استانی 18:38 - 12 تیر 1399

فوتی‌های ناشی از کرونا در خراسان‌جنوبی به ۶۰ مورد رسید

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دهقانی فیروزآبادی عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در خراسان‌جنوبی شاهد افزایش موارد بستری ناشی از بیماری‌های تنفسی و موارد بستری ناشی از ابتلاء به کرونا هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه این افزایش نشان دهنده انتقال ویروس در بین مردم بیش از گذشته است، بیان‌کرد: در این راستا طبق مصوبه ستاد ملی کرونا از ۱۵ تیرماه در مکان‌های عمومی و تجمعی استفاده از ماسک الزامی است.

دهقانی فیروزآبادی ادامه‌داد: استفاده از ماسک به ویژه در محل‌های تجمع افراد، رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی مکرر دست‌ها همچنان از توصیه‌های اصلی برای پیشگیری از بیماری کرونا است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۰۰ بیمار با مشکل حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: همچنین ۵۸ بیمار مثبت مبتلاء به کرونا در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۴ نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه یا ICU نگهداری می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در مجموع تاکنون ۶۰ بیمار مبتلاء به کرونا در خراسان‌جنوبی فوت کرده‌اند، اظهار کرد: بیرجند و طبس در وضعیت خیلی پرخطر یا قرمز رنگ، سربیشه، قاین، فردوس و بشرویه در وضعیت پرخطر یا نارنجی و زیرکوه، نهبندان و خوسف در وضعیت متوسط خطر یا زرد رنگ و درمیان و سرایان وضعیت کم خطر یا سفید هستند.


10600188
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است