ورزشی 10:53 - 04 مرداد 1393
رییس فدراسیون تیراندازی می‌گوید مسئولان وزارت ورزش باید توجه جدی‌تری به رشته‌های پرمدال همچون تیراندازی و دوومیدانی داشته باشند تا بستری فراهم شود که مقام چهارمی ایران در بازی‌های آسیایی تکرار شود اما با رفتاری که تا به امروز صورت گرفته حتی ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در رقابت‌های پیش رو را هم از دست می‌دهیم.

رئیس فدراسیون تیراندازی: از رشته‌های پرمدال غافل شده‌ایم

مهدی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره عملکرد تیم ملی تفنگ در مسابقه‌های جایزه بزرگ اسپانیا اظهار کرد: اعزام تیم ملی تفنگ به این رقابت‌ها با چند هدف صورت گرفت که یکی از این اهداف این بود تا ملی‌پوشان با حضور در این مسابقه بین‌المللی اردویی را پشت سر گذاشته باشند. همچنین با توجه به مشکلات فشنگ و تجهیزات، تیراندازان فرصت داشتند تا تمرین‌های خود را با فشنگ‌های مرغوب انجام دهند و به شرایط آمادگی خوبی دست یابند.

وی ادامه داد: تیراندازانی که به این رقابت‌ها اعزام شدند در رشته خفیف نیز تجربه و سابقه حضور در مسابقه‌های مختلف را داشتند و در مجموع می‌توان گفت عملکرد ملی‌پوشان در تفنگ بادی خوب بود و علی‌رغم اینکه تمرین مناسبی در رشته خفیف نداشتند اما رکوردهای قابل قبولی را به دست آوردند. البته مهم‌ترین دستاورد ما در این رقابت‌ها آشنایی ملی‌پوشان با محیط و سالن مسابقه‌ای بود که قرار است مسابقه‌های جهانی و کسب سهمیه المپیک در آن انجام شود.

رییس فدراسیون تیراندازی در پاسخ به اینکه چرا ملی‌پوشان تپانچه به این مسابقه‌ها اعزام نشدند، گفت: ما از نظر تعداد نفرات اعزامی به این رقابت‌ها با محدودیت روبه‌رو بودیم و اگر می‌خواستیم در دو رشته تیرانداز اعزام کنیم در نتیجه باید دو کادر فنی و سرپرست را به این رقابت‌ها می‌فرستادیم اما با توجه به مشکلات مالی که با آن روبه‌رو هستیم چنین شرایطی برایمان امکان‌پذیر نبود. به همین دلیل با نظر کمیته فنی، تیراندازان تفنگ را به این مسابقه‌ها اعزام کردیم که هم شانس مدال داشتند و هم می‌توانستند اردوی خوبی در این رقابت‌ها داشته باشند.

هاشمی خاطرنشان کرد: البته فدراسیون تیراندازی برای تیم ملی تپانچه هم پیش‌بینی‌های لازم را دارد و در صورت تامین منابع و مهمات مورد نیاز، این عقب‌ماندگی‌ در اعزام به اردوی برون مرزی برای ملی‌پوشان جبران خواهد شد. قصد داریم تیم ملی تپانچه را به اردوی یکی از کشورهای اروپایی اعزام کنیم تا ملی‌پوشان مسابقه‌های دوستانه‌ای را در این کشور داشته باشند. البته برای اجرا شدن این موضوع نیازمند تامین منابع مالی هستیم.

وی درباره اعزام تیم ملی اهداف پروازی به مسابقه‌های ایتالیا هم گفت: در رابطه با پیش‌بینی‌هایی که برای آمادگی بیشتر تیراندازان در این بخش داشته‌ایم، برنامه‌های دو جانبه و چند جانبه که با کشور ایتالیا داریم، هر ساله مسابقه‌هایی در این کشور برگزار می‌شود که تیم ملی ایران هم در این رقابت‌ها حضور دارد. امسال نیز تیم ملی اهداف پروازی ایران تا یک ماه آینده به این رقابت‌ها اعزام خواهد شد. البته ما هنوز مشکلات مالی داریم ولی سعی داریم پیش‌بینی‌های لازم را برای این اعزام انجام دهیم و اگر منابع مالی تامین شود، تیم ملی اهداف پروازی به ایتالیا خواهد رفت.

وی ادامه داد: حدود یک ماه و نیم است که اردوی اهداف پروازی تعطیل شده است. هرچند احتمالا از روز شنبه اردوی ملی‌پوشان از سر گرفته خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به مشکلات مالی فکر نمی‌کنید اعزام ملی‌پوشان تپانچه به اردوهای برون مرزی اولویت بیشتری نسبت به اهداف پروازی دارد گفت: فکر می‌کنم که شانس مدال در اهداف پروازی کمتر از تپانچه نیست بلکه حتی آن‌ها شانس بیشتری برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی دارند.

رییس فدراسیون تیراندازی در ادامه درباره وضعیت مالی فدراسیون هم گفت: اعتبارات فدراسیون به صورت قطره چکانی در اختیار ما قرار می‌گیرد به طوری که امسال در یک مرحله اعتبارات مربوط به سال گذشته را گرفته‌ایم و تنها یک بار نیز بخشی از اعتبارات به ما داده شده است. ما پیگیر گرفتن بودجه فدراسیون هستیم اما با اینکه قول‌های مساعدی داده می‌شود ولی تاکنون نتوانسته‌ایم مسائل مالی فدراسیون را برطرف کنیم. فکر می‌کنم اگر مسئولان وزارت ورزش کار کارشناسی انجام دهند، متوجه خواهند شد که یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانند کسری مدال در بازی‌های آسیایی را جبران کنند تا بستری فراهم شود که مقام چهارمی ایران در این بازی‌ها حفظ شود، سرمایه‌گذاری بر روی رشته تیراندازی است. اما متاسفانه با رفتاری تا به امروز صورت گرفته است، حتی ظرفیت‌های پیش‌بینی شده را هم از دست می‌دهیم ما دچار غفلت جدی در این زمینه هستیم.

وی تاکید کرد: باید به رشته‌های پرمدالی همچون تیراندازی و دوومیدانی توجه جدی شود و در این صورت با آمادگی حداقلی می‌توانیم نتیجه حداکثری را در بازی‌های پیش رو کسب کنیم.

هاشمی در پایان درباره آخرین وضعیت فدراسیون تیراندازی هم گفت: هنوز خبر جدیدی از زمان برگزاری این انتخابات اعلام نشده است و تنها می‌گویند پیش از ماه رمضان، بعد از ماه رمضان و... اما ما هم منتظر هستیم تا ببینیم چه زمانی این انتخابات برگزار می‌شود.

انتهای پیام


4327763
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت تیم فوتبال استقلال تهران خبر داد که این باشگاه هنوز وام بانکی خود را پرداخت نکرده است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با اعلام کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، محمود فکری، سرمربی تیم مس تا اطلاع ثانوی از همراهی تیم خود محروم است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» آخرین تمرین تیم فوتبال پرسپولیس پیش از دیدار برابر تیم چادرملو عصر امروز جمعه برگزار شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مالکان باشگاه استقلال به دنبال جذب سرمربی خارجی برای تیم خود هستند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دختر پینگ‌پنگ‌باز ایران با پیروزی مقابل حریف قطری به جمع ۱۶ بازیکن برتر مسابقات فیدر دوحه صعود کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محرومیت ۴ ساله پل پوگبا هافبک فرانسوی یوونتوس بابت دوپینگ به ۱۸ ماه کاهش یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» محمدحسین مرادمند، مدافع تیم فوتبال استقلال جایگزین روزبه چشمی در بازی با هوادار شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی موقت تیم فوتبال استقلال گفت: آنچه در مقطع کنونی مهم است، نام استقلال است که باید با کمک یکدیگر دوباره تیم را به جمع مدعیان بازگردانیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر ورزشگاه تختی در مورد شرایط این‌ مجموعه در آستانه دیدار پرسپولیس و چادرملو توضیح داد. 
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پرسپولیس فردا رو در روی تیمی قرار می‌گیرد که سابقه زیادی در فوتبال ایران ندارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است