ورزشی 09:32 - 04 مرداد 1393
مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: با توجه به فرصت اندک باقی مانده تا مسابقه‌های جهانی و بازیهای آسیایی، مطمئنا برگزاری مسابقه‌های انتخابی مجدد موجب لطمه به کشتی فرنگی خواهد شد.

ناصر نوربخش: انتخابی مجدد به کشتی فرنگی لطمه می‌زند

ناصر نوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره شرایط تمرینات تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در مسابقه‌های جهانی و بازی‌های آسیایی اینچئون اظهار کرد: با توجه به زمان محدودی که تا این دو رویداد داریم، با مشکلاتی مواجه هستیم. برای مسابقه‌های مهمی چون جهانی و بازی‌های آسیایی باید زمان لازم را در اختیار داشته باشیم. در کشور ما متاسفانه یکی دو ماه مانده به آغاز بازی‌های آسیایی و یا رقابت‌های مهم دیگر مسئولان به فکر می‌افتند. البته این موضوع به مشکلات اقتصادی و برنامه‌ریزی کلان ورزش ایران برمی‌گردد که از دوران سابق به یادگار مانده است.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته شاهد 7 تغییر در راس کادر فنی تیم ملی فرنگی بوده‌ایم تصریح کرد: این تغییرات مداوم در کادر فنی تیم ملی موجب بروز لطماتی به کشتی فرنگی ایران شده است. هیچ گاه شرایط منسجم و دائمی در کشتی فرنگی مشاهده نکرده‌ایم چرا که هر فردی آمده یک مدتی با افکار خود تیم را تمرین داده و پس از گذشت زمانی، فرد دیگری جایگزین او شده است که او نیز افکار متفاوتی را در تیم اجرایی کرده است. پس از اینکه من به تیم ملی مجددا وارد شدم، دو ماه و نیم فرصت داشتیم تا تیم را برای مسابقه‌های جهانی آماده کنیم در حالی که بدن کشتی‌گیران نیز تنها تا اندازه‌ای از آمادگی برخوردار بود. ما نمی‌توانیم در این فرصت باقی مانده محدود یک دوره تمرینی را به صورت کامل پشت سر بگذاریم و مجبوریم میانبر بزنیم و دوره‌های تمرینی را کوتاه‌تر کنیم که این موضوع مطمئنا بر عملکرد کشتی‌گیران تاثیر خواهد گذاشت.

وی درباره پیش‌بینی خود از نتیجه‌گیری تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقه‌های جهانی و بازی‌های آسیایی، گفت: در دوره‌های قبل فرصت بیشتری داشتیم و تیم حداقل 5 – 6 ماه تمرین می‌کرد و به بازیهای آسیایی اعزام می‌شد اما الان کمتر از دو ماه فرصت داریم ضمن اینکه مسابقه‌های جهانی را پیش از بازی‌های آسیایی پیش رو داریم که این برای ما دردسرساز شده است چرا که کشتی‌گیری در جهانی بخواهد شرکت کند باید فرصت کافی داشته باشد تا به ریکاوری کامل بپردازد اما با توجه به فاصله دو هفته‌ای میان مسابقه‌های جهانی و بازی‌های آسیایی این امر دست نیافتنی است.

نوربخش خاطرنشان کرد: به همین علت در برخی اوزان مجبوریم از نفر دوم استفاده کنیم که اختلاف میان نفرات اول و دوم در تیم ملی مطمئنا کیفیت کار را پایین می‌آورد. کمیته ملی المپیک نیز برای خود به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده است که از ما توقع زیادی دارند که این موضوع نیز کار را برای ما سخت‌تر می‌کند.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که آیا مسابقه‌های جهانی برای شما از اولویت بیشتری برخوردار است یا بازی‌های آسیایی گفت: هر دوی این مسابقه‌ها برای مسئولان ورزش کشورمان مهم است. با توجه به نزدیکی مسابقه‌های جهانی و بازی‌های آسیایی در بعضی از اوزان مجبور هستیم از دو کشتی‌گیر استفاده کنیم تا بتوانیم نتیجه مطلوب‌تری را بگیریم. امیدوارم با توجه به زمان محدودی که در اختیار داریم بتوانیم بهترین نتیجه ممکن را بگیریم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا علی‌رغم اینکه اعلام شده بود قرار است در جام پیتلاسینسکی لهستان میان حمید سوریان و شیرزاد بهشتی طلا در وزن 59 کیلوگرم مسابقه انتخابی برگزار شود اما به یک باره سوریان در این مسابقه‌ها در وزن 66 کیلوگرم به روی تشک رفت، اظهار کرد: من با این تیم نبودم و نمی‌دانم چه عاملی باعث شد سوریان یک وزن بالاتر کشتی بگیرد اما چیزی را که می‌دانم این است که قرار نبود سوریان در 66 کیلوگرم کشتی بگیرد. باید علت این موضوع را از سرمربی تیم ملی که در کنار تیم ملی حضور داشت بپرسید.

نوربخش درباره آخرین شرایط پسر خود که نتوانست در مسابقه‌های انتخابی به تیم ملی راه یابد گفت: محمد زمانی که در اردوها بود از نظر درسی عقب افتاد و این در حالی بود که سنوات تحصیلی‌اش هم در دانشگاه تمام شده بود و در حال اخراج از دانشگاه بود. اگر واحدهای درسی خود را پاس نمی‌کرد، از دانشگاه اخراج می‌شد و مجبور بود به سربازی برود که در این صورت هم به درسش و هم به کشتی او لطمه وارد می‌شد به همین علت در آن برهه زمانی تحصیل را در اولویت خود قرار داد که خوشبختانه توانست درس خود را به اتمام برساند و از معافیت تحصیلی برای نرفتن به خدمت سربازی استفاده کند. همین مسائل موجب شد او نتواند خوب تمرین کند و نتیجه مطلوبی بگیرد. امسال که گذشت اما ان‌شاءالله برای سال آینده در فرآیند انتخابی تیم ملی شرکت خواهد کرد و ان‌شاءالله به تیم ملی راه خواهد یافت.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی درخصوص آخرین وضعیت بشیر باباجان‌زاده کشتی‌گیر 130 کیلوگرم فرنگی ایران گفت: او تازه به اردو وارد شده و به دلیل مصدومیت پا شرایط خوبی ندارد. شرایطش بسیار سخت است و در این فرصت باقی مانده باید تلاش بسیار زیادی از خود نشان دهد تا بتواند به آمادگی لازم برسد. اینکه آیا او آمادگی مناسب برای حضور در مسابقه‌های جهانی یا بازی‌های آسیایی را به دست خواهد آورد یا خیر به تلاش خودش بستگی دارد چرا که باید تمرین‌های بسیار سختی را تحمل کرده و از زیر بار آن شانه خالی نکند. اینکه بخواهد دوره آمادگی یک ساله را در مدت یک ماه به سرانجام برساند کار او را بسیار سخت کرده است. خوشبختانه ما در سنگین‌وزن در بازی‌های آسیایی مشکل خاصی نداریم اما در مسابقه‌های جهانی حریفان سرسختی در سنگین‌وزن پیش رویمان هستند. اگر باباجان‌زاده به شرایط ایده‌آل نرسد، ما سه چهار نفر خوب دیگر نیز در وزن او داریم که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. هرچند از نظر تجربه و سابقه در حد او نیستند اما آمادگی‌شان بیشتر از باباجان‌زاده است.

وی درباره وضعیت حمید سوریان نیز خاطرنشان کرد: او شرایط بدنی خوبی دارد و تمرین‌های خوبی را پشت سر گذاشته است. هرچند در این فرصت باقی مانده تا مسابقه‌های جهانی می‌تواند نقاط ضعف خود را نیز مرتفع کند. همین که او توانست در یک وزن بالاتر در مسابقه‌های پیتلاسینسکی لهستان عنوان قهرمانی را به دست آورد نشان دهنده آمادگی بالای اوست.

نوربخش درخصوص وضعیت امید نوروزی و اینکه آیا قرار است تو در مسابقه انتخابی وزن 66 کیلوگرم شرکت کند یا خیر گفت: تصمیم گیرنده در این خصوص که آیا قرار است در این وزن مسابقه انتخابی برگزار شود یا خیر با شورای فنی، مدیر تیم‌های ملی و سرمربی است. اینکه آن‌ها چه تصمیمی می‌خواهند بگیرند را من نمی‌دانم. متاسفانه همه نفرات در انتخابی یک وزن بالاتر کشتی گرفتند و به طور کلی سیستم انتخابی را به هم زدند. سوریان که در انتخابی شرکت نکرد، نوروزی یک وزن بالاتر شرکت کرد و در وسط راه نیمه کاره آن را رها کرد. عبدولی نیز یک وزن بالاتر کشتی گرفت. اگر قرار باشد به فرآیندی که فدراسیون کشتی گذاشته است عمل کنیم باید مجددا مسابقه‌های انتخابی را برگزار کنیم که با توجه به فرصت بسیار کم‌مان انجام این کار بسیار سخت است.

وی در پایان درخصوص برگزاری مسابقه انتخابی میان افشین بیابانگرد و سعید عبدولی و اعتراض بیابانگرد مبنی بر اینکه او در انتخابی نفر اول شده و دیگر نیازی به مسابقه انتخابی نیست اظهار کرد: بیابانگرد حق دارد که اعتراض کند. البته هر سیستمی که برای انتخاب نفرات بگذاریم، بالاخره یک نفر اعتراض می‌کند. سالیان سال همه رسانه‌ها اعتراض می‌کردند چرا انتخابی نمی‌گذارید ولی در حال حاضر که این کار انجام می‌شود می‌بینید که بسیاری از مشکلات را موجب شده است. اگر قرار است در این وزن مسابقه‌ای برگزار شود طبیعتا باید سر وزن قانونی انجام شود. هرچند در مسابقه‌های انتخابی معمولا تا یکی دو کیلو ارفاق نیز قائل می‌شوند. اینکه قرار است مسابقه انتخابی برگزار شود یا خیر بستگی به نظر شورای فنی دارد.

انتهای پیام


4326533
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان با دوچرخه علی لبیب یک دور پیست ورزشگاه آزادی را رکاب زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در پیست دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی از اردوی رکابزن المپیکی ایران بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی و نقل و انتقالات سرخپوشان تبریزی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: در جلسه مدیران عامل، آذربایجانی مدیرعامل سپاهان بیشترین اعتراض را به سقف بودجه نقل و انتقالات داشته است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان ایران تحت عنوان جام دوستی ایران و کره جنوبی با مسئولان فدراسیون و سفیر کره جنوبی در ایران آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است