استانی 17:50 - 30 بهمن 1398

۱۴ هزار دانشجو در مراکز علمی و کاربردی استان البرز تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد حسین امید شامگاه چهارشنبه در حاشیه برگزاری دومین جشن فارغ‌التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز که در سالن همایش مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور واقع در کرج برگزار شد، اظهار کرد: در جشن امروز ۲۰۰ نفر به عنوان نمایندگان دانش آموختگان و فارغ التحصیلان مراکز دانشگاهی علمی کاربردی البرز حضور دارند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌هایی که این دانشگاه برای ارتقای افزایش کیفیت آموزش‌های علمی و مهارتی دارد، بیان کرد: اقدامات خوبی در این زمینه در سال‌های قبل انجام شده و اولین آن ساماندهی مدرسان دانشگاه علمی کاربردی بوده است به نحوی که تمامی این مدرسان مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت آنهایی که وضعیت بهتری داشتند به همکاری خود با دانشگاه ادامه دادند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه مراکز تحت پوشش این دانشگاه مرتب رصد و کنترل می‌شوند، عنوان کرد: نکته مهم دیگر برگزاری آزمون‌های متمرکز بوده است، در این راستا استان البرز به صورت پایلوت کشور برگزاری این آزمون‌ها را انجام داده به نحوی که در این استان در نیم سال اول سال تحصیلی جاری سومین آزمون متمرکز برگزار شده است، اکنون نیز در تمامی مراکز علمی کاربردی کشور برگزاری این آزمون‌های متمرکز را داشته ایم.

دکتر امید اضافه کرد: در حال حاضر تعداد دانشجویان مراکز علمی کاربردی کشور حدود ۲۵۰ هزار نفر است که ۱۴ هزار نفر در استان البرز مشغول تحصیل هستند، دانشجویان مراکز علمی کاربردی کشور در ۸۰۰ رشته تحصیلی و در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: دوره‌های آموزشی این دانشگاه مهارتی است، به عبارتی حدود ۷۰ درصد از دوره‌های آموزشی این دانشگاه مشتمل بر کارهای عملی، کارگاهی و محیط کار است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان اینکه مجموعه دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی در کل کشور اکنون به دو میلیون نفر رسیده است، گفت: این افراد به تدریج وارد بازار شده اند.

دکتر امید در خصوص اشتغال دانش آموختگان این دانشگاه نیز گفت: به طور نسبی وضعیت ما در این رابطه از سایر دانشگاه‌ها بهتر است و طبق آخرین نظر سنجی به عمل آمده بیش از ۷۰ درصد از دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی شاغل هستند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۸ درصد از دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی در زمینه تحصیلی خود مشغول بکار شده اند، افزود: این آمار در قیاس با دانشگاه‌های نظری کشور حدود دو برابر است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در خصوص جذب مدرس در مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز گفت: طی دو ماه گذشته برای جذب مدرس فراخوان داده ایم.


10402163
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است