استانی 16:14 - 11 مهر 1394
/فاجعه منا/
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی از برپایی مراسم گرامیداشت جانباختگان استان در فاجعه منا و در محل مسجد انقلاب بجنورد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان‌شمالی، حجت الاسلام محمد سالاری در جلسه ستاد هماهنگی تشییع جانباختگان منا اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور فردا 12 مهر سال جاری ساعت 15:30 مراسم گرامیداشت یاد و خاطره حجاج فاجعه منا در مسجد انقلاب بجنورد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مراسم حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی سخنرانی خواهد کرد.

سالاری با اشاره به اینکه اجساد دو نفر شامل یک پدر و پسر از حجاج خراسان شمالی در فاجعه منا هم اکنون به کشور وارد شده است، افزود: به محض انتقال اجساد، پیکر این حجاج پس از انجام تشریفات قانونی با حضور پرشکوه مردم و مسئولان تشییع می‌شود. به احتمال فراوان یا عصر فردا و یا صبح دوشنبه پیکر مطهر این حجاج به استان منتقل شده و از محل مسجد انقلاب تا میدان کارگر، تشییع و سپس به منظور خاکسپاری به شهرستان‌ها منتقل خواهد شد.

وی با اشاره به فاجعه منا، یادآورشد: این اتفاق نشانگر بی‌کفایتی سران آل سعود است.

محمد قاصری، سرپرست حج و زیارت خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: تاکنون از 15 جانباختگان استان در فاجعه منا پیکر 2 نفر شامل یک پدر و پسر به کشور وارد شده است. طی امشب نیز مقرر شده است تعدادی از اجساد باقی مانده از عربستان به کشور منتقل شود که امیدواریم دیگر جانباختگان استان نیز در میان آنان باشد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان‌شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: به دلیل بی تدبیری عربستان باید آزمایش‌های تشخیص هویت به منظور شناسایی اجساد منتقل شده به کشور انجام شود، بنابراین به احتمال فراوان برنامه‌ها به تاخیر بیفتد و مراسم تشییع در روزهای دوشنبه و یا سه‌شنبه انجام شود.

حسین برومند با تاکید بر آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان در مراسم تشییع پیکر این حجاج، یادآور شد: مراسم تشییع برای همه جانباختگان فاجعه منا که به صورت مجزا وارد استان می‌شوند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


7155958
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است