ورزشی 09:26 - 02 خرداد 1401

سعیدی: حساسیتی روی «نحوه رای‌گیری» در مجمع کمیته المپیک نداریم

به گزارش خبرنگار مهر، پنجاهمین مجمع عمومی و فوق العاده کمیته ملی المپیک در شرایطی روز سه شنبه برگزار می شود که قرار است تعیین زمان انتخابات کمیته ملی المپیک و زمان فرآیند آن مهمترین خروجی مجمع باشد.

این در حالی است که چگونگی رای گیری میان اعضای مجمع برای تعیین یکی از دو زمان پیشنهادی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است به خصوص با توجه به ابهاماتی که در مجمع ۱۷ اسفندماه و در رای گیری برای تعویق انتخابات ایجاد شد.

با این اوصاف دبیرکل کمیته ملی المپیک تاکید دارد که حساسیستی در این زمینه وجود ندارد اما در عین حال وی می گوید که از بهترین روش و مکانیزم برای رای گیری استفاده خواهد شد.

کیکاوس سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد مجمع کمیته ملی المپیک و شرایط برگزاری آن گفت: از آنجا که مجمع به صورت فوق العاده برگزار می شود از فدراسیون های مهمان و همچنین فدراسیون های عضو اصلی که با سرپرست اداره می شوند، دعوت نکرده ایم. با این حساب در مجموع از ۶۴ نفر برای شرکت در این مجمع دعوت کرده ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که «شمشیربازی جزو رشته هایی است که با سرپرست اداره می شود اما سرپرست این فدراسیون نایب رئیس کمیته ملی المپیک است. با این حساب فضل الله باقرزاده همچون دیگر سرپرستان در مجمع غایب است یا به واسطه عضویت در هیات رئیسه حضور دارد؟»، گفت: باقرزاده از اعضای مجمع روز سه شنبه خواهد بود. حضور وی در مجمع از این حیث که نایب رئیس کمیته است، بلامانع خواهد بود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد رای گیری در مجمع فوق العاده این کمیته و چگونگی انجام آن نیز گفت: مجمعی که روز سه شنبه برگزار می شود انتخاباتی نیست، یک مجمع مشورتی به حساب می آید به همین دلیل هیچ حساسیتی در مورد نحوه رای گیری در آن نداریم. در مجمع انتخاباتی طبق پروتکل های مصوب برای آن باید از برگه رای و رای دهی مخفیانه استفاده شود اما لزومی برای استفاده از این شیوه در مجمع فوق العاده نیست.

سعیدی تصریح کرد: ابهاماتی که در مجمع قبل ایجاد شد به خاطر حضور همزمان اعضای مهمان و سرپرستان بود در حالیکه در رای گیری باید فقط اعضای واجد شرایط رای می دادند و نظر آنها لحاظ می شد. در مجمع فردا این افراد (سرپرست ها و اعضای مهمان) حضور ندارند. ما هم بهترین مکانیزم و شیوه را برای رای گیری انتخاب خواهیم کرد اما حساسیتی هم نداریم.

وی همچنین در مورد حضور «حسین المسلم» دبیر کل شورای المپیک آسیا (OCA) در این مجمع و ضرورت آن گفت: دبیر کل OCA که ریاست فدراسیون جهانی شنا را هم بر عهده دارد به دعوت فدراسیون شنا به ایران سفر می کند اما همزمانی سفر وی با برگزاری مجمع را فرصت مناسبتی دیدیم تا از حضور وی هم در جلسه بهره ببریم. این حضور بدون هیچ رویکردی است و صرفا خواستیم شاهد حضور چند دقیقه ای این مقام مسئول در ورزش آسیا در مجمع باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجاهمین مجمع کمیته ملی المپیک از ساعت ۱۱ در محل آکادمی ملی المپیک آغاز می شود. قرار است در این مجمع زمان انتخابات کمیته از میان دو تاریخ پیشنهادی زیر نهایی شود:

- آغاز فرآیند برگزاری مجمع انتخابات از روز ۴ خردادماه سال جاری و برگزاری آن در تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۲۰

- آغاز فرآیند برگزاری مجمع انتخابات از روز ۲۰ تیرماه جاری و برگزاری آن در تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۳۰


11570223
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت فوتبال گفت: تیم پرسپولیس در آرامش قرار دارد، اما استقلال همچنان درگیر حاشیه و مشکلات است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» منچسترسیتی، بایرن مونیخ و رئال مادرید در جدیدترین رنکینگ تیم‌های باشگاهی اروپا همچنان در رتبه های اول تا سوم هستند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل کالیاری متوقف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه تراکتور از توافق با یک سرمربی خارجی مطرح که سابقه سرمربیگری در تیم ملی اروپایی را دارد، خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره مسائل مختلف این تیم و تنش بین سرخابی ها توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله‌ای با جرم ۳۳ برابر خورشید، بزرگ‌ترین سیاه‌چاله‌ی ستاره‌ای دیده‌شده تاکنون است و فاصله‌ی بسیار کمی با زمین دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرخپوشان پایتخت امروز در دیداری تدارکاتی با یک گل از سد پیکان گذشتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت در بخش بانوان با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع استقلال گفت: باید از تیم حمایت شود و به هم کمک کنیم؛ شش بازی سخت تا پایان لیگ باقی مانده است و باید از تیم استقلال حمایت کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست تیم فوتبال استقلال هر گونه اختلاف با سرمربی آبی‌پوشان را تکذیب کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است