بازار 18:21 - 21 خرداد 1398

ارزان قیمت‌‌ترین ایرلاین‌های جهان را بشناسید!

سفرهای هوایی که به خاطر مزایای زیادی که در بر دارند در غالب موارد گزینه‌ی انتخابی مسافران به شمار می‌روند، با دغدغه‌هایی نیز همراه می‌باشند. هنگامی که صحبت از سفر هوایی به میان می‌آید موارد متعددی مطرح می‌گردد. از جمله مهم‌ترین این موارد می‌توان به قیمت بلیط هواپیما و خرید آن اشاره کرد که در سفرهای هوایی فاکتوری مهم محسوب می‌شود. احتمالاً همگی ما تا کنون با ایرلاین‌هایی سفر کرده ایم که با دیگر ایرلاین‌ها از برخی جهات متفاوت بوده اند و یا اینکه به عبارت‌هایی نظیر ایرلاین ارزان برخورد کرده باشیم. در این مطلب از مجله‌ی ایرپلین تیکت با ارزان قیمت‌ترین ایرلاین‌های جهان آشنا خواهیم شد، اما قبل از آن بهتر است کمی در مورد این دسته از ایرلاین‌ها صحبت کنیم.

واژه‌ی low-cost از شرکت‌های هواپیمایی نشأت می‌گیرد که نسبت به رقبای خود قیمت‌های پایین‌تری ارائه می‌کنند و این ارزانی به دلیل عدم وجود برخی از خدمات مانند غذا و نوشیدنی در هواپیما است. ایرلاین‌ ارزان قیمت که در زبان انگلیسی آن‌را با نام‌های "Low-cost airline" و یا "Low-cost carrier" می‌خوانیم، به شرکت هواپیمایی گفته می‌شود که سعی در حداقل کردن هزینه‌ها و ارزان کردن بلیط هواپیما با تکیه بر حذف کردن برخی از خدمات و امکانات رایجی که در نرخ بلیط تأثیرگذار هستند دارد. به عبارتی دیگر نرخ بلیط ایرلاین‌های ارزان به دلیل ارائه نکردن خدمات به مسافران ارزان‌تر از دیگر ایرلاین‌ها محاسبه می‌گردد.

 

البته این گروه از شرکت‌های هواپیمایی نباید با ایرلاین‌های منطقه ای (regional airlines) که پروازهای کوتاه بدون خدمات انجام می‌دهند اشتباه گرفته شود. به طور کلی در سراسر جهان ایرلاین‌هایی که خود را تحت عناوینی چون "budget"، "low-cost" و یا "discount airlines" معرفی می‌کنند غالباً با کمبود سرویس دهی به مشتریان همراه هستند، به طور مثال در بهترین حالت به سرو نوشیدنی‌های اصلی مانند آب آشامیدنی می‌پردازند. یکی دیگر از تفاوت‌های ایرلاین‌های ارزان قیمت با دیگر ایرلاین‌ها میزان بار مجاز در هواپیما است که اساساً کمتر تعریف می‌شود. همانطور که ذکر شد عمده دلیل ارزانی قیمت بلیط هواپیما این ایرلاین‌ها همین موضوع است. علیرغم قیمت پایین‌تر و کمبود سرویس دهی نمی‌توان پرواز این ایرلاین‌ها را بی‌کیفیت تلقی کرد. بلکه معمولاً پروازی مطلوب با ایرلاین‌های ارزان قیمت تجربه می‌شود.

برترین ایرلاین‌های ارزان قیمت در جهان

ایرلاین‌های ارزان قیمت در برخی از کشورها وجود دارند. در ادامه فهرستی آورده شده که شامل بهترین ایرلاین‌های ارزان قیمت جهان در سال 2018 می‌شود.

  1. شرکت هواپیمایی ایرآسیا (AirAsia)

ایرآسیا که در رتبه‌ی نخست این لیست قرار دارد، شرکت هواپیمایی ارزان قیمت مالزیایی است و بر اساس تعداد هواپیما و تعداد مقاصد به عنوان بزرگ‌ترین ایرلاین در مالزی شناخته می‌شود. ایرآسیا در سال 1993 میلادی تأسیس شد و از سال 1996 میلادی آغاز به فعالیت نمود. این شرکت پروازهای منظمی به بیش از 165 مقصد در سراسر جهان انجام می‌دهد. قطب فعالیت ایرآسیا فرودگاه بین المللی کوالالامپور شمرده می‌شود. جالب است بدانید 10 سال است که ایرآسیا عنوان بهترین ایرلاین ارزان قیمت جهان را یدک می‌کشد.

  1. شرکت هواپیمایی نروژی (Norwegian)

شرکت هواپیمایی نروژی ایرلاینی ارزان قیمت و در حقیقت بزرگ‌ترین ایرلاین کشور نروژ است. این شرکت هواپیمایی که در سال 1993 میلادی تأسیس شده، عنوان سومین ایرلاین بزرگ ارزان قیمت در اروپا، نهمین در جهان و بزرگ‌ترین در منطقه‌ی اسکاندیناوی را از آن خود کرده است. همینطور شرکت هواپیمایی نروژی به عنوان هشتمین ایرلاین ارزان قیمت در اروپا از نظر تعداد مسافر شناخته می‌شود. این ایرلاین پروازهای بسیار منظم و تکرارپذیری به بیش از 121 مقصد داخلی و خارجی انجام می‌دهد.

  1. شرکت هواپیمایی ایزی جت (EasyJet)

ایزی جت که به عنوان سومین ایرلاین در لیست برترین ایرلاین‌های ارزان قیمت در جهان قرار گرفته است، اهل بریتانیا است و در سال 1995 میلادی تأسیس گردیده است. ایزی جت پروازهای سیستمی به بیش از 156 مقصد در 30 کشور جهان برقرار می‌کند. دفتر مرکزی این ایرلاین در فرودگاه لوتون لندن (London Luton Airport) واقع شده است. 

  1. شرکت هواپیمایی جت استار ایرویز (Jetstar Airways)

شرکت هواپیمایی جت استار یک ایرلاین ارزان قیمت استرالیایی است که با مرکزیت ملبورن استرالیا در مرتبه‌ی چهارم این لیست قرار دارد. این ایرلاین متعلق به شرکت هواپیمایی کووانتس (Qantas) است که در زمره‌ی ایمن‌ترین ایرلاین‌های جهان قرار دارد. شبکه‌ی پروازی مقاصد داخلی جت استار بسیار گسترده است. این شرکت همینطور پروازهای منطقه ای و بین المللی منظمی را انجام می‌دهد.

  1. شرکت هواپیمایی ایرآسیا ایکس (AirAsia X)

سهم مالزی از برترین ایرلاین‌های ارزان قیمت جهان فقط یک مورد نیست، بلکه شرکت هواپیمایی ایرآسیا ایکس که به نوعی عضوی از ایرآسیا است، اهل مالزی می‌باشد. این شرکت فعالیت خود را از سال 2007 میلادی آغاز نمود. هواپیماهای ایرآسیا ایکس به مقاصدی در آسیا، استرالیا و ایالات متحده‌ی آمریکا پرواز می‌کنند. ایرآسیا با برخورداری از 48 درصد از سهام این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین سهامدار ایرآسیا ایکس شناخته می‌شود.

  1. شرکت هواپیمایی وست جت (WestJet)

در رتبه‌ی ششم این لیست یک شرکت هواپیمایی کانادایی با نام وست جت جای گرفته است. وست جت در سال 1996 میلادی و به عنوان ایرلاینی ارزان قیمت در کانادا تأسیس شد. این شرکت هواپیمایی پروازهای سیستمی و چارتری به بیش از یکصد مقصد در کانادا، ایالات متحده‌ی آمریکا، اروپا، مکزیک و آمریکای مرکزی انجام می‌دهد. وست جت بعد از ایرلاین اصلی کانادا با نام ایر کانادا (Air Canada) در رتبه‌ی دوم بزرگ‌ترین ایرلاین کانادا از نظر تعداد پرواز و مسافر قرار دارد.

  1. شرکت هواپیمایی ایندی گو (IndiGo)

شرکت هواپیمایی ایندی گو یک ایرلاین ارزان قیمت است که در سال 2006 میلادی در شهر گورگوان، هندوستان تأسیس شد. از نظر تعداد مسافر و تعداد هواپیما ایندی گو به عنوان بزرگ‌ترین ایرلاین در کل کشور هند به شمار می‌رود. ایندی گو به 15 مقصد بین المللی و 51 مقصد داخلی پروازهای منظمی را برقرار می‌کند. یکی از قطب‌های فعالیت این شرکت هواپیمایی فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی هندوستان به شمار می‌رود.

  1. شرکت هواپیمایی ساوت وست (Southwest)

شرکت هواپیمایی ساوت وست ایرلاین اصلی ایالات متحده‌ی آمریکا با مرکزیت دالاس، تگزاس است و در رتبه‌ی هشتم برترین ایرلاین‌های ارزان قیمت جهان قرار گرفته است. جالب است بدانید این شرکت هواپیمایی که در سال 1967 میلادی تأسیس شد، به عنوان بزرگ‌ترین ایرلاین ارزان قیمت در جهان شناخته می‌شود. هواپیماهای ایرلاین ساوت وست به بیش از 101 مقصد داخلی و 10 کشور خارجی از جمله مکزیک و کشورهای آمریکای مرکزی پرواز می‌کنند.

  1. شرکت هواپیمایی یورو وینگز (Eurowings)

یورو وینگز که به اختصار GmbH خوانده می‌شود یک ایرلاین ارزان قیمت است که در سال 1996 میلادی در آلمان تأسیس شد. این شرکت هواپیمایی که به عنوان شرکت تابعه ای از خطوط هوایی لوفت هانزا فعالیت می‌کند، پروازهای داخلی (داخل آلمان) و دیگر مقاصد اروپایی و همچنین تعداد محدودی از مقاصد خارج از اروپا را انجام می‌دهد. فرودگاه بین المللی دوسلدورف آلمان به عنوان قطب فعالیت این شرکت هواپیمایی شناخته می‌شود.

  1. شرکت هواپیمایی اسکوت (Scoot)

شرکت هواپیمایی اسکوت ایرلاین ارزان قیمت اهل سنگاپور است که در سال 2012 فعالیت خود را آغاز نمود. قطب فعالیت این شرکت هواپیمایی در فرودگاه چانگی سنگاپور (Singapore Changi Airport) قرار گرفته است. شرکت اسکوت بلیط هواپیما خارجی خود را به بیش از 18 مقصد در سراسر جهان ارائه می‌کند. در مجموع هواپیماهای شرکت اسکوت به بیش از 66 مقصد پرواز می‌کنند.

 

در مطالبی که گذشت با 10 ایرلاین ارزان قیمتی آشنا شدیم که به عنوان برترین‌های این گروه در سال 2018 معرفی شده اند. باید در نظر داشته باشید ایرلاین‌های داخلی کشور ما تحت عنوان ایرلاین ارزان قیمت فعالیت نمی‌کنند. در واقع هیچ ایرلاین ارزان قیمت ایرانی وجود ندارد. اما در کشورهایی که در همسایگی ما واقع شده اند، مانند ترکیه، ایرلاین‌های ارزان قیمتی وجود دارند. ترکیه دارای دو ایرلاین ارزان قیمت به نام‌های پگاسوس (Pegasus) و انور (Onur) می‌باشد. در این بین پگاسوس از شهرت بیشتری برخوردار است. همینطور در کشور امارات متحده‌ی عربی ایرلاین ارزان قیمتی به نام فلای دوبی (FlyDubai) وجود دارد. شما می‌توانید در وب‌سایت ایرپلین تیکت که یکی از معتبرترین وب‌سایت‌های فروش آنلاین بلیط هواپیما است مبدأ و مقصد خود را وارد کرده و از بین لیست کاملی از پروازهای خارجی که شامل ایرلاین‌های ارزان قیمت نیز می‌شود، بهترین و مناسب‌ترین پرواز بر اساس قیمت، ساعت و ایرلاین را انتخاب نمایید. پروسه‌ی خرید بلیط در سامانه‌ی ایرپلین تیکت بسیار آسان است، کافیست بعد از انتخاب پرواز مورد نظر خود، اطلاعات مسافر و یا مسافران را وارد کرده و وجه بلیط را به صورت آنلاین پرداخت نمایید. در نهایت به راحتی قادر به دانلود فایل الکترونیکی بلیط هواپیما خواهید بود.

 


10147812
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» جملات ماندگار از رحمان شاهسواری کینگ نویسنده

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است