بین‌الملل 17:00 - 25 تیر 1398

ترکیه با خرید اس ۴۰۰ به دنیا نشان داد که آمریکا ببری کاغذی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رأی الیوم، تزوی بارئیل شرق شناس صهیونیست با اشاره به اجرایی شدن قرارداد اس ۴۰۰ میان ترکیه و روسیه و ورود آن به ترکیه آورده است: ترکیه با خرید است ۴۰۰ به دنیا تاکید کرد که آمریکا ببری کاغذی است.

وی افزود: این سیاست سبب خواهد شد که متحدان عرب واشنگتن در راستای تنوع بخشی به تسلیحات خود بدون ترس از تحریم‌های آمریکا گام بردارند.

بارئیل تاکید کرد: ورود سامانه اس ۴۰۰ به ترکیه به معنی غیرقابل بازگشت بودن قرارداد است. تهدیدات آمریکا و پیشنهادهای مالی وسوسه کننده و آمادگی برای فروش پاتریوت به جای سامانه اس ۴۰۰ همگی به دیوار مخالفت ترکیه برخورد کرد.

این شرق شناس صهیونیست می‌نویسد: اعمال تحریم‌ها علیه ترکیه سبب می‌شود که این کشور به شکل کلی از غرب و آمریکا جدا شود و به سوی روسیه برود. عدم اعمال تحریم‌ها هم تبعات خاص خود را دارد. ترکیه به دنیا نشان داده است که آمریکا ببری ترسناک نیست.

وی تاکید می‌کند: حتی اگر آمریکا به فرض تحریم‌هایی علیه ترکیه وضع کند، هیچ تضمینی درباره همراهی اروپا با آن نیست زیرا منافع اروپا و ترکیه با یکدیگر گره خورده است. نرمش آمریکا در برابر ترکیه، سبب می‌شود که اتحادیه اروپا توجیهی برای سرباز زدن از اعمال تحریم‌ها علیه ایران داشته باشد که این میان این اتحادیه و آمریکا شکاف می‌اندازد. اروپایی‌ها اینگونه خواهند گفت که اگر واشنگتن به سبب ناتو برخورد جدی با ترکیه نمی‌کند چرا باید اروپا به برجام که ضامن دور کردن تهدید هسته‌ای منطقه‌ای و بین المللی است خدشه وارد کند؟


10179807
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است