استانی 12:10 - 03 خرداد 1394
رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن کرمانشاه:
رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن کرمانشاه معتقد است: تا سال دیگر خبری از پرداخت وام مسکن 80 میلیون تومانی نیست و از همین رو فعلاً تاثیری بر بازار مسکن نخواهد گذاشت.

تا سال دیگر خبری از وام 80 میلیونی و رونق بازار مسکن نیست

مهندس منصور طاقه‌ای در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به افزایش وام مسکن به 80 و 60 میلیون تومان اظهار کرد: این وام دو دوره سپرده گذاری 6 ماهه دارد و در مجموع پرداخت آن از سال آینده آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که پرداخت قطعی وام صورت نگیرد هیچ تاثیری بر بازار مسکن نخواهد داشت و شاهد رونق نخواهیم بود.

این کارشناس بازار مسکن با اشاره به اینکه استقبال مردم از این وام نیز بر رونق بازار مسکن تاثیر دارد، یادآوری کرد: ممکن است به دلیل دوره سپرده گذاری یک ساله مردم از دریافت این وام منصرف شوند، زیرا ممکن است در زمانی که پول آنها در بانک قرار دارد قیمت مسکن نیز بیشتر شود.

به گفته رییس انجمن انبوه سازان مسکن کرمانشاه زمانی که وام 80 میلیون تومانی واقعا پرداخت شود می‌تواند بازار مسکن را تکان دهد و رونق بخشد.

طاقه‌ای در خصوص تاثیر این وام بر قیمت مسکن نیز خاطر نشان کرد: این تاثیر بستگی به قیمت ملک دارد. برای مثال خانه‌ای که بیش از یک میلیارد تومان قیمت دارد وام 80 میلیون تومانی بر آن اثرگذار نیست، اما می‌تواند بر خانه‌های کوچک که 100 تا 200 میلیون تومان بها دارند اثر داشته باشد و قیمت‌ها را افزایش دهد.

وی در ادامه از رکود شدید بر بازار مسکن در شرایط فعلی خبر داد و تاکید کرد: متاسفانه پول‌های مردم به سمت سپرده‌های بانکی رفته و تا زمانی که نرخ بهره بانکی به طور واقعی تعدیل نشود، رکود بازار مسکن ادامه خواهد داشت.

رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن کرمانشاه با اشاره به اینکه بازار مسکن همواره یک دوران رونق و رکود دارد تصریح کرد: دوران رکود تا پایان امسال ادامه خواهد داشت.

طاقه‌ای معتقد است: مذاکرات 1+5 نیز بر رونق و رکود بازار اثرگذار است و با روشن شدن نتایج نهایی آن رونق به بازار مسکن باز می‌گردد.

وی در پایان اظهار کرد: نیاز مردم برای خرید مسکن در این سالها به دلیل رکود انباشته شده و احتمالاً از پایان امسال و اوایل سال آینده به صورت انفجاری شاهد تقاضا برای مسکن خواهیم بود.

انتهای پیام


6432587
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ دوشنبه ۱۷ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ دوشنبه ۱۷ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است