بازار 11:12 - 17 تیر 1400

میثم شکری ساز کارآفرینی که از صفر شروع کرد

بیایید باهم یک دنیای متفاوت را تصور کنیم، دنیایی که در آن همه ی افراد به چیزهایی که دارند قانع هستند و یک لحظه هم به فکر تولید یک کالا یا خدمتی نمیافتند.

مسلما از این که لحظه ای هم در این دنیا باشید مضطرب می شوید. اما خوشبختانه این تنها یک تصور ذهنی است و در دنیای واقعی همیشه افرادی وجود دارند که با خلاقیت و پویایی وصف ناپذیرشان در پیشرفت جامعه و حتی دنیا نقش پررنگی دارند و این دنیا را به محلی ایده آل برای زندگی تبدیل می کنند.

این افراد که با نام کارآفرین شناخته می شوند اساسا همیشه به دنبال ایده های ناب رفته تا به واسطه آن ها بتوانند رسیک های اقتصادی انجام دهند و در نهایت، هم برای شرکت و هم برای جامعه سودآوری به ارمغان بیاورند. میثم شکری ساز کارآفرینی است که با اجرای فکر و ایده ی نو که در سر داشته، توانسته در شیوه ارائه آموزش با کیفیت نقش قابل توجهی را اجرا کند.

اما بیایید پیش از آنکه با ایشان آشنا شویم، کمی هم درباره کارآفرینی صحبت کنیم و این واژه را بیشتر بررسی کنیم.

کارآفرین کیست؟

پیش از شروع هر چیز باید بدانید که ساز و کار کارآفرینی چیست. اساسا کارآفرین شخصی است که همواره به دنبال یافتن ایده های ناب می رود تا به واسطه آن ها بتواند رسیک های اقتصادی انجام دهد و در نهایت، هم برای شرکت و هم برای جامعه سودآوری به ارمغان بیاورد. از سوی دیگر نیز کارآفرینی به مجموعه اقدامات فرد کارآفرین اطلاق می شود.

در جامعه همیشه این باور غلط وجود داشته است که کارآفرینان افرادی هستند که از درس گریزان بوده و به واسطه پول توانسته اند به جایگاهی که دارند برسند. در اینجا باید بگوییم که یک مدیر کارآفرین باید به اندازه ای از علم و تحصیلات مرتبط و بالا برخوردار باشد تا بتواند یک مجموعه را با روش های نو مدیریت کند.

به علاوه، ریسک پذیری که مهم ترین اقدام در کارآفرینی است برپایه دانشی که شخص کارآفرین در طول تحصیلات و تجربه خود به دست آورده صورت می گیرد. از طرف دیگر، سرمایه اولیه برای شروع هر کسب و کار نوپایی لازم و ضروری می باشد که با مرور زمان و جذب سرمایه گذار باید بر مبلغ آن افزوده شود تا مجموعه بتواند به کمک آن به اشتغال زایی و در نتیجه به موفقیت برسد.

اقدامات یک کارآفرین موفق

رسیدن به موفقیت چشمگیر کار سختی است که به اراده راسخ و ایمان به اهداف وابسته می باشد. دکتر میثم شکری ساز کارآفرین و مدیر عامل جوان و با انگیزه هولدینگ پارس پندار نهاد با تحصیلات عالی و تلاش شبانه روزی خود و گذر از مسیر پر پیچ و خم کسب و کار توانست به یکی از کارآفرینان، مشاوران و مدیران برتر دنیای کسب و کار تبدیل شود. کسی که در کنار مدیریت درست ایده های ناب و اشتغالی زایی، ترجمه و نوشتن کتاب های انگیزشی، بازاریابی، فروش و ... را در کارنامه خود جای داده است.

با نگاهی به کارنامه کاری و سوابق درخشان ایشان، می توانیم دریابیم که کارآفرینی می تواند در کار خود موفق باشد که همزمان چندین ایده در سر داشته باشد تا بر اساس آن ها فرصت ها را شناسایی و سپس بتواند برنامه ریزی درست انجام دهد. بعد از گذر از این مراحل نوبت به هم سو کردن دیگران در ایده خود می رسد.

برنامه تجاری که این شخص طرح ریزی می کند در متقاعد کردن دیگران و ورود سرمایه به کار تاثیر به سزایی دارد. با پیش روی نقشه بر طبق برنامه ها نوبت به مرحله اجرایی می رسد. در اینجا مدیر کار آفرین باید از نیروی کار متخصص، جوان، دلسوز و دارای انگیزه برای کار خود بهره ببرد. با وجود این افراد و با وجود پتاسیل های بازار با گذشت زمان سر انجام فعالیت ها به موفقیت رسیده و سود آوری به ثمر می نشیند.

میثم شکری ساز نمونه ای موفق از یک جوان

میثم شکری ساز مثل هیچ کارآفرین و فرد موفق دیگری نیست به این دلیل که او در اوج جوانی و در سن 35 سالگی توانسته به جایگاهی برسد که شاید برخی در 50 یا 60 سالگی هم نتوانند به آن برسند. متاسفانه بزرگ ترین دلیل این که بسیاری نمی توانند به موفقیت برسند و دست از رسیدن به اهداف شان برمی دارند این است که نمی دانند چه می خواهند و یا اگر هم می دانند که دنبال چه چیزی هستند، آنطور که باید روی هدف خود تمرکز نکرده و همین موضوع هم ممکن است باعث از دست رفتن بسیاری از فرصت ها شود.

ایشان جزو آن گروه از جوانان قرار دارد که به خوبی می داند چه می خواهد و برای رسیدن به اهدافش از تک تک فرصت ها چه کوچک و چه بزرگ به خوبی استفاده می کند. توسعه و گسترش فناوری اطلاعات فرصتی بود که وی در جهت آموزش مجازی به کار گرفت و موجب شد تا افراد بیشتری که به یادگیری علاقه دارند

اما امکان دسترسی به آموزش به شیوه سنتی را به هر دلیلی ندارند از آموزش بی بهره نبوده و با کمک آن بتوانند یا به کسب و کار خود رونق دهند و یا از آن برای ورود به بازار کار استفاده کنند.

اگر بخواهیم رزومه میثم شکری ساز را دقیق تر بررسی کنیم و تحصیلات او را بررسی کنیم باید بگوییم که دارای تحصیلات دکتری در رشته کار آفرینی و با گرایش آموزش عالی است علاوه بر فعالیت در زمینه آموزش، تجربیات و دانش خود را هم در قالب مشاوره تخصصی در اختیار افراد علاقمند قرار می دهد.

ممکن است بگویید که این روزها همه جا پر شده از مشاوران و مدرسان کسب و کار و بازاریابی و فروش اما بی شک تعداد این دسته افراد که به اصطلاح دستی بر آتش دارند و عملکرد آن ها نشان از تخصص شان است، چندان زیاد نیست.

ایشان در راهی که قدم گذاشته نه تنها به فکر خود بلکه به فکر جوانان جویای کار کشور نیز بوده و با ایجاد فرصت های شغلی برای صدها جوان ثابت کرده است که همیشه راهی برای موفقیت و بهترین بودن هست.

وی با عملکرد خود نشان داده است که به جای دیدن کاستی های اقتصادی و شرایط نامساعدی که برای بعضی از کسب و کارها به وجود آمده است، می توان فرصت هایی را که در این شرایط وجود دارند دید و از آن ها برای رشد و موفقیت خود و دیگران بهره برد. چنین افرادی بی شک شایسته آن هستند که بیشتر مورد تقدیر قرار گرفته و به عنوان الگو به جوانان این کشور معرفی شوند.


11138889
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است