استانی 18:55 - 17 آبان 1398

تبلور اقتصاد مقاومتی در زندگی عشایر است/اقتصاد مبتنی بر درون‌زایی

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌الله خجسته پور غروب جمعه در مراسم اختتامیه جشنواره‌ ملی ‌ایل ‌سنگسری به میزبانی مهدی‌شهر ضمن بیان اینکه عشایر استان سمنان نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند که می‌بایست موردتوجه واقع شوند، ابراز داشت: تبلور اقتصاد مقاومتی در زندگی عشایری دیده می‌شود و اقتصادی مبتنی بر درون‌زایی دارند لذا از این بخش می‌بایست حمایت‌های بیشتری صورت گیرد.

وی ضمن بیان اینکه عشایر بیشتر از سایر گروه‌ها توانستند فرهنگ‌ها و ارزش‌های فرهنگی را انتقال دهند، افزود: درواقع مبنای برگزاری جشنواره نیز همین گام بود که بتواند ظرفیت‌های گردشگری استان و توانمندی عشایر را در معرض دید عموم قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار سمنان ضمن بیان اینکه جشنواره‌ها ابزاری برای رونق گردشگری هستند و منجر به رونق اقتصاد کشور می‌شوند، ابراز داشت: این جشنواره به‌خوبی نشان داد که استان سمنان ظرفیت برگزاری جشنواره‌های ملی بیشتری را ازاین‌دست دارد.

خجسته پور ضمن بیان اینکه این جشنواره باهدف توسعه گردشگری استان برگزار شد، تصریح کرد: با وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان قطعاً جشنواره‌های بیشتری در استان برگزار می‌شود درواقع نقطه عطف برگزاری این جشنواره وحدت و همدلی بین مردم، بخش دولتی و خصوصی و غیره بود که این مهم می‌بایست در تمامی جشنواره مدنظر قرار گیرد.

وی ضمن بیان اینکه هدف از برگزاری این قبیل جشنواره‌ها ارائه پکیج جدید گردشگری است، افزود: قطعاً با برگزاری چنین رویدادهایی و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین‌المللی می‌توانیم شاهد جذب گردشگر بیشتری در استان سمنان باشیم که درواقع هدف این جشنواره نیز تأکید بر همین اصل بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم فنون بافت و برپایی گوت(سیاه‌چادر ایل سنگسری) به شماره ٢٠١١ و کوچ ایل سنگسری به شماره ٢٠١٢ در فهرست ملی میراث فرهنگی ناملموس ثبت شد و از پرونده این آثار ١٢ نان مهدی‌شهر نیز در فهرست میراث ملی به ثبت رسید.


10287611
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است