استانی 23:15 - 27 دی 1398

سردار سلیمانی یک دیپلمات قوی بود

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت شهدای کربلا ۵ و یادواره سردار شهید، حاج علی اصغر محراب و بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی، امشب با سخنرانی حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی در مسجد جامع رضوی مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام مروی در ابتدا گفت: خداوند در قرآن، به حضرت موسی امر کرد که قوم خود را از ظلمت به سمت نور خارج کند و ایام الله را برای مردم بگوید. امروز نیز رهبر انقلاب که در نماز جمعه حاضر شده بودند، از تشییع پیکر شهید سلیمانی، به عنوان یوم الله یاد کردند.

وی با بیان اینکه یوم الله هم شامل روزهای غم و هم روزهای شادی می‌شود، اظهار کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت شهد نیز می‌تواند یوم الله باشد. باید توجه داشت که باشکوه برگزار کردن چنین مراسمی مصداق یوم الله است. نباید اینگونه برداشت شود که تنها برگزاری یک مراسم ساده باشد، بلکه این مراسم، مسئله تکریم یک فکر و عقیده است.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه بیان کرد: نباید اینگونه مراسم را صرفاً به اینکه نامی از فردی برده شود، تقلیل دهیم. همچنین رهبر انقلاب فرمود: حاج قاسم سلیمانی یک نفر نبود، بلکه یک فکر بود. جمعیتی که برای تشییع پیکر این شهید آمده بودند، ارتباط کمی یا ارتباط شخصی ناچیزی با وی داشتند، این نشان می‌دهد که حاج قاسم سلیمانی یک فکر و جریان بود.

حجت‌الاسلام مروی در ادامه نیز تصریح کرد: حضور در این مراسم، احترام به راهی است که شهید طی کرده است. مسیر شهید شامل مسیر جهاد، مسیر مبارزه با مستکبرین و دفاع از مستضعفین می‌شود. در واقع شهدا در امتداد راه انبیا قرار دارند. آنها این مسیر را از زمان حضرت آدم تاکنون امتداد داده اند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه بیان کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر، اینگونه مراسم به خوبی برگزار می‌شود، چراکه یکی از مصادیق شعائر الهی برگزاری و حضور در این مراسم است چون این محافل باعث می‌شود تا مردم مسیر حق را گم نکنند و مسیر حق از باطل را تشخیص می‌دهند.

حجت‌الاسلام مروی در ادامه گفت: شهید محراب در زمان شهادت، با وجودی که دچار عارضه شیمیایی شده بود، باز هم وارد عملیات می‌شود و در کربلای ۵ شهید می‌شود. حاج قاسم سلیمانی نیز با وجود سن بالا، مثل یک جوان در عرصه جهاد حضور داشت.

وی در ادامه گفت: کشورهای مرتجع تلاش داشتند تا با تأسیس دولتی مانند داعش مقابل جریان مقاومت در منطقه را بگیرند، اما شهید سلیمانی در برابر آنها ایستاد و آنها را نابود کرد. شهید سلیمانی توانست دل‌های زیادی را منقلب کند. چرا که هرکس خبر شهادت وی را شنید متأثر شد. حتی از وی مصاحبه چندانی به جا نمانده است، چرا که خود این شهید زیاد شهرت را دوست نداشت.

حجت‌الاسلام مروی در ادامه گفت: شهید سلیمانی انسان مخلصی بود. شهید سلیمانی تنها یک نظامی نبود، بلکه یک دیپلمات قوی بود. او توانست مقامات چند کشور را با جریان مقاومت همراه کند. شهید سلیمانی همچنین در زمان عزل صدام توسط آمریکا، جلوی سیاست‌های آمریکا را در کشور عراق گرفت. در واقع وی منویات رهبری را در سوریه و عراق اجرا کرد.

تولیت آستان قدس رضوی همچنین تصریح کرد: شهید به جامعه حیات می‌دهد و باعث بیدار شدن جامعه از غفلت روزمره می‌شود. مانند خون حاج قاسم سلیمانی که باعث بیداری جامعه ما شد.

وی با اشاره به سانحه هوایی هواپیمایی اوکراین بیان کرد: دشمن از حادثه هوایی خوشحال بود چرا که می‌توانست از این حادثه برای تضعیف انقلاب و نظام استفاده کند.

وی در ادامه گفت: کشورهای اروپایی مانند فرانسه، در قاره آفریقا ۲ میلیون نفر را قتل عام کردند. اما حالا نگران ۱۷۶ نفری هستند که در حادثه هوایی اوکراین شده اند. آنها دشمنان اسلام هستند و ما باید دشمنان خود را بشناسیم.


10349117
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است