استانی 22:16 - 19 مرداد 1401

۶۱۵۰ زائر ایرانی و عراقی از چذابه تردد کردند

به گزارش خبرنگار مهر، حمید سیلاوی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در این ۱۲ روز نیز یک هزار و ۶۰۰ زائر ایرانی و ۲ هزار و ۶۵۰ زائر عراقی از مرز چذابه خارج شدند؛ همچنین در این مدت یک هزار و ۹۰۰ زائر ایرانی و عراقی از مرز چذابه وارد کشور شدند.

وی بیان کرد: عزیمت انفرادی و جمعی بدون روادید زائران به عتبات عالیات از مرز بین‌المللی چذابه از اول محرم شروع شده است.

سیلاوی افزود: آزاد شدن عزیمت انفرادی زائران عتبات عالیات از مرز چذابه با پیگیری فرمانداری دشت آزادگان و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم محقق شده است.

فرماندار دشت آزادگان تاکید کرد: زائران با داشتن گذرنامه شخصی و تزریق ۲ دُز واکسن کرونا و انجام مراحل قانونی می‌توانند از پایانه مرزی چذابه به شهرهای مقدس عراق سفر کنند.

به گزارش مهر، پیش از این کاروان‌های زیارتی و افراد به طور انفرادی می‌توانستند بدون دریافت روادید از مرز شلمچه و مهران به شهرهای مقدس عراق امکان عزیمت کنند.

طبق توافق مقام‌های ارشد ایران و عراق در اربعین حسینی امسال، زائران عتبات عالیات می‌توانند به صورت انفرادی یا کاروانی از مرزهای خسروی در استان کرمانشاه، مهران در استان ایلام، چذابه و شلمچه در استان خوزستان به شهرهای مقدس عراق مشرف شوند.

پیش بینی شده اربعین امسال ۵ میلیون زائر از مرزهای رسمی کشور به شهرهای مقدس عراق عزیمت کنند که از تعداد ۲ میلیون زائر از مرزهای چذابه و شلمچه راهی عتبات عالیات شوند.

حرکت تدریجی زائران اربعین از اول ماه صفر شروع و تا بیستم صفر (روز اربعین حسینی) ادامه می‌یابد.

بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ روز اربعین حسینی است.


11650665
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است