استانی 15:18 - 06 بهمن 1393
معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی:
معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به کاهش 509 نفری کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه از مهر سال قبل جذب نیرو نداشته است.

دانشگاه آزاد اسلامی از مهرماه سال قبل جذب نیرو ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد ابریشمی‌نیا بعد از ظهر امروز در دهمین اجلاس روسا و معاونان اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) را محکوم کرد.

وی با اشاره به اینکه اهانت و توهین از ارزش و نورانیت نور پرفروغی چون پیامبر اکرم(ص) کم نمی‌کند، افزود: دشمنان باید متوجه باشند که توهین و اهانت نشانه آزادی بیان نیست، بلکه نشانه جهل و بی‌خردی است.

معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با تبریک به مناسبت سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع) و ایام‌الله دهه فجر اضافه کرد: دهه فجر یادآور وحدت و همدلی مردم ایران زمین است.

این مسئول با ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه آزاد اسلامی و نحوه فعالیت این دانشگاه گفت: اقدامات لازم برای ساماندهی نیروها در این دانشگاه آغاز شده است.

ابریشمی‌نیا با تاکید بر اینکه ساماندهی نیروی انسانی در دانشگاه آزاد به طرق مختلف در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: جابه‌جایی نیروهای مازاد بین واحدها به ویژه به مناطقی که نیاز به نیرو دارند، در درجه نخست بر اساس تمایل و داوطلبی افراد صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اعمال سیاست‌های تشویقی در امر تعدیل و جابجایی نیروهای مشغول به کار در واحدهای این دانشگاه اضافه کرد: در این راستا اهرم‌های تشویقی از جمله بر عهده گرفتن هزینه ایاب و ذهاب، عدم تغییر حقوق در صورت پایین بودن مسئولیت در دانشگاه جدید در نظر گرفته شده است.

معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: پرداخت وام‌های کم‌بهره به این افراد نیز از دیگر مشوق‌های تعیین شده برای جابه‌جایی و تعدیل نیرو است.

این مسئول در ادامه با اشاره به بازخرید داوطلبانه نیروها در راستای تعدیل نیروی انسانی دانشگاه تصریح کرد: همچنین راهکارهایی نیز برای بازنشستگی پیش از موعد نیروهایی که تمایل دارند نیز در نظر گرفته شده است.

ابریشمی‌نیا با ارائه گزارشی از وضعیت منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: با توجه به سابقه فعالیت بسیار دانشگاه آزاد اسلامی برخی از نیروهای این دانشگاه به سن بازنشستگی رسیده‌اند که باید بازنشسته شوند.

وی همچنین به موضوع بازخرید نیروها نیز اشاره کرد و گفت: این اقدام باید برای نیروهایی صورت گیرد که دانشگاه نیاز چندانی به آنها ندارد.

معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بازنشستگی پیش از موعد بار مالی برای دانشگاه به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: اما برای ساماندهی نیرو باید این اقدامات را انجام داد.

این مسئول در ادامه به بخشنامه ابلاغی در زمینه ممنوعیت جذب و استخدام نیرو در دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: بر این اساس از اول مهر ماه سال گذشته هرگونه جذب و استخدام در دانشگاه آزاد اسلامی ممنوع شده است.

ابریشمی‌نیا با اشاره به کارگیری ناظران در زمینه جذب نیرو بیان کرد: این ناظران سفت و سخت به امر جذب نظارت دارند و در این راستا در صورتی که مبلغی از اعتبارات دانشگاه کم و به نیروی جذب شده پرداخت شود از حقوق ناظر کم خواهد شد.

وی در ادامه به امر برون‌سپاری فعالیت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در انجام این امر باید شئونات رعایت شده و مولفه‌های اخلاقی مورد توجه قرار گیرد.

معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر انجام امورات بر اساس اصول و قانون بیان کرد: انجام اقدامات اصولی موجب پیشبرد اصولی امور خواهد شد.

این مسئول با اشاره به کاهش نیروهای مشغول در دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: طی یک سال گذشته 509 نفر از کارکنان دانشگاه‌های آزاد اسلامی کاهش پیدا کرده‌ است.

ابریشمی‌نیا در ادامه به مبحث اعتبارات این دانشگاه و همچنین سرمایه‌گذاری آن در بانک اشاره کرد و گفت: از محل این اعتبارات به 6 هزار کارمند و چندین هزار هیئت علمی وام داده شده است که این اقدام ارزشمند است.

وی همچنین به موضوع سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش بنیان نیز تاکید کرد و افزود: سرمایه‌گذاری در این زمینه باید به گونه‌ای صورت گیرد که سود بیشتری برای دانشگاه به همراه داشته باشد.


5705947
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است