ورزشی 13:58 - 10 شهریور 1393
عضو کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال معتقد است که این فدراسیون مفهوم انعقاد قرارداد را به خوبی درک کرده است. وی همچنین می‌گوید قرارداد کی‌روش مفاد یک قرارداد بین‌المللی را داراست.

ترابیان: مفاد قرارداد کی‌روش بین‌المللی است / فدراسیون مفهوم قرارداد را به خوبی درک کرده

عباس ترابیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قراردادهای ما همانند قراردادهای "نرم" بین‌المللی است، اظهار کرد: در واقع قراردادهایی که در فدراسیون وجود دارد منشعب از بررسی چندین قرارداد، برطرف کردن اشکالات و مسائل قدیمی و در عین حال لحاظ نظرات کارشناسی برخی از وکلای اروپایی است که منجر به در نظر گرفتن یک سری از قراردادهای نرم اروپایی است.

وی ادامه داد: زمانی که قرارداد آقای کی‌روش را تنظیم می‌کردیم در مورد بند بند قرارداد بحث شد. آن طرف قرارداد می‌خواست که بهترین جملات و عبارت حقوقی را برای خود در نظر بگیرد و ما هم به همین ترتیب چنین مسئله‌ای را مد نظر داشتیم که این تقابل یک محصول قابل توجهی را به وجود آورد و سه و نیم سال تداوم پیدا کرد و هیچ گونه مشکلی هم نداشت.

قرارداد کی‌روش مفاد اصلی یک قرارداد بین‌المللی را دارد

عضو کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال با اشاره به قرارداد جدید فدراسیون فوتبال با کی‌روش تصریح کرد: این قرارداد مفاد اصلی یک قرارداد بین‌المللی را دارد. بر اساس آنچه ما به عنوان تجربه از انعقاد قراردادها به دست آوردیم این گونه قراردادها را با بسیاری از حقوقدانان سطح بالای کشور هم مشورت می‌کنیم. به طور مثال همین قراردادی که با آقای کی‌روش اخیرا مد نظر قرار گرفته در مورد بند به بند قرارداد صحبت کرده‌ایم و یک وکیل که در سطوح بالای کشور نظرات حقوقی می‌دهد قرارداد را مشاهده کرده است.

ترابیان افزود: اطمینان خاطر می‌دهم قرارداد کی‌روش تمام منویات کلی و شکل بین‌المللی را دارد.

وی با اشاره به اهداف نهایی انعقاد قرارداد گفت: بعد از آنکه طرفین قرارداد مشخص شدند هدف و استاندارد یک قرارداد مشخص می‌شود و هدف نهایی را در چند بند قید می‌کنند و به یک تعریف کلی می‌رسند.

بندها و موارد قراردادهای "تیپ"/ اولین مورد طول مدت قرارداد است

عضو کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال در ادامه به بندها و موارد تیپ استاندارد قراردادها اشاره و اظهار کرد: اولین موردی که در ارتباط با آن بحث می‌شود مدت قرارداد است که در چه مقطع زمانی آغاز و در چه تاریخی به پایان می‌رسد.

تعهدات سرمربی

ترابیان تعهدات سرمربی را بند دیگر مورد توجه در قرارداهای استاندارد دانست و بیان کرد: تعهدات مربی بیش از 10 بند دارد که تمامی مواردی که از یک مربی توقع می‌رود را لحاظ می‌کند. به طور مثال ذکر می‌شود که مربی طرف قرارداد نباید در طول مدت قرارداد در هیچ یک از برنامه‌هایی که به نوعی منافع تجاری‌اش را تامین می‌کند شرکت کرده و مصاحبه کند، حتی در بعضی قراردادها هم جرایم مد نظر قرار می‌گیرد.

تعهدات فدراسیون

وی اضافه کرد: در بندهای دیگر به تعهدات فدراسیون اشاره می‌شود. میزان پرداختی‌ها، زمان پرداخت‌ها و شرایط پرداخت قید می‌شود، علاوه بر این پاداش‌ها لحاظ شده که این موضوع بستگی به نتایج کسب شده دارد که میزان پاداش را تغییر دهد.

نوع امکانات ارائه شده به سرمربی

به گفته عضو کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال نوع امکاناتی که فدراسیون می‌تواند در اختیار مربی قرار دهد از دیگر مواردی است که در قرارداد به آن توجه می‌شود از نوع اقامت گرفته تا مدل ماشینی که در اختیار او قرار می‌گیرد.

فسخ قرارداد

ترابیان فسخ قرارداد را بند بسیار مهم یک قرارداد تلقی کرد و گفت: شرایطی برای فسخ قرارداد در نظر گرفته می‌شود که قرارداد از هر طرف در مقاطع مختلف فسخ شد باید چه مبالغی به طرف متضرر پرداخت شود.

قرارداد قبلی کی‌روش کامل بود

وی درباره قرارداد سه و نیم سال قبل کی‌روش و نظراتی که در این خصوص مبنی بر رقم بالای قرارداد و امتیازات خاص که به او داده شده بود نیز اظهار کرد: قرارداد قبلی کی‌روش کامل بود فقط باید دید که در اجرا چگونه بوده است.

عضو کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال همچنین با تاکید بر اینکه قرارداد کی‌روش آن گونه که می‌گویند نیست، تصریح کرد: اگر آن گونه که می‌گفتند باید قرارداد کی‌روش دو روزه بسته می‌شد اما اینکه این موضوع طولانی شده است، نشان می‌دهد موارد قرارداد به دقت در حال بررسی و پیشبرد است.

فدراسیون مفهوم قرارداد را به خوبی درک کرده

ترابیان در پایان با بیان اینکه فدراسیون فوتبال مفهوم قرارداد را به خوبی درک کرده است، عنوان کرد: پیش‌بینی‌های خوبی انجام داده‌ایم و تکلیف‌مان مشخص است که در آینده چه مسائلی را پیش‌رو داریم و موارد حلاجی شده است.

انتهای پیام


4618859
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان با دوچرخه علی لبیب یک دور پیست ورزشگاه آزادی را رکاب زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در پیست دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی از اردوی رکابزن المپیکی ایران بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی و نقل و انتقالات سرخپوشان تبریزی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: در جلسه مدیران عامل، آذربایجانی مدیرعامل سپاهان بیشترین اعتراض را به سقف بودجه نقل و انتقالات داشته است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان ایران تحت عنوان جام دوستی ایران و کره جنوبی با مسئولان فدراسیون و سفیر کره جنوبی در ایران آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است