استانی 09:53 - 30 مرداد 1393
انصاری:
زنجان -خبرگزاری مهر: استاندار زنجان گفت: همزمان با هفته دولت 225 پروژه‌ عمرانی و صنعتی در استان زنجان افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد که اعتبار آن 659 میلیارد و 673 میلیون تومان می باشد.

225 طرح  عمرانی و صنعتی در زنجان افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید انصاری شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به هفته دولت افزود: شعار امسال هفته دولت آرامش وامید است و در این راستا از ظرفیت های این هفته به نحو احسن استفاده خواهد شد.

وی اظهار داشت:شهید رجایی اسوه و نمونه دولتی مردمی و مدیریت در ایران بودند که در شهریورماه سال 61 توسط منافقین کور دل به شهادت رسیدند.

استاندار زنجان زنجان گفت: در هفته دولت 113 پروژه توسط دستگاههای اجرایی در هفته دولت به بهره برداری می رسد و 36 پروژه هم عملیات اجرایی یعنی کلنگ آن شروع خواهد شد که در مجموع برای 149 پروژه 171 میلیارد و 527 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

انصاری افزود: در سطح دهیاری ها استان 49 پروژه قابل بهره برداری داریم دولت با منابع محدود به انها کمک می کند و یک میلیارد و 450 میلیون تومان برای آنها پیش بینی شده است.

وی تعداد طرح های سرمایه گذاری استان را 25 طرح اعلام کردو افزود: سه طرح سرمایه گذاری عملیات احرایی آن شروع می شود و 308 میلیارد تومان هزینه و پیش بینی شده است.

استاندار زنجان تاکید کرد: در مجموع 25 طرح سرمایه گذاری وجود دارد که 19 طرح بهره برداری و 6 پروژه هم کلنگ زنی خواهد شد و 486 میلیارد و 696 میلیون تومان اعتبار هزینه پیش بینی شده است.

انصاری گفت: مجموع طرح های عمرانی دستگاهها اجرایی ، دهیاری ها استان و کلنگ زنی و به بهرداری شده 225 طرح می باشد که از این تعداد 181 پروژه به بهره برداری می رسد و 44 پروژه کلنگ زنی و 659 میلیارد و 673 میلیون تومان پیش بینی شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: تنها سه پروژه سرمایه گذاری استان که کلنگ زنی شود برای 990 نفر اشتغال ایجاد می شود.

استاندار زنجان یاد آورشد: چهار اتاق فکر در استان زنجان تشکیل شده که این اتاق‌های فکر در حوزه‌های صنعت و معدن، آب و کشاورزی، فرهنگ عمومی و عمران و مدیریت شهری  می باشد.



انصاری افزود: تحلیل وضعیت موجود حال حال حاضر، تهیه گزارش راهبردی با ارزیابی تهدیدها و فرصت‌ها و همچنین نقاط ضعف و قوت را از اهداف تشکیل کارگروه‌ها  اعلام کرد.

وی تصریح کرد: نتایج این کارگروه‌ها به زودی در جلساتی به صاحبنظران عرصه‌های مختلف ارائه و در نتیجه برنامه‌ای در حوزه‌های مختلف تدوین و ارائه خواهد شد.



استاندار زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی را متولی برگزاری ارزیابی و تحلیل کارگروه صنعت و معدن ، کارگروه آب و کشاورزی با محوریت دانشگاه زنجان، فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی برگزاری جلسه ارزیابی نتایج کارگروه فرهنگ عمومی و  نظام مهندسی هم جلسات ارزیابی کارگروه عمران و مدیریت شهری می باشد.



انصاری افزود: با پایان ارزیابی‌ عملکرد کارگروه‌های تشکیل شده، زنجان نخستین استانی خواهد بود که اهداف و راهبردهای خود را تدوین و ارائه می‌کند تا همزمان با آغاز برنامه ششم توسعه کشور برای عملیاتی شدن آماده باشد.

وی افزود: در شهریورماه سال گذشته نرخ تورم در استان زنجان دو درصد بالاتر از نرخ تورم کشور بود که درپایان تیرماه سالجاری نرخ تورم در استان به 5 درصد رسید که کمتر از نرخ تورم کشور است.

نرخ بیکاری در زنجان کاهش یافته است

استاندار زنجان یاد آورشد: بیکاری در سطح کشور در سال 91 ، 11,7 درصد بود که استان زنجان 10,4 درصد بود و امسال نرخ بیکاری در کشور یک درصد کاهش یافته و استان زنجان نیم درصد کاهش یافته است.

وی بر لزوم استفاده صحیح و بهینه از منابع آبی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر برخی روستاهای ان استان با مشکل کمبود آب مواجه هستند.



انصاری افزود: برای حل مشکلات آب روستاهای این استان 950میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

با محتوای برنامه روز خبرنگار موافق نبودم

استاندار زنجان با اشاره به مراسم روز خبرنگار در استان زنجان گفت: این روز تجلیل از خبرنگاران بود نه تجلیل از افراد کوچه و بازاری بود و حق خبرنگاران این نبود.

انصاری با بیان اینکه مراسم گرامیداشت روز خبرنگار بدون دخالت استانداری زنجان و با تمهیدات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات این استان برگزار شد و چنانچه استانداری بخواهد در برنامه ای ورود پیدا کند بسیار شفاف و روشن عمل می کند افزود: این تجلیل در شان خبرنگاران نبود و من این محتوای مراسم را قبول نداشتم و برای همین هم در این روز سخنرانی نکردم چون موافق برگزاری چنین مراسمی نبودم.

استاندار زنجان تصریح کرد: حمایت از خبرنگاران و جامعه مطبوعات در دستور کار دولت است.


4526625
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: طراحی اولیه سد قیزقلعه سی در سال 1385 توسط کشور آذربایجان انجام شد، اما بازنگری، اصلاح و اجرای کامل سد توسط مهندسان ایرانی صورت گرفت که یک طرح بزرگ و پیچیده است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر از احداث و بهسازی 175 کیلومتر راه روستایی استان خبر داد و گفت: تلفات تصادفات در جاده های روستایی استان 43 درصد کاهش یافت.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: دانشگاه ها به محلی برای فعالیت های فرهنگی، قرآنی و هنری تبدیل شده است
استانی
«خبرگزاری تسنیم» دبیر هیئت کبدی خراسان جنوبی گفت: پرونده دومین دوره از مسابقات کبدی جوانان خراسان جنوبی با قهرمانی طبس بسته شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان، گفت: اشیا تاریخی استان کرمان که در موزه ملی ایران بوده به کرمان منتقل شده و در موزه هرندی به نمایش گذاشته می شود.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: دو نگله با وزن مجموع 425 تن در منطقه وی‍ژه اقتصادی بندر شهید رجایی تخلیه شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» فرماندار کوهبنان از ریزش معدن زغال سنگ در منطقه طغرالجرد خبر داد و گفت: در این حادثه یکی از نیروهای معدن اصلی زغال سنگ جان باخت.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» بیمارستان بنت الهدی در مرکز استان خراسان شمالی با گذشت حدود 57 سال از آغاز فعالیت، دیگر توان ارائه خدمات به مادران و نوزادان را ندارد و ضرورت راه اندازی یک مرکز جدید برای حل مشکلات مرکز استان بسیار ضروری است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» استاندار خراسان رضوی بر رسیدگی به آسیب دیدگان ناشی از سیلاب در شهرستان کلات تاکید کرد و گفت: باید با تمام توان برای وضعیت های احتمالی سیل پیش رو آمادگی داشته باشیم.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس هیئت فوتبال اصفهان گفت: برای حل مشکل زمین فوتبال ساحلی جلسات متعددی برگزار شده و این مشکل طی 3 ماه آینده حل خواهد شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است