استانی 18:58 - 07 فروردین 1399

۲ هزار تخت بیمارستانی در استان سمنان تجهیز می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشناگر عصر پنجشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری سمنان و ستاد مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه امکانات پزشکی خوبی برای مقابله با شیوع کرونا ویروس در استان سمنان تجهیز شده است، اظهار داشت: در روزهای ابتدایی شیوع کرونا ویروس، یک‌هزار تخت بیمارستانی در استان سمنان مختص درمان بیماران مبتلابه کرونا ویروس تجهیز شد که این ظرفیت می‌تواند به هزار و پانصد تخت و در مواقع اضطرار به ۲ هزار تخت بیمارستانی افزایش یابد.

وی بابیان اینکه نیروهای درمانی و پزشکان نیازمند حمایت‌های انگیزشی هستند، افزود: دولت اعتبارهای مالی برای اتخاذ رویکردهای انگیزشی برای نیروهای درمانی که برای شناسایی و درمان افراد مبتلابه کرونا ویروس در تلاش هستند، در نظر بگیرد.

تخصیص اعتبارات ملی به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان

استاندار سمنان تخصیص اعتبارهای ملی به دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان را برای ارائه خدمات مطلوب‌تر مؤثر دانست و گفت: اعطای بسته‌های حمایتی و معیشتی به خانوارهای سراسر کشور از دیگر خدمات مهمی است که در این شرایط بحرانی به‌عنوان کمک به مردم در دستور کار دولت قرار دارد.

آشناگر با اشاره به لزوم اجرای طرح بخشودگی جرایم بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای واحدهای صنفی، تولیدی و بازاریان کشور با توجه مشکلات پیش‌آمده و شیوع کرونا بیان کرد: تاکنون هشت هزار بسته اقلام بهداشتی به‌صورت اینترنتی و همکاری پست در استان سمنان توزیع شد.

وی بابیان اینکه این اقلام در حداکثر ۷۲ ساعت و حداقل ۱۲ ساعت به متقاضیان تحویل داده می‌شود، یادآور شد: استفاده از ظرفیت خیران در بخش‌های مختلف در هفته‌های گذشته در استان برای مقابله با کرونا ویروس در گام اجرایی قرار گرفت و طرح‌های ویژه‌ای ازاین‌دست به‌طور مستمر ادامه دارد.

استاندار سمنان با تأکید بر لزوم تقویت خدمات در راستای گندزدایی و توزیع پک‌های بهداشتی بیان کرد: تاکنون باهمت سپاه و گروه‌های جهادی استان بالغ‌بر هفت هزار بسته معیشتی در استان سمنان به افراد کمتر برخوردار جامعه توزیع شد که این طرح ارزشی در سراسر استان ادامه می‌یابد.


10458502
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است