بازار 15:07 - 19 فروردین 1403

آیا کربوکسی تراپی برای درمان لک صورت تاثیر گذار است؟

 

کربوکسی تراپی، یک روش سریع و موثر برای از بین بردن لک های صورت است و نتایج آن پس از اولین جلسه درمان قابل مشاهده می باشد. به دنبال رسیدن به یک نتیجه طولانی مدت، انجام چرخه 6 تا 10 جلسه درمانی کربوکسی تراپی (یک بار در هفته) ضروری است تا نتایج به مدت 8 تا 12 ماه حفظ شوند. کربوکسی تراپی برای درمان لک صورت، کلیدی برای داشتن پوستی درخشان و جوان است. این روش، درمانی است که طی آن هیپودرم با مقدار لازم دی اکسید کربن (Co2) تزریق می شود. سپس عملکرد عروق به شدت تشدید شده، رگ‌ های خونی منبسط می‌ شوند و جریان خون برای اثر بر روی بافت‌ های عضلانی و چربی بالاتر می رود. لکه های پوست پس از اولین جلسه استفاده از کربوکسی تراپی به طور چشمگیری کاهش می یابند و چهره فرد روشن تر، شاداب تر، یکنواخت تر، دارای خطوط کمتر و بسیار انعطاف پذیر به نظر می رسد. حال ممکن است بپرسید که آیا درمان کربوکسی تراپی برای لک صورت ماندگاری دارد؟ یا مزایای کربوکسی تراپی نسبت به سایر درمان ها چیست؟ به متن زیر توجه کنید تا پاسخ سوال های خود را بیابید.

نحوه عملکرد کربوکسی تراپی برای درمان لک صورت

گردش خون ضعیف تا حدی مسئول مشکلات پوستی از جمله لک صورت می باشد. به طور کلی، سلول های بدن دی اکسید کربن را به عنوان زباله آزاد می کنند. گلبول‌ های قرمز هم اکسیژنی را که استنشاق می‌ کنید، می‌ گیرند و به بافت‌ های دیگر می‌ برند؛ در مرحله بعدی هم دی‌ اکسید کربن را جذب خواهند کرد. در نهایت، دی اکسید کربن توسط ریه ها بازدم می شود. یک پزشک می تواند با تزریق کردن دی اکسید کربن، گردش خون را در منطقه ای از پوست که دارای لک است، افزایش دهد و باعث هجوم گلبول های قرمز خون به آن ناحیه شود. هنگامی که سلول های خونی به محل مورد نظر یعنی لک ها، می رسند، گردش خون را افزایش می دهند. این کار به ترمیم خاصیت ارتجاعی پوست و درخشندگی آن کمک می کند.

بهتر است بدانید که ویژگی های این روش بر اساس قسمتی از بدن که تحت درمان قرار می گیرد، متفاوت خواهد بود. اما مکانیک این روش یکسان است. در این دستگاه یک مخزن گاز دی اکسید کربن به یک تنظیم کننده جریان با لوله پلاستیکی متصل می شود پزشک با دقت بالایی، میزان جریان گاز از مخزن را تنظیم می کند. گاز از طریق تنظیم کننده های جریان، به لوله های استریلی که دارای یک فیلتر در انتهای آن است، ساطع می شود. فیلتر هرگونه ناخالصی را پیش از رسیدن به بدن می گیرد. سپس گاز از طریق یک سوزن بسیار کوچک در طرف مقابل فیلتر عبور خواهد کرد و پزشک گاز را به زیر پوست از طریق سوزن تزریق می کند. این روش تقریباً کاملاً بدون درد است اما باز هم برخی از پزشکان قبل از وارد کردن سوزن، کرم بی حس کننده را روی لک های صورت تزریق می زنند. با وجود فقدان درد، برخی افراد گزارش می دهند که مدت کوتاهی پس از آن احساس عجیبی پیدا می کنند. کربوکسی تراپی یک روش سرپایی است و معمولاً تنها 15 تا 30 دقیقه طول می کشد تا کاملا انجام شود.

پس باید بگوییم که کربوکسی تراپی تقریباً با فریب دادن بدن، او را وادار به فکر می کند که در حال از دست دادن اکسیژن است. بنابراین، اگر کربوکسی تراپی صورت برای از بین بردن لک انجام دهید، پاسخ بدن شما تحت تاثیر قرار دادن ناحیه تحت درمان با اکسیژن در پاسخ به افزایش دی اکسید کربن در آن ناحیه است. این به نوبه خود جریان خون را افزایش می دهد و به تولید کلاژن نیز کمک می کند. همانطور که خون بیشتری به ناحیه تحت درمان جریان می یابد، مواد مغذی و اکسیژن بیشتری هم به صورت می رسد. همه این مواد به این معنی است که برای مثال، وقتی کربوکسی تراپی برای از بین بردن لک انجام شود، سلول های پوست تقویت می گردند و برای عملکرد موثرتر شروع به کار می کنند.

مزایای کربوکسی تراپی نسبت به سایر درمان ها

مزایای کربوکسی تراپی برای درمان لک صورت نسبت به سایر روش های درمانی، چند گانه است. اصلی‌ ترین مزیت کربوکسی تراپی این است که جایگزین بسیار امن‌ تری به جای سایر گزینه‌ های درمانی می باشد. با این حال، کربوکسی تراپی مزایای دیگری نیز دارد که به شرح زیر هستند.

● کربوکسی تراپی، ماندگاری بالایی دارد و بیمار از نتایج آن برای حدود شش ماه لذت خواهد برد.

● نسبت به سایر گزینه ها ارزان قیمت تر است.

● سریع می باشد.

● غیر تهاجمی است.

آیا درمان کربوکسی تراپی برای لک صورت ماندگاری دارد؟

به طور کلی، ماندگاری و دوام کربوکسی تراپی برای حذف لک های صورت، نیمه دائمی است. نتایج این روش برای مدت طولانی دوام می‌ آورند، اما از آنجایی که پیری یک فرایند مداوم است، در نهایت به دلیل شکسته شدن کلاژن و کاهش یافتن تولید کلاژن و الاستین، دوباره اسکار ها ظاهر می‌ شوند. بنابراین، باید بعد از اتمام درمان، هر ۶ ماه یک بار مجددا کربوکسی تراپی انجام داد.

آیا درمان کربوکسی تراپی برای لک صورت با عوارض همراه است؟

به طور کلی کربوکسی تراپی برای از بین بردن لک های صورت، در مواقعی که توسط یک متخصص ماهر و باتجربه انجام شود، عوارض جانبی خطرناکی به دنبال ندارد. اما در غیر این صورت، بیمار ممکن است دچار درد زیادی بشود و از ادامه جلسه درمانی سر باز زند. احساس گرما، گزگز و احساس سوزش (عمدتاً به دلیل تأثیر کربن دی اکسید بر دپلاریزاسیون غشاهای عصبی) از عوارض پس از درمان گزارش شده توسط بیماران هستند. این احساسات اغلب خیلی زود برطرف می‌ شود اما در افراد حساس تر، این احساسات ممکن است تا 24 ساعت پس از درمان باقی بمانند. اکیموز و تشکیل هماتوم از دیگر عوارض کربوکسی تراپی می باشد که در اثر صدمات تصادفی عروق ایجاد می شود و در 5 درصد موارد گزارش شده است. آدم مداوم بیش از 48 ساعت هم از دیگر عوارض این درمان است که به ویژه در ناحیه اطراف چشم گزارش می شود.


12045271
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» کودکان، آینده‌سازان جهان و گل‌های خوش‌بوی باغ زندگی هستند. اما چه غم‌انگیز است که در دنیای کنونی، شاهد نقض گسترده حقوق این موجودات معصوم هستیم. این معضل، زخمی عمیق بر پیکر بشریت است و نیازمند توجه و اقدامی فوری از سوی همه افراد جامعه و دولتمردان می‌ب...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است