استانی 09:44 - 01 اردیبهشت 1393
امروز در سرپل‌ذهاب
نخستین روز از جشنواره منطقه‌ای مرزداران غیور صبح امروز با شرکت 16 گروه هنری کار خود را در شهرستان سرپل‌ذهاب آغاز کرد.

جشنواره منطقه‌ای مرزداران غیور برگزار شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، نخستین روز از جشنواره منطقه‌ای مرزداران غیور صبح امروز با شرکت 16 گروه هنری کار خود را در شهرستان سرپل‌ذهاب آغاز کرد.

در افتتاحیه این جشنواره شاهنامه‌خوانی، اجرای هوره، ضرب باستانی و موسیقی محلی انجام پذیرفت و گروه آفتاب طلایی از لرستان نخستین اجرا را انجام خواهد داد.

گروه‌های هنری هارپ از آذربایجان غربی، نوای دل از خراسان رضوی، نوای سیمره از کرمانشاه، همراز از همدان، رها از همدان، ارغوان از کرمانشاه و روان از کرمانشاه به‌ترتیب در نخستین روز از این جشنواره به اجرای کارهای هنری خود می‌پردازند.

موسیقی لری، آذری و کردی در سبک سنتی، مقامی و محلی به اجرا درمی‌آید و هشت گروه هنری از کرمانشاه در این جشنواره حضور داشته و در پایان اجراهای گروهای هنری توسط داوران ارزیابی و گروه‌های برتر معرفی خواهند شد.

فراخوان این جشنواره از پاییز سال گذشته به مراکز هنری و هنرمندان غرب و شمال‌غرب کشور ارسال شده و 73 گروه هنری آثار خود را برای داوری به دبیرخانه جشنواره مرزداران غیور ارسال کردند.

کلیپ تصویری با کیفیت «اچ.دی» از تمام اجراهای این جشنواره توسط گروه‌های مختلف هنری تهیه می‌شود و در اختیار هنرمندان شرکت‌کننده قرار خواهد گرفت.

جشنواره فرهنگی هنری مرزداران غیور از امروز به‌مدت چهار روز به‌همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و با همکاری هنرمندان موسیقی سنتی شهرستان سرپل‌ذهاب در شهرستان سرپل‌ذهاب ادامه خواهد داشت.


3534820
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ دوشنبه ۱۷ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ دوشنبه ۱۷ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است