بازار 14:44 - 05 شهریور 1399

باغ گیاه شناسی ملی ایران

باغ گیاه شناسی مشهد (Mashhad Botanical Garden)با وسعتی بیش از بیست و پنج هکتار یکی از دیدنی های پر طرفدار در شهر مشهد است که در آن گونه های مختلفی از انواع گیاهان زینتی ، دارویی و نمونه های نادر ژنتیکی پرورش یافته است .  که بازدید از آن علاوه بر جنبه های تفریحی دارای جنبه های علمی نیز هست . این مجموعه کار خود را از سال ۱۳۹۲ آغاز نمود و هم اکنون بیش از یکصد و هشتاد نمونه گونه های مختلف گیاهی و دارویی و چهارصد نمونه ژنتیکی در ان دیده می شود . باغ گیاه شناسی در بلوار جمهوری و حد فاصل چهار راه مقدم و پل غدیر واقع شده است .

غار تاریخی مغان

غار مغان یکی از شگفتی های این منطقه است که بازدید از آن به خصوص برای باستان شناسان و زمین شناسان جذابیت دارد . این غار در فاصله سی و پنج کیلومتری شهر مشهد و در جاده خلج قرار دارد و سنگواره های متعددی در آن کشف شده که قدمت برخی از آنها به یکصد میلیون سال قبل باز می گردد.  تور کیش را آنلاین بخرید.

باغ ملی

باغ ملی اولین پارک تفریحی شهر مشهد است که از سال ۱۳۴۵ افتتاح شد ، و با دارا بودن طبیعتی دل انگیز  به یکی از پرطرفدارترین تفرجگاههای شهر مشهد تبدیل شد . گشت و گذار در این و تماشای مناظر درختان چنار قدیمی و گل های رنگارنگ بسیار جذاب و لذتبخش خواهد بود . باغ ملی در  خیابان خیابان امام خمینی قرار دارد و دسترسی به ان آسان است .

طبیعت زیبای شاندیز و طرقبه

شهر زیبا و سرسبز شاندیز (Shandiz) در فاصله پانزده کیلومتری از شهر مشهد قرار گرفته و دارای آب و هوایی مطبوع و دل انگیز است .  طبیعت زیبای این منطقه و نزدیکی آن به شهر مشهد سبب شده روزانه گردشگران بسیاری از آن دیدن کنند و برای صرف نهار و یا شام مهمان یکی از رستوران های معروف آن شوند . شاندیز که احتمالا تعریف کباب های لذیذش را بارها و بارها شنیده اید ، دارای سفره خانه ها و رستوران های متنوعی است . همچنین رودخانه ای خروشان از وسط شهر می گذرد که در آب و هوای و طبیعت زیبای آن تاثیر گذارده است این رودخانه از کوههای بینالود سرچشمه می گیرد و در امتداد مسیر از میان شهر ها و روستاهای مختلفی گذر می کند . شاندیز دارای جاذبه های تفریحی متنوعی است بنابراین برای گشت وگذار در آن به یک روز کامل زمان نیاز دارید . پارک جنگلی شاندیز ، رصدخانه نجوم و موزه شهرداری و همچنین فروشگاههای سوغاتی صنایع دستی نمونه ای از جاذبه های این منطقه هستند .

 

طرقبه

منطقه زیبا و سرسبز طرقبه یکی از تفرجگاههای قدیمی شهر مشهد است که در فاصله کمی از شهر قرار گرفته و دارای رستوران ها و سفره خانه های متنوعی است و مسافران و گردشگران با رسیدن به این منطقه خوش و آب و هوا ، خود را مهمان یک دیزی لذیذ می کنند . مناطق ییلاقی طرقبه و شاندیز در فاصله کوتاهی از یکدیگر قرار دارند و بهتر است از هر دوی آنها ، در یک روز دیدن کنید . با تور مشهد سفر باتو به تعطیلات بروید.

طرقبه دارای باغات میوه ، جنگل های سرسبز و رود خانه ای زیباست و چهار فصل آن زیبا و رویایی است .

بهترین زمان برای بازدید از این منطقه اواسط فصل بهار تا اواسط فصل پاییز است بنابراین تا تابستان به پایان نرسیده سری به این طبیعت زیبا و افسون گر بزنید و یک روز را در دامان طبیعت و به دور از هیاهوی شهری سپری کنید . شهر طرقبه در هجده کیلومتری مشهد قرار دارد و دارای تاریخی کهن است و برخی  آن را یکی از روستاهای توابع طوس قدیم می دانند . در گذشته جاده قدیم مشهد - نیشابور از کنار این روستا می گذشت و همین امر سبب شد این منطقه به شهرت رسیده و رونق بگیرد . این منطقه کوهستانی ، از غرب و شمال توسط کوههای بینالود و تخت رستم احاطه شده و همین امر در آب و هوای خنک آن تاثیر گذار بوده است . طرقبه دارای تابستان های خوش آب و هوا و زمستان هایی سرد و پر برف است .تور قشم لحظه آخری قیمت چند است؟

طرقبه دارای جاذبه های دیدنی فراوانی است و بازدید از فروشگاههای صنایع دستی و پارک طرقبه ( پارک پونه ) بسیار جذاب خواهد بود. طرقبه مردمانی باسلیقه و خوش ذوق دارد که اغلب در اوقات فراغت مشغول سبد بافی ، لوخ بافی ، گلدوزی و قالیبافی هستند و بازار های زیبای این منطقه مکان ایده آلی برای تهیه سوغاتی است . همچنین برخی از فروشگاهها انواع ادویه های خوش عطر و طمع را عرضه می کنند که بهتر است سری به آنها بزنید و ادویه های مورد علاقه تان را خرید کنید .  روستاهای اطراف طرقبه همگی دارای آب و هوای مطبوع و لذتبخش هستند که برخی از آنها عبارتند از روستای نغندر ، روستای ازغد ، روستای مایان ، روستای حصار و گلستان ، روستای جاغرق و ... . بنابراین اگر وقت داشتید سری هم به یکی از روستاهای زیبای اطراف طرقبه بزنید و از طبیعت زیبای آن لذت ببرید.

 


10686986
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» بیناری اچ پی وی یکی از مهم‌ترین چالش‌های بهداشت عمومی جهانی است که از آغاز شیوع آن در دهه ۱۹۸۰، تاثیری عظیم بر سلامتی جوامع داشته است. این ویروس با انتقال سریع از طریق رابطه جنسی به عنوان نتیجه‌ای از ضعف ایمنی، باعث ابتلا به بیماری‌های مختلفی از جم...
بازار
«پارسی نیوز» گلدوزی هنری ظریف و پرطرفدار است که با استفاده از سوزن و نخ بر روی پارچه طرح و نقش ایجاد می‌شود. این هنر زیبا قدمتی دیرینه دارد و در فرهنگ‌ها و تمدن‌های مختلف رواج داشته است. گلدوزی علاوه بر زیبایی، کاربرد‌های متنوعی نیز دارد و می‌توان از آن برا...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است