استانی 16:29 - 21 مرداد 1399

ویژه برنامه ایام محرم با عنوا «خیمه سلیمانی» روی آنتن شبکه افلاک

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرم اللهی امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ایام عزاداری سالار شهیدان، در کنار سایر فعالیت‌های فرهنگی مذهبی در این حوزه، تولید و پخش ویژه برنامه مناسبتی در دستور کار قرار گرفته و برنامه ریزی ها در زمینه نحوه تولید و محتوای برنامه توسط کارشناسان در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: ویژه برنامه «خیمه سلیمانی» برنامه‌ای است که برای ۱۰ شب ماه محرم طراحی شده و شامل آیتم‌های مختلفی متناسب با حال و هوای ایام عزاداری در مدت زمان ۶۰ دقیقه است که از شبکه افلاک لرستان پخش خواهد شد.

مدیرکل حوزه هنری لرستان تصریح کرد: عزاداری و مداحی توسط هیأت‌های مذهبی استان در فضای باز و رعایت مسائل بهداشتی، معرفی هیأت‌ها و تاریخچه تأسیس، معرفی مداحان شهید، شعرخوانی، نشست‌های علمی پژوهشی با موضوع فلسفه قیام عاشورا و شهادت امام حسین (ع) با حضور اساتید و کارشناسان از جمله بخش‌های این برنامه خواهد بود.

کرم اللهی اضافه کرد: به جهت اهمیت این برنامه و محتوای آن و توجه به سطح کیفی و ساختارمند، تمامی قسمت‌های در نظر گرفته شده پیش از تولید مورد تحقیق و بررسی توسط تیم محتوایی شامل کارشناسان مربوطه و صاحب ایده قرار گرفته و نهایی می‌شود.

وی گفت: به همین منظور کمیته‌های اطلاع رسانی، هنری، هماهنگی، علمی و پژوهشی، تدارکات و پشتیبانی این ویژه برنامه از هم‌اکنون تشکیل و برنامه ریزی های لازم در حال پیگیری و انجام است.

مدیرکل حوزه هنری لرستان یادآور شد: برای هر شب اجرای برنامه قسمت‌های دیگری همچون شعرخوانی با موضوع عاشورا، معرفی کتاب، تولید آثار تجسمی توسط هنرمندان استان در قالب موضوعات دینی و انقلابی در نظر گرفته شده است.

کرم اللهی افزود: صدا و سیما، شورای هیأت مذهبی و کانون مداحان لرستان و شهرداری خرم آباد حوزه هنری را در تولید و اجرای برنامه یاری می‌رسانند.

وی با اشاره به اینکه پیش از این حوزه هنری در تولید و ساخت چندین برنامه تلویزیونی از جمله ویژه برنامه «نبرد ماندگار» خاطرات رزمندگان عملیات حاج عمران با صدا و سیمای استان همکاری داشته است، افزود: بازخوردها و نحوه پیگیری و استقبال مردم نشان داد که برنامه بر دل و جان مخاطبان خوش نشسته است.

مدیرکل حوزه هنری لرستان ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی های صورت گرفته و هماهنگی لازم و همچنین با همکاری و مشارکت نهادهای فرهنگی، این ویژه برنامه نیز به صورت کیفی و تأثیرگذار تهیه، تولید و ارائه شود.

کرم اللهی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت توجه به رعایت مسائل بهداشتی در زمینه پیشگیری از بیماری تصریح کرد: حضور هیأت‌ها به تعداد محدود و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز فیلمبرداری خواهد شد.


10662726
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است