استانی 03:05 - 20 اردیبهشت 1403
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از واگذاری اراضی ملی استان برای تولید انرژی پاک خبر داد.

واگذاری اراضی ملی استان مرکزی برای تولید انرژی پاک

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، عبدالحسین محمدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به واگذاری اراضی ملی استان برای تولید انرژی پاک اظهار داشت: متقاضیان حقیقی و حقوقی، ادارات دولتی، شرکت‌ها و صنایع استان در راستای کاهش آلودگی هوا و استفاده از انرژی خورشیدی و پاک، می‌توانند برای  تخصیص اراضی مورد نیاز، درخواست خود را پس از دریافت موافقت اصولی از سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق، نسبت به ارسال درخواست اراضی از مدیریت امور اراضی اقدام کنند.

وی افزود: 172 هکتار از اراضی پلاک امان آباد و مالک‌آباد شهرستان اراک جهت این امر شناسایی و برای تولید انرژی پاک به شرکت ایرالکو واگذار شد که اقدامات قانونی لازم انجام گرفته است، پس از دریافت و درخواست متقاضی احداث نیروگاه انرژی خورشیدی توسط شرکت ایرالکو، بازدید و بررسی‌های میدانی از اراضی ملی مستعد واگذاری توسط کارشناسان اداره کل منابع طبیعی و اداره شهرستان اراک انجام گرفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی تصریح کرد: واگذاری‌ها در راستای حمایت از انرژی‌های پاک و خورشیدی و در قالب طرح‌های غیرکشاورزی ماده 32 و قرارداد 30 ساله واگذار شده که در صورت ادامه فعالیت این نیروگاه، تا پایان فعالیت قابل تمدید بوده و موافقت واگذاری اراضی به مدیریت امور اراضی استان برای سیر مراحل قانونی ابلاغ شده است.

محمدی با بیان اینکه موافقت اولیه کمیته تخصیص اداره کل بر واگذاری این اراضی انجام شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه واگذاری  اراضی بالای 20 هکتار نیازمند اخذ مجوز تخصیص بالاتر از حد نصاب واگذاری از طریق سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است؛ مکاتبات با سازمان انجام  و مجوز لازم دریافت شده است‌، اجرای این طرح 5 ساله است و یک نیروگاه 100 مگابایتی در این محوطه 172 هکتاری در راستای تامین نیاز برق ملی و کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف برق نیروگاه حرارتی شازند احداث خواهد شد.

انتهای پیام/711/


12054056
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«خبرگزاری تسنیم» استاندار قزوین گفت: با شناختی که از وجود نازنین شهید آیت الله رئیسی داشتیم چیزی جز شهادت برازنده ایشان نبود و بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب ایشان یک رئیس جمهور مغتنم برای کشور بوده است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» نماینده ولی فقیه در گلستان شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان را خسارت جبران ناپذیر دانست و گفت: رئیس جمهور افتخار خود را خادمی امام رضا (ع) و نوکری مردم می دانست و مایه دلگرمی محور مقاومت بود.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» امام جمعه بوشهر با بیان اینکه شهید آیت الله رئیسی در تمام فراز و نشیب های انقلاب با نهایت قدرت در خدمت به انقلاب مجاهدت کرد گفت: آیت الله رئیسی آثار بسیار ارزشمندی در قوه قضاییه، تولیت حرم مطهر رضوی، هیئت دولت و مجلس خبرگان رهبری به جای گذا...
استانی
«خبرگزاری تسنیم» تولیت آستان قدس رضوی با صدور پیامی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان و همراهان را در پی حادثه سقوط بالگرد تسلیت گفت.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» در هفته دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی باشگاه های کشور پارس جنوبی بوشهر بر چادر ملو اردکان یزد غلبه کرد و پاس گناوه مغلوب مقاومت گلسا پوش یزد شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» در پی بروز سانحه هوایی بالگرد حامل رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی و دیگر همراهان بوشهری ها در گوشه و کنار استان برای سلامتی آنان دعا کردند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مردم شیعه و سنی استان کردستان همزمان با سایر مردم کشور به قرائت دعای خیر، ختم صلوات و امن یجیب برای سلامتی رئیس جمهور و همراهان اقدام کردند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» تصاویری از استقبال کم نظیر مردم شهرکرد در سفر شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، به استان چهارمحال و بختیاری منتشر می شود.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» استاندار هرمزگان گفت: شهادت رئیس جمهور محترم، داغ بزرگی است و آنچه که به ما تسکین می دهد حضور و هم دردی مردم است، ما تجربه تاریخی داریم و در برهه های مختلف خون شهیدان باعث ماندگاری انقلاب شده و ادامه راه این انقلاب برگرفته از خون شهدا بوده ...
استانی
«خبرگزاری تسنیم» شهید حسین امیرعبدالهیان با حضور در دفتر استانی خبرگزاری تسنیم در استان اصفهان از نقش رسانه در دیپلماسی سخن گفت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است