بازار 18:23 - 15 خرداد 1401

درآمد تولید کننده های محتوا در سال ۱۴۰۱ توسط بلو مارکتینگ منتشر شد

آیا با شغل تولیدکننده محتوا آشنایی دارید؟ آیا از تاثیر محتواهای تولید شده درمورد معرفی کسب و کارها به مردم اطلاع دارید؟ همانطور که می‌دانید امروزه محتوانویسی یکی از شغل‌های پرطرفدار در بین بسیاری از مردم است. چرا که این شغل دارای شرایط کاری بسیار خوبی بوده و در صورت همکاری با پروژه‌های بزرگ و درآمد خوبی نیز دارد‌. یکی از اصلی‌ترین کاربرد‌های تولید محتوا، در دنیای اینترنت و فضای مجازی است. دنیایی که امروز نقش پررنگی در زندگی روزمره افراد ایفا می‌کند و در هر زمینه‌ای مردم به آن مراجعه می‌کنند.

به طور کلی محتوانویسی را می‌توان فناوری جدیدی دانست که بسیاری از افراد به سراغ آن می‌روند. از این رو این فناوری جدید موجب گشته تا بازار کارهای تازه‌ای نیز به وجود آید. به جرات می‌توان گفت که امروزه اکثر برندها و موسساتی که قصد معرفی امکانات و خدمات خود را به مخاطبان دارند، سری به فضای آنلاین می‌زنند.

از آن جایی که اکنون فضای آنلاین یک فضای در دسترس برای همگان است، آن چیزی که می‌‌تواند این فضا را برای مخاطب جذاب نماید محتواهای نوشته شده در آن می‌باشد. از این رو بازار کار محتوانویسان بسیار داغ شده و بسیاری از افراد نیز در کنار شغل ثابت خود ساعاتی به محتو‌انویسی می‌گذرانند. چرا که می‌توان این کار را به صورت دورکاری انجام داد و به کسب درآمد پرداخت.

یکی از بزرگترین شرکت های تولید محتوا در ایران بلو مارکتینگ نام دارد. که شما می توانید سفارش تولید محتوا خود را از بلو مارکتینگ سفارش دهید یا به عنوان نویسنده در انجا کار کنید

چگونه می توانیم در مدت کوتاهی تولید کننده محتوا شویم؟

همانگونه که در بالا اشاره کردیم شغل تولیدکننده محتوا، شغلی کاربردی و مدرن است که بسیاری از مشاغل برای معرفی خود به مردم به تولیدکنندگان محتوا نیازمند خواهند بود. از این رو با گذشت زمان همواره بازار کار، تقاضا برای جذب تولید کنندگان محتوا را افزایش داده است.

اگر شما نیز علاقه‌مند به پشت سیستم نشستن و تولید کردن محتواهای مختلف را دارید، می‌بایست با برنامه‌های مختلف و مورد نیاز برای تولید محتوا از جمله ورد، اکسل، گوگل ترندز، گوگل داک و... آشنایی داشته باشید. برای تبدیل شدن به یک تولی‌ کننده حرفه‌ای محتوا ابتدا لازم است برخی مهارت‌های خود را تقویت کنید که در ادامه به هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

حقوق تولید کننده محتوا در سال ۱۴۰۱ چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد

 

آشنایی با اصول نویسندگی

یکی از ابتدایی‌ترین مهارت‌ها برای محتوا‌نویسان آشنایی با اصول نویسندگی می‌باشد. از این رو فکر باز و تسلط کافی بر روی نوشتن و تایپ کردن به صورت همزمان، می‌تواند شما را به تولیدکننده محتوا حرفه‌ای تبدیل سازد.

 

از آن‌جا که نویسندگی تخصص محسوب می‌شود، بنابراین می‌بایست برای خبره شدن در آن، ابتدا آموزش‌های لازم را دریافت نمایید و سپس با تمرین و تکرار در محتوا‌نویسی این تخصص را به کار گیرید.

آشنایی با زبان انگلیسی

در این خصوص لازم است که دو فرد را در نظر بگیرید که یکی آشنایی کامل با زبان انگلیسی داشته و دیگری هیچ آشنایی با این زبان ندارد. همانطور که واضح است یک تولیدکننده محتوای آشنا به زبان انگلیسی می‌تواند تسلط بیشتری بر روی سایت‌های خارجی داشته باشد تا بتواند محتوای یونیک و دسته اول را از این سایت‌ها استخراج کند.

 

به طور کلی هر چه محتواهای تولید شده جدید تر و به روزتر باشد، مخاطبان استقبال بیشتری از آن‌ها می‌کنند. از این رو تسلط بر زبان انگلیسی می‌تواند محتوای نوشته شده توسط شما را در صدر موتورهای جستجو قرار دهد.

رعایت اصول نگارشی

به کار بردن اصول نگارشی در جای مناسب یکی دیگر از قوانینی است که یک تولیدکننده محتوا باید آن را رعایت نماید. چراکه این علائم نگارشی اگر در جای درست خود به کار برده شود، می‌تواند زیبایی و خوانایی محتوا را چندین برابر نماید. از این رو اگر می‌خواهید به یک تولیدکننده محتوا حرفه‌ای تبدیل شوید، می‌بایست با تمامی اصول مربوط به نگارش آشنایی پیدا کنید.

بازاریابی دیجیتال

 

یکی از اصول بازاریابی دیجیتال را می‌توان تولید محتوا خاص و یونیک دانست. چون نوشتن محتوای ارزشمند، می‌تواند یک سایت را در صدر موتورهای جستجو قرار داده و آن را به تمامی مخاطبین معرفی نماید.

آشنایی با سئو سایت

 

از آن‌جایی که سئو سایت یکی از فاکتور‌های مهم برای قرار گرفتن یک محتوا از جانب  موتورهای جستجو می‌باشد، بنابراین برای این‌که محتوای نوشته شده توسط شما مورد توجه قرار گیرد و تبدیل به یک تولیدکننده محتوا حرفه‌ای شوید، لازم است که با اصول سئو، آنالیز سایت‌ها  الگوریتم‌ها و غیره آشنایی داشته باشید.

حقوق تولید کننده محتوا در سال ۱۴۰۱ چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد؟

به طور کلی میزان حقوق یک تولید‌کننده محتوا رنج ثابتی نداشته و با توجه به میزان مهارت محتو‌انویس، دورکاری بودن یا نبودن شخص و ... تعیین می‌شود. همچنین تعیین دستمزد یک محتوانویس رابطه مستقیمی با کارفرما دارد. چرا که اگر یک محتوا بتواند رضایت کارفرما را جلب کند و کیفیت لازم را نیز داشته باشد، بی‌شک حقوق محتوا‌نویس هم افزایش می‌چیابد.

در سال ۱۴۰۱ حقوق محتوا‌نویسانی که در شرکت یا موسسه‌ای مشغول به کار هستند بر اساس قانون کار بوده و حقوق محتوا نویسان فریلنسری بر اساس عوامل دیگری که در زیر به آن‌ها خواهیم پرداخت تعیین می‌شود. ولی معمولا نویسنده هایی که به صورت فریلنسر کا می کنند به صورت کلمه ای بین 50 تا 200 تومان برای هر کلمه ای میگیرند.

حقوق تولید کننده محتوا در سال ۱۴۰۱ چقدر است و به چه عواملی بستگی دارد

به طور کلی حقوق و دستمزد یک محتوانویس به عوامل زیر بستگی دارد.

  • ساعت کاری
  • میزان سابقه کاری
  • نوع محتوایی که تولید می‌شود مانند: متن، صوت تصویر، اینفوگرافی
  • محیطی که محتوا برای آن تولید می‌شود مانند: وب‌سایت، تلگرام، اینستاگرام و...

از دیگر عوامل موثر در حقوق تولید‌کننده محتوا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کیفیت

همانطور که برای موفق شدن در هر کاری کیفیت حرف اول را می‌زند، در کار محتوا‌نویسی نیز اولین عامل موثر در تعیین  حقوق یک به محتوانویس کیفیت کار تولید شده می‌باشد.

از این رو میزان کیفیت و رعایت نکات مربوط به سئو به یک محتوانویس کمک می‌کند تا بتوانند در یک شرکت، سازمان، موسسه و غیره مشغول به کار شده و حقوق بیشتری دریافت نماید.

ترجمه

از آن‌جایی که برخی از محتوا‌ها می‌بایست ترجمه یک متن خاص باشند و تولیدکننده محتوا هیچ کلمه‌ای به آن اضافه و یا کم نمی‌کند، بنابراین این محتوا‌نویس نسبت به محتوا‌نویسی که از سایت‌های فارسی زبان اقدام به تولید محتوا کرده حقوق بیشتری دریافت می‌کند.

تعداد کلمات

یکی دیگر از عوامل تعیین‌کننده حقوق محتوانویس تعداد کلمات نوشته شده برای هر محتوا می‌باشد. چرا که اصولا حقوق تولیدکنندگان محتوا به ازای کلمات نوشته شده تعیین می‌شود.

از این رو یک شخص محتوا‌نویس می‌تواند با افزایش سرعت تایپ خود و افزایش اطلاعات در زمینه‌های متفاوت، در یک روز چندین محتوا تولید کرده و حقوق بیشتری دریافت نماید.

تالیفی یا بازنویسی

در زمینه تولید محتوا با محتوای خواسته شده ممکن است گاهی کار به گونه‌ای باشد که یک تولیدکننده محتوا بتواند به راحتی با بررسی بر روی یک مقاله یک محتوای بازنویسی شده را تولید کند و آن را در سایت درج نماید. اما گاهی اوقات ممکن است یک محتوا احتیاج به تالیف داشته باشد، به گونه‌ای که محتوانویس با استفاده از ذهن خود و یا تحقیق و جستجو در سایت‌های مختلف به نوشتن یک محتوا بپردازد. از این رو واضح است که تولید‌کننده محتوای تالیفی نسبت به محتوانویس بازنویسی حقوق بیشتری دریافت می‌کند.

از دیگر عواملی که به افزایش حقوق تولید کننده محتوا کمک می‌نماید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • آشنایی با سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس
  • آشنایی با نرم ‌افزارهای گرافیکی
  • داشتن خلاقیت، مسئولیت‌پذیری و نظم

حقوق یک محتوا‌نویس در ایران با دیگر کشورها تفاوت بسیار شایانی دارد. به طوری که طبق تخمین سایتPayscale متوسط حقوق کارشناس تولید محتوا ۴۳ هزار دلار است، در حالی که در ایران یک محتوا‌نویس در ماه حقوقی بین ۲ الی ۳.۵ میلیون تومان دریافت می‌نماید که مجموع آن در سال کمتر از ۳۵ میلیون تومان می‌شود.

این در حالی است که در سایر نقاط جهان با احتساب دلار ۲۵ هزار تومانی یک محتوا‌نویس بیش از یک میلیارد تومان در سال درآمد دارد. از این رو به خاطر این تفاوت فاحش دستمزد، بسیاری از محتوانویسان از ایران ترجیح می‌دهند با داشتن حساب‌های بین‌المللی کار تولید محتوا را به صورت بین‌المللی نیز انجام داده و کسب درآمد نمایند.

کار تولید محتوا برای چه کسانی مناسب است؟

بر اساس مطالب بیان شده در بالا کار محتوانویسی احتیاج به دانش و مطالعه بسیار دارد. چرا که یک شخص محتوانویس می‌بایست روزانه مطالب جدید را مطالعه کرده و به کسب اطلاعات بیشتر علاقه داشته باشد. از این رو می‌توان شغل محتوانویسی را مناسب افرادی دانست که دارای خلاقیت در نوشتن هستند.

علاوه بر این یکی از مزایای محتوانویسی را می‌توان کار کردن آن به صورت فریلنسر دانست. از این رو بسیاری از افراد در کنار شغل ثابت خود محتوانویسی را نیز انجام می‌دهند.

یک محتوا‌نویس فریلنسر می‌تواند به راحتی زندگی خود را مدیریت نماید و هر زمان که صلاح دانست به تفریح و استراحت بپردازد و یا مشغول به کار شود.

کار تولید محتوا برای چه کسانی مناسب است؟

 

از جمله افرادی که مناسب برای شغل محتوا نویسی هستند عبارتند از:

متخصصان تولید محتوا

شغل تولید محتوا گزینه بسیار خوب برای افرادی است که در زمینه تولید محتوای متنی، تصویری، صوتی، انیمیشن و فیلم مهارت و تخصص لازم را دارند. از این رو این افراد می‌توانند در سازمان‌های مختلف مشغول به کار شوند. همچنین این اشخاص قادر خواهند بود در زمان‌های خارج از ساعت کاری نیز از شرکت‌ها و موسسه‌های مختلف سفارش گرفته و اقدام به تولید محتوا و درآمدزایی کنند.

در این زمینه داشتن یک رزومه کاری پربار می‌تواند شانس افراد را برای یافتن مشتری‌های بیشتر و کسب درآمد بیشتر افزایش دهد.

خانم‌های خانه‌دار

یکی از از بهترین مشاغل برای خانم‌های خانه‌دار را می‌توان شغل تولید‌کننده محتوا دانست. چرا که خانم‌های خانه‌دار به ویژه مادران با انجام محتوا‌نویسی می‌توانند هم به خانه، زندگی و فرزندان خود رسیدگی نمایند و هم در کار محتوا نویسی حرفه‌ای شوند.

دانشجویان و دانش‌آموزان

بدون شک داشتن یک مهارت و شغل در دوران طفولیت و نوجوانی و کسب درآمد از آن‌ها می‌تواند در سنین بالا اعتماد به نفس را در افراد افزایش دهد.

از این رو حرفه محتوا‌نویسی یکی از مشاغل بسیار عالی و پاره‌وقت برای دانشجویان و دانش‌آموزان به حساب می‌آید. زیرا این افراد می‌توانند به راحتی در تعطیلات تابستانی خود با استفاده از محتوا‌نویسی در هر مکانی از جمله منزل، خوابگاه، دانشگاه  یا در مسیرهای رفت و آمد کسب درآمد کنند.

کارمندان و کسبه

از آن‌جایی که کارمندان و کسبه دارای یک شغل تمام وقت هستند، بنابراین این افراد می‌توانند در زمان‌های بیکاری خود با استفاده از محتوا‌نویسی کسب درآمد کنند. چرا که این شغل انعطاف‌پذیری بالایی داشته و به مکان و زمان خاصی وابسته نمی‌باشد. از این رو هر فردی می‌تواند به راحتی محتوا‌نویسی را به عنوان شغل دوم خود انتخاب نماید.

برای کار تولید محتوا چقدر سرمایه لازم داریم؟

محتوا‌نویسی را می‌توان یکی از معدود مشاغلی دانست که احتیاجی به سرمایه اولیه خاصی ندارند.  از این رو اگر می‌خواهید یک تولید‌کننده محتوا حرفه‌ای شوید، تنها لازم است که یک گوشه تلفن همراه یا لپ‌تاپ در اختیار داشته باشید. تنها سرمایه اولیه شما برای آغاز به کار در حرفه محتوا‌نویسی مهارت و تخصص شما می باشد که می‌بایست برای تقویت این مهارت و تخصص آموزش‌های لازم را طی نمایید.

 در غیر این صورت افرادی که بدون کسب تجربه پا در این حرفه می‌گذارند و مایل هستند چند ماهی را بدون درآمد کار کنند ممکن است با آزمون و خطا‌های بسیاری در مسیر مواجه شوند.

چگونه تولید کننده محتوا شویم؟

اگر علاقه‌مند به نویسندگی و تولید محتوا هستید، برای آنکه یک تولید کننده محتوا حرفه‌ای شوید لازم است برخی نکات را رعایت نمایید که عبارتند:

  • دوره کارآموزی را جدی بگیرید و زمان زیادی را صرف آموزش نمایید.
  • مهارت نوشتن خود را گسترش دهید.
  • یک رزومه کاری برای خود تهیه نمایید.
  • از شروع کار در لول‌های پایین و بدون دستمزد نترسید.
  • از اخبار مربوط به کسب و کارتان آگاهی داشته باشید.
  • محتوای جامع و کاربردی تولید کنید.
  • از کلمات کلیدی محتوا در محتوای خود به درستی استفاده نمایید.

چگونه تولید کننده محتوا شویم

سخن پایانی

فراموش نکنید که ممکن است در ابتدای کار حقوق و دستمزد کمی از شرکت‌ها و کارفرمایان دریافت نمایید، اما زمانی می‌توانید به یک تولید‌کننده محتوای خبره تبدیل شوید که از کار خود دست نکشید و برای خود یک رزومه کاری پربار تهیه کنید.

منبع بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات تولید محتوا در ایران


11583830
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» نوشتن پایان نامه یکی از مهمترین مراحل تحصیلی در دوران کارشناسی ارشد و دکتر است. انجام این دو مورد با توجه به شرایط خاصی که دانشگاه‌ها برای آنها تعیین کرده اند معمولا نیاز به زمان زیادی داشته و اکثر دانشجویان ممکن است به تنها زمان لازم برای انجا...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است