استانی 17:39 - 25 تیر 1397

جایگاه شورای نگهبان از قوای سه گانه خطیرتر است

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف امیدی روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام بوده و با وجود هجمه های سنگین دشمنان داخلی و خارجی تاکنون توانسته سربلند از وظایف محوله بیرون بیاید.

وی ادامه داد: دشمنان قسم خورده این نظام طی ۴۰ سال گذشته با انواع تهمت های ناروا در صدد بوده اند مانع از اجرای وظایف قانونی مسئولان شورای نگهبان شوند ولی تاکنون با مدد الهی و حمایت های امام راحل و مقام معظم رهبری توانسته است در جهت حفظ آرمان ها و ارزش های انقلاب حرکت کند.

امیدی با یاداوری اینکه نظارت شورای نگهبان استصوابی و موثر است ، گفت این نهاد انقلابی یکی از ارکان مهم و اساسی نظام اسلامی است که بر اساس فرموده امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب جوهره اسلامیت و جمهوریت نظام است و همواره تلاش کرده حافظ آرای مردم باشد

رئیس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات استان ایلام یکی از اصلی ترین وظایف این نهاد را نظارت بر برگزاری صحیح انتخابات عنوان کرد و تاکید کرد: شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی و وزارت کشور در تلاش هستند که قوانین انتخابات را در یک قانون تجمیع کنند و قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و همه پرسی را در یک قانون تجمیع کرده و نواقص قانون گذشته را مرتفع کنند.

وی اضافه کرد: اعضای کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تلاش کردند نظارت بر این انتخابات را به شورای نگهبان واگذار کنند اما شورای نگهبان با توجه مشکلات قانونی و امکانات پشتیبانی و حجم ۲۰۰ هزار نفری اعضای شورای شهر و روستای این امر را نپذیرفته است.

رئیس دفتر هیئت نظارت بر انتخابات استان ایلام، در استان ایلام در انتخابات دور گذشته حدود ۲۵ شکایت مربوط به دخالت مسئولان در امر اجرای انتخابات واصل که به مراجع قضایی و دادگستری ارجاع داده شده است، ضمن اینکه شکایتی از استاندار سابق ایلام در زمینه برگزاری انتخابات دوره گذشته دریافت و گزارش نشد.


9844030
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است