بازار 13:50 - 16 تیر 1399

لیدوماتریپ، راهکارهایی برای اقامت ارزان در سفرهای داخلی

آمارها نشان می دهد بخش عمده ای از هزینه های سفری مربوط به اقامتگاه، خورد و خوراک و هزینه های حمل و نقل است. فعالان صنعت گردشگری، روش های خلاقانه ای برای کم کردن این هزینه ها پیشنهاد داده اند که حاصل آنها خلق پلتفرم هایی برای به اشتراک گذاری اتاق ها و اقامتگاه های بِلا استفاده می باشد. مسافرین می توانند در این وبسایت ها لیستی از انواع اقامتگاه های متنوع مانند ویلا، سوئیت، اقامتگاه بوم گردی و منزل روزانه و یا حتی اتاق را به صورت آنلاین مشاهده و رزرو نمایند.

در خارج از ایران وبسایت Airbnb  بدین شکل درحال فعالیت است که طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد. در داخل ایران  نیز ، وبسایت لیدوماتریپ به عنوان یک بنگاه خلاق گردشگری نیازهای اقامتی مسافرین را به صورت آنلاین تامین می کند.

کار این مجموعه بدین شکل است که به طور مثال اگر به دنبال اجاره ویلا در کیش  هستید، می توانید وارد وبسایت لیدوما شده، از میان صدها واحد پیشنهادی در کیش که تصاویر، قیمت، اطلاعات، امکانات و موقعیت جغرافیایی داخلی آن ثبت شده، واحد مورد نظرتان را انتخاب و در زمانی کوتاه به صورت آنلاین رزرو نمایید.

در ادامه این مقاله، راهکارهای کاهش هزینه‌های اقامت در سفرهای داخلی را بررسی می‌کنیم.

انواع اقامتگاه ها در سفرهای داخلی را بشناسید

در داخل ایران هتل ها، هاستل ها، مسافرخانه ها، اقامتگاه های بوم گردی، ویلا، سوئیت و منازل روزانه جزو اقامتگاه های قابل رزرو در ایران هستند.

هتل ها به نسبت تعداد ستاره هایی که دارند دارای قیمت متفاوتی هستند. اشکال کار هتل ها در این است که از ظرفیت های بالا پشتیبانی نمی کنند، حریم خصوصی کمتری دارند و فاقد آشپزخانه هستند.

 اقامتگاه های مردمی مانند ویلا، سوئیت و منازل روزانه پذیرای افراد با ظرفیت بالا هستند، فضایی بزرگتر، اتاق های متعدد و به دنبال آن فضای خصوصی بیشتری دارند و دسترسی به آشپزخانه همراه با تجهیرات امکان پذیر است. بنابراین در شهرهای گران مانند قشم، کیش و تهران، اجاره سوئیت در قشم بسیار به صرفه تر از رزرو ویلاست، به خصوص اگر به صورت خانوادگی و یا گروهی سفر می کنید.

مورد دیگر مسافرخانه ها و هاستل ها هستند. مسافرخانه ها امکانات رفاهی چندانی ندارند و هاستل ها، درواقع مسافرخانه هایی با اتاق های مشترک هستند که به درد سفرهای گروهی نمی خورند. اما اگر به تنهایی سفر می کنید، به دنبال اقامتگاه های ارزان قیمت هستید و هم اتاقی با افراد غریبه شما را اذیت نمی کند می توانید هاستل رزرو کنید.

اقامتگاه های بوم گردی در بافت های تاریخی، سنتی و روستایی ساخته می شوند که با هدف آشنایی با سبک زندگی محلی ها و تجربه زندگی در طبیعت برای مسافرین ساخته می شود. در بوم گردی ها معمولا غذاهای محلی سرو می شود و صبحانه رایگان است. بوم‌گردی ها علاوه بر اینکه محلی برای اسکان هستند، به تنهایی یک مقصد گردشگری نیز به حساب می آیند.

تعدد و تنوع بالای اقامتگاه ها در وبسایت لیدوماتریپ، مانند ویلا، سوئیت، منزل روزانه، کلبه جنگلی،  اقامتگاه بوم گردی و حتی هتل مزرعه باعث محبوبیت این پلتفرم گردشگری در میان مسافرین و گردشگران بسیاری شده است.

اجاره سوئیت در اهواز برای کاهش هزینه‌ها در سفرهای گروهی و خانوادگی

همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفته شد، در سفرهای دسته جمعی، اجاره اقامتگاه های مردمی به طور قابل ملاحظه ای هزینه اقامتی شما را کاهش می دهد. به علاوه در این اقامتگاه ها شما محدودیت کمتر و امکانات بیشتری دارید. به طور مثال می توانید تعداد اتاق های بیشتری داشته و به استخر خصوصی دسترسی داشته باشید، در آشپزخانه خصوصی آشپزی نمایید و آزادی عمل بیشتری را تجربه کنید.

همچنین به هنگام رزرو، خودتان موقعیت مکانی محل اقامت را طبق اهداف و برنامه خود  تعیین می کنید تا هزینه ی کمتری بابت حمل و نقل بپردازید. به طور مثال اگر در اهواز اقامتگاهی در نزدیکی های مرکز شهر می خواهید، از میان موارد پیشنهادی در لیدوما می توانید واحدی که نزدیک به مرکز شهر هست را انتخاب کرده و رزرو نمایید.

مسئله بعدی، بحث اعتماد و اطمینان است. پشتیبانان لیدوما پس از احراز هویت میزبانان و اطمینان از صحت اطلاعات اقامتگاه ها، واحدها را در وبسایت انتشار می دهد. تصاویر دقیقا همان چیزی هستند که به هنگام حضور در اقامتگاه خواهید دید.

با اینحال، در صورت هرگونه مغایرتی میان تصاویر با اقامتگاه، با ارائه هر مدرکی مانند عکس، مبلغ تماما به مسافر عودت داده می شود.

تفاوت قیمت اقامتگاه‌ها در ایام رونق و رکود سفر

چه کسی گفته فقط در تابستان باید به شمال سفر کرد؟ طبیعت پاییزی و زمستانی شمال بسیار دیدنیست. قدم زدن در میان های جنگل های پوشیده از برف یک تجربه جالب و متفاوت است و طبیعت پاییزی شمال فقط یک دوربین عکاسی می خواهد تا از این بوم نقاشی زنده، عکس هایی حیرت انگیز ثبت کنید. به علاوه سفر در فصل های کم مسافر، به شدت هزینه های سفری شما، به خصوص هزینه اقامتگاه را کم می کند. به طور مثال اگر شما در ایام پرگردشگر مانند تابستان، در تعطیلی ها و یا اواخر هفته به دنبال اجاره ویلا در کلاردشت باشید، هزینه آن به نسبت فصولی مانند پاییز و زمستان بیشتر می شود.

بنابراین اگر محدودیتی از نظر زمانی ندارید، به دنبال هیجان هستید و از شلوغی فراری هستید می توانید سفر خود را به ایام خلوت و غیرپیک موکول کنید.

در وبسایت لیدوما، می توانید قیمت هر اقامتگاه را در روزهای مختلف سال مشاهده کنید، مقایسه قیمتی انجام دهید و روزهای ارزانتر را به تقویم مسافرتی خود اضافه کنید.

چگونه در لیدوماتریپ سوئیت، ویلا و اقامتگاه بوم‌گردی رزرو کنیم؟

لیدوما یک پلتفرم امن برای اجاره اماکن اقامتی است. این وبسایت پلی ارتباطی میان مسافرین و مالکین اقامتگاه است تا نیازهای خود را رفع نمایند. میزبانان می توانند با اجاره اقامتگاه خود کسب درآمد کنند و مسافرین نیز می توانند سقفی امن و مطمئن در سفرهایشان داشته باشند. برای رزرو اقامتگاه کافیست وارد سایت شوید و شهر مقصد را انتخاب کنید تا لیستی از اقامتگاه ها برایتان نمایش داده شود. می توانید قیمت ها را از ارزانترین به گرانترین مرتب کنید، باتوجه به سلیقه خود امکانات اقامتگاه ها را فیلتربندی کنید تا انتخاب برایتان آسانتر شود. فراموش نکنید که نظرات مسافرین در مورد اقامتگاه ها را بخوانید تا از احساسات مسافرین پیشین در مورد آن واحد مطلع شوید.

 در طول مراحل رزرو، زمان سفر و بعد از سفرتان هرگاه مشکلی پیش بیاید یا سؤالی داشته باشید پشتیبانان لیدوما به‌صورت 24 ساعته در 7 روز هفته پاسخگوی شما هستند. لیدوما در حال حاضر در بیش از 7 هزار اقامتگاه دارد که ر بیش از 500 شهر ایران پراکنده شده اند.

برای آشنایی بیشتر با خدمات لیدوماتریپ و رزرو اقامتگاه می توانید همین حالا به وبسایت www.lidomatrip.com مراجعه نمایید.

 

 

 


10605177
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» اظهارنامه مالیاتی یک نوع سند حسابداری است که توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی در کشور ایران تهیه می‌شود و به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد. این اظهارنامه شامل اطلاعات مالیاتی و مالی افرادیست که براساس آن میزان مالیاتی که باید پرداخت کند، تعیین می‌شود...
بازار
«پارسی نیوز» داستان‌های کوتاه ترکی استانبولی: یادگیری از طریق داستان متوجه شدن از داستان‌های پیچیده در زبان ترکی استانبولی به عنوان یک چالش جذاب و مفید می‌تواند به غنای تجربه زبانی شما افزوده شود. زمانی که به داستان‌های پیچیده پرداخته و آن‌ها را درک م...
بازار
«پارسی نیوز» دغدغه بسیاری از افرادی که به دنبال تغییر دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کاری خود هستند، انتخاب یک شرکت کار درست در حوزه دکوراسیون داخلی می‏باشد. برای انتخاب یک شرکت دکوراسیون داخلی ایده‏آل، بایستی به نکات مختلفی توجه داشت و از یک راهنمای گام به گام ...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است