بازار 12:12 - 31 خرداد 1400

مزیت های اجاره دستگاه اکسیژن ساز و تخت بیمارستانی

دستگاه اکسیژن ساز چیست؟

یکی از بهترین وسیله ها برای امدادرسانی و کمک برای تنفس راحت تر، برای کسانی که بیماری قلبی دارند یا دارای مشکلات پنومونی و ریوی هستند ، داشتن اکسیژن سازخانگی است.

پیشنهادی که می توانیم به بیماران تنفسی داشته باشیم این است که به جای استفاده از کپسول اکسیژن، اجاره اکسیژن سازرا مدنظر قرار دهند.

 روش کاردستگاه اکسیژن ساز، به این صورت است که گازهای ترکیبی هوا و اکسیژن آن را تجزیه نموده وسپس در یک مخزن مخصوص، اکسیژن خالص را تولید می کند که همین امر، باعث می شود که ریه دچار آسیب نشود.

شرکت میتراطب، با درک شرایط و نیاز بیماران و تمام کسانی که تهیه ی این دستگاه برایشان مقدور نیست، اجاره اکسیژن ساز را در نظر گرفته است. این دستگاه یک وسیله ی بسیار حیاتی و مقرون به صرفه برای بیمارانی که مشکلات تنفسی، آسم وانسداد ریه دارند ، می باشد.

اجاره اکسیژن ساز حتی به کسانی که سالم هستند و مشکلی ندارند هم پیشنهاد می شود؛ زیرا در این روزها که متاسفانه شاهد همه گیری کرونا هستیم، به دلیل استفاده ی دائمی از ماسک و نرسیدن اکسیژن کافی گاهی دچارخستگی مفرط می شویم.

 

مزیت های اجاره اکسیژن ساز:

1- به دلیل فیلتربه کار رفته درآن که ضد باکتری است، اکسیژن تولید شده فاقد بو و بهداشتی است.

2- تولید دائمی اکسیژن

3- تولید اکسیژن به دو صورت خشک و مرطوب

4- پیشگیری ازبروز حادثه احتمالی ناشی از انفجار کپسول

5- احساس امنیت خاطراطرافیان بیماربه دلیل در دسترس بودن دائمی اکسیژن وعدم نگرانی ازقطعی ناگهانی آن به علت تمام شدن مدت شارژ

 

 اجاره اکسیژن ساز قابل حمل:

دستگاهی است که هوای محیط را تصفیه و پاکسازی می کند و برای بیماران ریوی و دارای مشکلات تنفسی ضروری است و مدتی است که طرفدار زیادی پیدا کرده است.

عملیات انتقال انتقال هوا به دو شکل دراین دستگاه صورت می گیرد:

جریان مداوم: انتقال هوا با سرعت مشخص بدون توجه به شخص

جریان پالسی : انتقال هوا در صورت نیاز شخص به تنفس. پیشنهاد می کنیم مطلب ویروس کرونا را هم مطالعه کنید.

در صورت اجاره اکسیژن سازقابل حمل، حدود یک تا سه لیتر اکسیژن در دقیقه در حالت جریان مداوم انتقال داده می شود؛

همچنین حدود یک تا شش لیتر اکسیژن در دقیقه در حالت جریان پالسی انتقال داده می شود.

 

 

 

اجاره تخت بیمارستانی:

امروزه با توجه به پیشرفت های بسیاری که درزمینه ی تکنولوژی وعلم  پزشکی به وجود آمده، بیشتر افراد به استفاده و اجاره تخت بیمارستانی روی آورده اند.

البته شرایط و نحوه ی قرارگرفتن تخت بیمارستانی منوط به رعایت چند نکته ی مهم است که با هم به آن می پردازیم:

اگرهدف شما ازاجاره تخت بیمارستانی، مراقبت از شخصی باشد که مسن بوده و به علت ناتوانی باید مدت زیادی را دربستربگذراند، پیشنهاد ما اجاره تخت بیمارستانی مدل الکترونیکی سه شکن می باشد چرا که این نوع تخت ها به سه حالت : نشستن، درازکش و نیمه درازکش قابل تنظیم می باشد که همین امر کمک زیادی به سهولت درتغییروضعیت شخص مورد نظرمی کند.

همچنین اطراف تخت دارای ارتفاع زیادی نباشد تا بیماربتواند پیرامون خود را هم ببیند.این نکته را درنظر داشته باشید که هدف شما از اجاره تخت بیمارستانی، این است که فرد مورد نظرتان به مدت طولانی قراراست ازآن استفاده کند و ممکن است مشکل زخم بستر در درازمدت، بیمارشما را تهدید کند؛ بنابراین بهتراست ازهمان ابتدا بهترین مدل تخت را انتخاب نمایید که بعدها به علت تعویض آن، متحمل هزینه ای مضاعف نشوید.

در اجاره تخت بیمارستانی به چه نکاتی توجه کنیم؟

یکی از تفاوت های بارزی که این نوع تخت ها با تخت های معمولی دارند این است که به دو بخش تقسیم شده و هرکدام ازدوقسمت پایین وبالا نیز به شکل مجزا قابل تنظیم هستند.

همچنین اگر بخواهیم به دیگر مزایای اجاره تخت بیمارستانی بپردازیم می توانیم به قراردادن ریل کنار آن ها اشاره کنیم که هدف ازتعبیه ی این ریل ها، جلوگیری از سقوط بیماراز تخت بوده وزمانی  که بیمار به هر دلیلی قصد پایین آمدن از تخت یا بالا رفتن از آن را داشته باشد نیز، به دلیل قابلیت جابه جایی این ریل ها به راحتی می تواند این کار را انجام داده و مشکلی ازاین بابت نداشته باشد.

نکته ی دیگرهم اختصاص قسمتی ازتخت به قرار دادن وسایل مهم مثل وصل کردن سرم در بالای سر بیماراست.

 

انواع تخت بیمارستانی :

تولید تخت های بیمارستانی ازمسائلی است که همیشه مورد توجه بوده وساخت آن باید ازمواد بهداشتی باشد.

قبل از اجاره تخت بیمارستانی بهتراست اطلاعاتی درمورد انواع آن داشته باشیم چرا که دانستنش کمک زیادی به خرید مناسب ترین تخت برای شخص مورد نظرمان می کند. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

از انواع تخت بیمارستانی می توان به تخت های ساده، تخت آی سی یو،تخت جراحی و... اشاره کرد که هر کدام بنا به کاربردی که دارند دارای ویژگی های خاصی هستند.در اینجا سه نوع تخت را نام می بریم وسپس به ذکر خصوصیات هر کدام می پردازیم:

1-تخت بیمارستانی ساده

2- تخت جراحی

3- تخت ارتوپدی

تخت های بیمارستانی ساده:

حتما پس ازمراجعه به درمانگاه و ویزیت توسط پزشک، چشمتان به این مدل تخت ها خورده است.گاهی پزشک مربوطه برای معاینه ی دقیق تراز بیمار میخواهد که روی این تخت ها درازبکشد.

در اتاق پزشک اورژانس و همچنین در خانه مخصوص سالمندان نیز از این نوع تخت ها استفاده می شود وهمان طور که اسمش پیداست این نوع تخت ها دارای پیچیدگی خاصی نیستند. گاهی می توان یک سری از امکانات را به آن افزود تا در اتاق تزریقات نیز مورد استفاده قرا بگیرد.

تخت های جراحی:

همان طور که می دانید عمل جراحی بسیار حساس بوده و درای اهمیت بالایی در بیمارستان ها می باشد.

متحرک بودن و سهولت در پایین آمدن و بالا رفتن از این نوع تخت ها از خصوصیات مهم این تخت هاست.بخش بالای این تخت ها بنا بر شرایطی که هر عمل جراحی ایجاب می کند به راحتی قابل تعویض است.بهتر است مطلب ویروس کرونا را هم مطالعه کنید.

تخت های ارتوپدی:

برای عمل ارتوپدی در بیمارستان مورد استفاده قرا گرفته و بالاو پایین آوردن این تخت ها با چرخ دنده و پیستون های هیدرولیک است و دارای ساختارتونل مانند هستند که اشعه ایکس را از خود عبور می دهند.

 

کپسول اکسیژن :

یکی ازتجهیزاتی که از آن برای ذخیره ی اکسیژن استفاده می شود، کپسول اکسیژن است که یک مخزن به شکل استوانه است و جنس آن آهن یا آلومنیوم است. این کپسول برای افرادی به کار برده می شود که به دلایلی از جمله بیماری ، آسم و یا انسداد ریه به اکسیژن نیاز دارند واین اکسیژن باید ازاکسیژن محیط بیشتر باشد.

 

یک وسیله ی مهم که با آن می توان میزان اکسیژنی که از کپسول خارج می شود را کنترل کرد، مانومتراست که به صورت جدا به کپسول متصل می شود. به این ترتیب با مانومترمقدارخروجی اکسیژن را روی عددی که متناسب با شرایط بیماردرنظر گرفته می شود، تنظیم کرده و با قرار دادن ماسک، اکسیژن به بیمار منتقل می شود.

دانستن این نکته مهم است که درمانومتر، یک مخزن آب تعبیه شده است که باعث می شود اکسیژنی که به ریه بیمار می رسد، مرطوب باشد.

اما اگر بخواهیم از معایب کپسول اکسیژن بگوییم، یکی از موارد، محدود بودن اکسیژن است؛

به طور مثال، این کپسول ها با توجه به حجمی که دارند اکسیژن را تنها به مدت سی دقیقه تا نهایتا دو ساعت می تواندد ذخیره کنند و سپس باید مجددا شارژ شوند !

این نکته برای اشخاصی که به دلیل بیماری تنفسی به طور دائمی به اکسیژن نیاز دارند، بسیارحائز اهمیت بوده و مطلقا پیشنهاد نمی شود.

پیشنهاد ما به این دسته از بیماران عزیز، اجاره اکسیژن سازاست تا با دسترسی دائمی به اکسیژن خالص، به خود واطرافیان اطمینان خاطرداده و نگرانی ازاین بابت نداشته باشند.

منبع: میتراطب


11116100
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» این روزها، گوشی‌های هوشمند به یکی از ابزارهای اساسی برای ارتباطات، تفریح و کسب درآمد تبدیل شده‌اند. از طریق این دستگاه‌های هوشمند، امکانات بی‌شماری برای کسب درآمد وجود دارد که بسیاری از افراد به طور موفق از آنها استفاده می‌کنند. از پرداخت‌های م...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است