینی شده در معاونت حضور پیدا می کنند و تفاهمنامه به امضاء طرفین خواهد رسید.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است پس از این میزان کمک کمیته ملی المپک به فدراسیون ها به وزارت ورزش و جوانان اعلام خواهد شد و بالعکس وزارت ورزش هم جدول میزان اعتبار تخصیصی به هر فدراسیون را به کمیته ملی المپیک ارسال می کند.

این مقام مسئول در وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: بنابراین در سال جدید مشخص خواهد شد که هر فدراسیون چه میزان کمک از وزارت ورزش و چه میزان از کمیته ملی المپیک دریافت کرده است. به این ترتیب پیش بینی میزان کمک های دریافتی از بخش غیر دولتی و حمایت کنندگان مالی هم روشن خواهد شد.

او در ادامه خاطر نشان کرد: در این جلسات رییس فدراسیون و خرانه دار فدراسیون های ورزشی، معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای، معاون توسعه منابع و پشتیبانی، معاون توسعه ورزش بانوان حضور خواهد داشت و تمامی این افراد باید تفاهمنامه مالی را امضاء کنند.

سجادی در پایان گفت: امیدوارم در سالی که فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری شده همه مدیران و روسای فدراسیون ها ضمن صرفه جویی کامل در انجام هزینه ها، طبق برنامه های پیش بینی شده و تفاهم نامه امضاء شده بتوانیم اقدامات موثری را درعرصه ورزش قهرمانی و حرفه ای کشور داشته باشیم.


3893801
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان با دوچرخه علی لبیب یک دور پیست ورزشگاه آزادی را رکاب زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در پیست دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی از اردوی رکابزن المپیکی ایران بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی و نقل و انتقالات سرخپوشان تبریزی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: در جلسه مدیران عامل، آذربایجانی مدیرعامل سپاهان بیشترین اعتراض را به سقف بودجه نقل و انتقالات داشته است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان ایران تحت عنوان جام دوستی ایران و کره جنوبی با مسئولان فدراسیون و سفیر کره جنوبی در ایران آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است