سیاسی 10:55 - 25 تیر 1399

قانون در انتخاب کاندیداهای هیئت نظارت بر نمایندگان رعایت شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی،گفت:  بر اساس ماده ۱۹۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، افراد برای حضور در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ثبت‌نام کرده و هیئت رئیسه ۴ نفر را انتخاب می‌کنند که نمایندگان مجلس به آنها رأی دهند.

وی با اشاره به اینکه ۳۴ نفر برای عضویت در این هیئت ثبت‌نام کرده بودند که بنده نیز یکی از آنها بودم اما هیئت رئیسه این تعداد را انتخاب کرد، ادامه داد: نمایندگان باید به این نکته توجه کنند که اعتراض‌ها، تذکرات و اخطارهای قانون اساسی باید بر اساس آیین‌نامه داخلی باشد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: ما نمی‌توانیم خلاف آیین نامه داخلی مجلس عمل کنیم. ضمن اینکه در تبصره ماده (۱) قانون نظارت مشخص شده است که ۴ نفر از نمایندگان برای هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان انتخاب می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: همه نمایندگان مجلس یک هفته فرصت داشتند برای عضویت در این هیئت ثبت‌نام کنند و بنابراین ما در هیئت رئیسه بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس هم از کمیسیون‌های اصل نود و قضایی و حقوقی و هم ۴ نفر را به انتخاب نمایندگان انتخاب کردیم و هر ۶ نفر را به رأی گذاشتیم.

قالیباف بیان کرد: ضمن اینکه به هیئت رئیسه مجلس اجازه داده شده که یک نفر از نواب را انتخاب کند که انجام شد.


10619759
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است