ورزشی 01:22 - 10 خرداد 1393
12 روز تا جام جهانی 2014 برزیل
تیم ملی فوتبال بلژیک برای دوازدهمین بار راهی جام جهانی می‌شود تا خاطرات خوش گذشته فوتبال بلژیک را زنده کند.

بلژیک؛ خاطرات خوش خود را تکرار می‌کند؟!/ همراه با روسیه به مرحله بعد می‌رود!

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ملی فوتبال بلژیک که برای دوازدهمین بار راهی جام جهانی شده است، امروز از زوایای مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

*بلژیک

بلژیک کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا به حساب می‌آید که پایتخت آن بروکسل است و این کشور از شمال با هلند، از شرق با آلمان از جنوب شرقی با لوکزامبورگ، از جنوب با فرانسه و از شمال غربی با دریای شمال مجاور است. گوناگونی زبان در این کشور باعث تنش‌های سیاسی زیادی شده بود و حتی در دوره‌هایی یکپارچگی بلژیک را تهدید می‌کرد. نام بلژیک از نام لاتین بخش‌های گل‌ نشین استفاده شده که به گاولیا بلژیکا معروف است.

* تاریخ بلژیک

بیش از 2 هزار سال قبل ناحیه‌ای که امروزه به آن بلژیک می‌گویند دارای جمعیت زیادی بوده است. این کشور همچنین در آن دوران تنش‌های فرهنگی و سیاسی زیادی شاهد بوده و حتی مورد تاخت و تاز هم قرار گرفته است. تاریخ بلژیک را می‌توان از قرن 16 از تاریخ اسکاندیناوی تفکیک کرد.

* جغرافیای بلژیک

لی‌یژ، بروخس و نامور از جمله شهرهای بزرگ بلژیک به حساب می‌آید. بلژیک با 30 هزار و 528 کیلومتر مربع مساحت سه منطقه جغرافیایی دارد. جنگل‌های جلگه‌ای انبوه در این کشور زیاد دیده می‌شود که کار را برای کشاورزان بلژیک سخت کرده است. آب و هوا در بلژیک معتدل است و بارندگی در این کشور زیاد. گفته می‌شود آب رودخانه‌های بلژیک جزو کم ‌کیفیت‌ترین آب‌های اروپاست و در پایین‌ترین رده‌های مطالعاتی این موضوع قرار گرفته است.

* اقتصاد بلژیک

بلژیک با جمعیت متراکم یکی از مهمترین مناطق صنعتی جهان به شمار می‌رود. اقتصاد بلژیک عمدتا بر پایه خدمت است. بلژیک اولین کشور اروپایی بود که در اوایل قرن نوزدهم دستخوش انقلاب صنعتی شد. شهرهای لی‌یژ و شارلووا به سرعت در صنایع معادن و فولادسازی توسعه یافتند و در اوایل قرن بیستم کاملا شکوفا شد. امروزه صنعت در این کشور متمرکز شده و فعالیت‌های زیادی در بلژیک انجام می‌شود. بلژیک به طور خاص دارای اقتصادی باز است. بندر آنتورب دومین بندر اروپاست. در سال 1999 بلژیک یورو را به عنوان واحد پولی پذیرفت و در سال 2002 آن را جایگزین فرانک بلژیک کرد.

* فوتبال بلژیک

تیم ملی فوتبال بلژیک اولین دیدار رسمی خود در تاریخ را مقابل تیم ملی فرانسه در سال 1904 انجام داد که آن بازی با نتیجه 3- به پایان رسید. اما بهترین پیروزی تاریخ بلژیک برد 9 بر صفر مقابل تیم ملی زامبیا در سال 1994 به حساب می‌آید. سنگین‌ترین شکست تاریخ بلژیک هم باخت 11 بر 2 مقابل تیم ملی انگلستان در سال 1909 است.

* نظر کارشناس

مهدی تارتار/ فوتبال بلزیک با توجه به این که برای دوازدهمین بار راهی جام جهانی شده است می تواند روزهای خوبی در این بازی ها رقم بزند. این تیم می تواند به دور بعدی جام جهانی صعود کند و به نظرم روسیه هم می تواند همراه با بلژیک به مرحله بعد صعود کند. فکر نمی کنم الجزایر یا کره‌جنوبی برای روسیه و بلژیک بتوانند بازی سختی رقم بزنند. با این همه و با توجه به بازی هایی که از بلژیک در مرحله مقدماتی این بازی ها شاهد بودیم فکر می کنم بلژیک توانایی خلق شگفتی در این دوره از بازی ها را دارد اما فکر نمی کنم از مرحله یک هشتم بالاتر بروند مگر این که شگفتی سازی کنند.


3876669
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان با دوچرخه علی لبیب یک دور پیست ورزشگاه آزادی را رکاب زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در پیست دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی از اردوی رکابزن المپیکی ایران بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی و نقل و انتقالات سرخپوشان تبریزی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: در جلسه مدیران عامل، آذربایجانی مدیرعامل سپاهان بیشترین اعتراض را به سقف بودجه نقل و انتقالات داشته است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان ایران تحت عنوان جام دوستی ایران و کره جنوبی با مسئولان فدراسیون و سفیر کره جنوبی در ایران آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است