فرهنگی‌هنری 20:46 - 27 آذر 1393
شهرری- ایرنا- مدیر پژوهش سرای بصیرت ناحیه 2 آموزش و پرورش شهر ری از کسب عنوان پژوهش سرای برتر دانش آموزی کشور از سوی وزارت آموزش و پرورش خبر داد.

' افشار بهمنی ' روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مجوز فعالیت پژوهشسرای دانش آموزی بصیرت ناحیه 2 شهرری از دیماه سال 89 برای دو بخش پسران و دختران اخذ و مجوز فعالیت کد نوبت پسران از شهریورماه سال 90 و برای دختران از مهرماه سال 92 صادر شد.



وی اظهارداشت: در این پژوهشسرا دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی در قالب 10 انجمن نجوم، رباتیک، ریاضی، فیزیک، برق، شیمی، علوم تجربی، ادبیات، فلسفه و نانو فعالیت می کنند.



بهمنی تصریح کرد: شرکت دانش آموزان در این پژوهشسرا دارای شرط خاصی نیست و همه علاقه مند به تحقیق و پژوهش می توانند با ارایه طرح های خلاق در حوزه های علمی و آزمایشگاهی در قالب انجمن های مرتبط شرکت کنند.



مدیر پژوهش سرای دانش آموزی بصیرت ناحیه 2 شهر ری با بیان اینکه درهر یک از این انجمن ها یک استاد راهنما هدایت فعالیت های دانش آموزان را برعهده دارد، گفت: در این پژوهشسرا در قالب سه دبیرخانه منطقه ای شامل المپیادهای علمی، مسابقات آزمایشگاهی و دبیرخانه جشنواره جوان خوارزمی ، به مدارس شهرستان ری ارایه خدمت می شود.



بهمنی اظهارداشت: در سطح شهرستان های استان تهران نیز این پژوهشسرا در قالب فعالیت های فناوری نانو اعم از شرکت در جشنواره و آزمایشگاه فناوری نانو، مسابقات حل مساله که در آخرین دوره از این مسابقه 40 تیم از دانش آموزان شهرستان های استان تهران شرکت داشتند و همچنین پرورش کرم ابریشم یا نوغانداری که در آخرین دوره پنج هزار بسته آموزشی در سطح مدارس استان تهران توزیع شد، ارایه خدمت می کند.



وی با بیان اینکه در این حوزه 192 ساعت آموزش برای دو کد نوبت دختران و پسران در نظر گرفته شده، افزود: ساعت کار پژوهشسرا از 7:30 صبح تا 17:30 بعدازظهر می باشد و هم اکنون 16 دبیر رسمی آموزش وپرورش موظف به 12 ساعت حضور در پژوهشسرا در هفته می باشند.



بهمنی کسب عناوین مهمی از جمله معرفی دانش آموز 'مجید عزیز خانی' به عنوان پژوهشگر دانش آموز برتر کشوری، کسب رتبه برتر انجمن علمی دانش آموزی فناوری نانو این مرکز و رتبه همکار پژوهشگر کشور توسط 'عادل دمشقی' مسوول گروه مکاترونیک پژوهشسرا ، از جمله دلایل انتخاب این مرکز به عنوان برتر در کشور برشمرد.



مدیر پژوهش سرای دانش آموزی بصیرت ناحیه 2 ری افتتاح و راه اندازی آزمایشگاه دانش آموزی فناوری نانو، کسب رتبه دبیرخانه برتر جشنواره جوان خوارزمی شهرستان های تهران، تاسیس و راه اندازی دبیرخانه منطقه ای المپیادها و انجمن های علمی، ثبت 2 اختراع، ارایه پنج طرح در جشنواره خوارزمی و هشت مقاله علمی وترویج طرح های زیستی پرورش نوغانداری و آرتمیا در سطح مدارس شهرستان های استان تهران را از دیگر عوامل مهم در این انتخاب ذکرکرد.



این گزارش حاکیست، در همایش ملی بزرگداشت هفته پژوهش که اخیرا با حضور وزیر آموزش وپرورش در سینما فلسطین برگزار شد ، پژوهش سرای دانش آموزی بصیرت ناحیه 2 شهر ری به عنوان پژوهش سرای دانش آموزی برتر کشور معرفی و از سوی علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش کشور لوح سپاس و تقدیر دریافت کرد.



1194 / 1417/1724

انتهای پیام /*


5446041
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است