استانی 17:40 - 08 بهمن 1393
به مناسبت دهه فجر صورت می‌گیرد
مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: به مناسبت دهه فجر امسال 170 برنامه ادبی، فرهنگی و هنری توسط این کمیته در استان برگزار می‌شود.

برگزاری 170 برنامه توسط کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالرضا صمدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: سه رکن اصلی سبب پیروزی انقلاب اسلامی شدند که این ارکان شامل دین و ارزش‌های اسلامی، ولایت فقیه و رهبری و مردم می‌شود.

وی تصریح کرد: تداوم انقلاب نیز به وجود این سه رکن نیاز دارد و نقش مردم، ولایت و دین در استمرار و توسعه انقلاب بسیار مهم است.

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی به اهمیت مشارکت مردم در برگزاری برنامه‌های دهه فجر اشاره کرد و افزود: مشارکت مردم در اجرای برنامه‌های دهه فجر و حمایت از انقلاب اسلامی تیری بوده که بر قلب دشمنان نشانه رفته است.

صمدی یادآور شد: برای اینکه انقلاب تداوم یابد باید ارزش‌های این انقلاب را برای نسل جوان بازگو کنیم و بنابراین در این راستا توجه به کوکان بسیار اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کودکان شرایط پیروزی زمان انقلاب را درک نکرده‌اند بنابراین انتقال برخی از مفاهیم به آن‌ها دشوار است و اگر نتوانیم ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران را به آنها منتقل کنیم دچار مشکل می‌شویم بنابراین کمیته کودکان و نوجوانان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی رسالت سنگینی بر عهده دارد.

مسئول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی به مهم‌ترین رسالت این کمیته اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی برای نشان دادن ارزش‌های انقلاب اسلامی به گونه‌ای هنرمندانه به کودکان و نوجوانان از مهم‌ترین این رسالت‌ها است.

صمدی با بیان اینکه زمینه مشارکت کودکان و نوجوانان در برنامه‌های دهه فجر فراهم شده است که یکی از مهم‌ترین آنها شرکت در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه است، تصریح کرد: حضور باشکوه کودکان در این راهپیمایی بازتاب اجتماعی، فرهنگی و سیاسی زیادی دارد.

وی از برگزاری حدود 170 برنامه ادبی، فرهنگی و هنری توسط کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی خبر داد و افزود: حضور حداکثری کودکان در مراسم راهپیمایی 22 بهمن‌ماه، فضاسازی مراکز فرهنگی و هنری کانون‌های کودک و نوجوان، برپایی ایستگاه‌های نقاشی در مسیرهای راهپیمایی در سراسر استان و برگزاری کارگاه آموزشی ساخت گل لاله در کنار ایستگاه‌های نقاشی از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ادامه داد: ایستگاه نقاشی در مسیر راهپیمایی بیرجند در محل پارک وحدت برپا می‌شود و پیش‌بینی شده یک‌هزار گل لاله با شعار هر کودک یک نماد انقلاب را داشته باشد در بین کودکان شرکت‌کننده در مراسم‌های راهپیمایی توزیع شود.

صمدی اضافه کرد: مسابقه هنری با محوریت پرچم و نقشه ایران در مراکز هنری و فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سطح استان، حضور کودکان و نوجوانان در مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا، برگزاری صبح شعر و جمع‌آوری اشعار انقلابی در برخی از کانون‌ها، برگزاری برنامه‌های قصه‌گویی و کتابخوانی، برپایی نمایشگاه کتاب، اجرای تائتر عروسکی و کاغذی، خاطره‌گویی و روایت‌گری دوران دفاع مقدس، برگزاری بازی‌های بومی و محلی و اهدای 2 هزار جلد کتاب به مدارس روستایی از دیگر برنامه‌های این کمیته در استان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 12 مرکز فرهنگی وهنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در خراسان جنوبی فعال است، افزود: همچنین در حال حاضر چهار کتابخانه سیار روستایی، یک کتابخانه سیار شهری در بیرجند و دو کتابخانه پستی در استان فعال است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 21 هزار نفر از خدمات کانون استفاده می‌کنند، گفت: همچنین 30 درصد از دانش‌آموزان مناطق روستایی و عشایری از خدمات کانو پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بهره‌مند هستند.

صمدی با بیان اینکه در سال جاری 190 میلیون تومان اعتبار برای تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در نظر گرفته شده است، یادآور شد: تاکنون از این میزان  80 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیاز به تعمیر و تجهیز دارند.


5724472
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است