ورزشی 01:15 - 07 تیر 1401
تیم فوتبال مس رفسنجان یکی از تیم‌های صنعتی با ثبات و با برنامه لیگ برتر محسوب می‌شود که دو فصل نسبتا موفق را در این مسابقات پشت سر گذاشته است.

مس رفسنجان؛ صنعتی با ثبات/ از شایعه و رویای مربیگری در پرسپولیس تا دیپورت دو بازیکن برانکو

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مس رفسنجان فصل را خوب شروع نکرد و در 5 هفته ابتدایی فقط یک برد به دست آورد که آن هم با رای کمیته انضباطی و به دلیل غیبت شهرخودرو بود. اما از هفته ششم تا نهم با 4 برد متوالی روی ریل موفقیت قرار گرفت. مس رفسنجان باشگاهی صنعتی است که تلاش کرده به ثبات ارکان فنی و مدیریتی خود پایبند باشد و شاید یکی از دلایل موفقیتش همین عامل باشد. ربیعی که خود این تیم را به لیگ برتر آورده بود توانست نتایج درخشانی با این تیم بگیرد. به طوریکه این تیم بالاتر از تیم‌های قدیمی لیگ مثل پیکان، تراکتور و ذوب آهن قرار گرفت. البته در پایان فصل هم شایعه‌ بامزه‌ای منتشر شد که پرسپولیس به دنبال ربیعی است و می‌خواهد او را جانشین یحیی ‌گل‌محمدی کند! در نهایت اما هر دو سرمربی در تیم‌های خود ماندگار شدند.

مس فوتبالی تهاجمی را به نمایش می‌گذاشت و بر همین اساس هم توانست 39 گل در لیگ برتر به ثمر برساند. شاگردان ربیعی با 45 امتیاز، 12 برد و 9 باخت و مساوی در جایگاه ششم لیگ ایستادند. مهاجم تیم مس رفسنجان هم آقای گل لیگ شد. گادوین منشا با 14 گل زده بهترین مهاجم لیگ برتر شد، درخشش این مهاجم سی و چند ساله بیش از همه فقر گلزنی و داشتن مهاجم ششدانگ در فوتبال ما را فریاد زد. فوتبالی که بهترین مهاجمانش مثل مهدی طارمی، کاوه رضایی، سردار آزمون در لیگ های معتبر اروپا بازی می‌کنند.

جالب است که در این روزهای نقل و انتقالاتی می‌گویند پرسپولیس به دنبال جذب منشا است! بازیکنی که زمانی در پرسپولیس و حتی استقلال حضور داشت اما در هیچ کدام از این دو تیم نتوانست درخشش خود را در تیم‌های پیکان و حتی مس رفسنجان تکرار کند. خود منشا درابتدای فصل گفته بود هدفش زدن 21 گل در این فصل است اما در نهایت با 14 گل که تعدادی از آنها هم از روی نقطه پنالتی بود بهترین گلزن لیگ شد. کوین یامگا مهاجم استقلال با 10 گل زده و لوسیانو پریرا 9 گله پشت سر او ایستادند. 

مس رفسنجان هرچقدر در لیگ برتر موفق بود در جام حذفی یک ناکام بزرگ لقب گرفت و مقابل تیم دسته دومی خلیج فارس ماهشهر در ضربات پنالتی شکست خورد تا مدیران باشگاه بازیکنان و کادرفنی را به دلیل خلق این شگفتی جریمه کنند. این در حالی بود که مسی‌ها پیش از آن تراکتور و شهرخودرو مشهد را حذف کرده بودند.

در بخش بازیکنان نیز جذب دو ملی پوش تیم عمان حرف و حدیث زیادی به وجود آورد و «زاهر» بازیکنی که در پست وینگر  و «فایز الرشیدی» دروازه‌بان عمانی آنقدر برای تیم مس درخشش نداشتند که ربیعی بخواهد فصل بعد هم آنها را نگه دارد و به این ترتیب دو بازیکن برانکو در تیم ملی عمان از لیگ برتر کشورمان دیپورت شدند. الرشیدی البته دروازه‌بان پرنوسانی بود ولی زاهر به دلیل عملکردش خیلی فرصت حضور در میدان را در مس پیدا نکرد.

مس رفسنجان نقل و انتقالات را با جذب بازیکنانی نظیر حامد لک آغاز کرده تا سومین فصل حضورش در لیگ برتر به فکر حضور در جمع سه تیم بالای جدول باشد. سالی که قطعا در برنامه ربیعی سال ویژه‌ای برای نتیجه‌گیری با تیمش خواهد بود. به همین دلیل صحبت از حضور بازیکنان پرآوازه دیگری نیز در این تیم شده بود.

البته محمد ربیعی در لیگ برتر یک پیش بینی اشتباه داشت و او در یک برنامه تلویزیونی گفته بود اولین و تنها شکست استقلال در فصل مقابل مس رفسنجان در بازی برگشت رقم خواهد خورد اما در آن بازی استقلال 2 بر صفر به پیروزی رسید. 

انتهای پیام/

 


11607251
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال ایران طی حکمی امیرحسین منظمی را به عنوان سرپرست دبیر کلی فدراسیون منصوب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ممکن است حق امضا از خطیر در باشگاه استقلال گرفته شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال ازبکستان با پیروزی ۲ بر یک مقابل ویتنام به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ صعود کرد و حریف ایران شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» براساس تصمیم هیئت مدیره تراکتور، حمید مطهری به کادر فنی ملحق و به عنوان دستیار اول سرمربی معرفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی ووشو ایران در روز نخست مسابقات انتخابی جام‌جهانی به ۱۰ مدال رنگارنگ دست یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شهربانو منصوریان و صدیقه دریایی نمایندگان کشورمان در بخش ساندا به مدال طلای مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سید معین تقوی یک طلای دیگر برای کاروان ووشوی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی به ارمغان آورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیانی و جلیلی در فرم چانگ جوان در مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو مدال طلا و برنز کسب کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مصطفی حسن زاده و شاهین بنی طالبی مدال های طلا و نقره فرم نن گوئن تالو را در مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو کسب کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال تایلند با برتری برابر عراق راهی مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است