استانی 19:07 - 17 مهر 1398
رئیس کمیسیون پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان:
رئیس کمیسیون پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان اعلام کرد که بیش از ۹۹ درصد محصولات دست‌فروشان ، قاچاق و تقلبی است و بر لزوم برخورد ارشادی، اخطاری و در نهایت جمع‌آوری این محصولات در بازار تاکید کرد.

با دست فروشان فروشنده محصولات سلامت محور برخورد شود

به گزارش ایسنا، علی خداویسی، ظهر امروز چهارشنبه (۱۷ مهرماه) در جلسه کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق محصولات سلامت محور با بیان اینکه دست فروشانی که کالاهای سلامت محور قاچاق را در خیابان ها می‌فروشند سلامت جامعه را تهدید می‌کنند، بر لزوم اخطار دادن، ارشاد و در نهایت جمع‌آوری این دست فروشان تاکید کرد.

وی افزود: طی بررسی‌های انجام شده بیش از ۹۹ درصد محصولات سلامت محور دست‌فروشان قاچاق و تقلبی است.

رئیس کمیسیون پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان، وجود بازرسی‌ها و گشت‌های کنترل دست‌فروشان فروشنده کالاهای سلامت‌محور را در راستای کاهش تعداد این دست‌فروشان اعلام کرد.

در ادامه بابک قطبی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به آمار کشفیات ۶ ماهه ابتدایی سالجاری در حوزه پیشگیری و مقابله با قاچاق محصولات سلامت محور اظهار کرد: تعداد بازرسی‌های روتین از مراکز عرضه و پخش مواد آرایشی و بهداشتی ۴۸۰ مورد بوده که جمع کل بازرسی‌ها بیش از ۴۹ هزار و ۸۰۰ بازرسی روتین بوده‌است.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۵۰۰ بازرسی گشت مشترک از سوی ارگان‌های مربوطه از صنف‌های حوزه سلامت به عمل آمده است، افزود: تعداد کل بازرسی‌های روتین و گشت مشترک در ۶ ماهه سالجاری بیش از ۵۱ هزار و ۳۰۰ بازدید بوده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۴۵ هزار مورد بازرسی بوده است‌.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ارزش ریالی لوازم آرایشی و بهداشتی توقیف شده را ۱۲۵ میلیون و ۹۱۵ هزار ریال و ارزش ریالی مواد غذایی توقیف شده را ۱۴۰ میلیون و ۴۷۲ هزار ریال عنوان کرد.

وی ارزش ریالی کل کالاهای سلامت محور توقیف شده در ۶ ماهه ابتدایی سالجاری را بیش از ۳۰۴ میلیون و ۷۴۶ هزار ریال اعلام کرد.

انتهای پیام


10262308
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است