ورزشی 19:55 - 18 مرداد 1401

صعود یک پله ای ایران با دو طلای کیانی و لطفی

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های تکواندو در بازی‌های همبستگی اسلامی از ب صبح امروز با حضور ۲۴۸ تکواندوکار از ۳۹ کشور با قضاوت ۳۲ آغاز شد.

در روز نخست مبارزات اوزان ۵۷- و ۵۳- کیلوگرم در گروه زنان، ۵۴- و ۵۸- کیلوگرم در گروه مردان برگزار شد که تیم کشورمان موفق به کسب چهار مدال طلا و برنز شد.

ناهید کیانی در وزن ۵۳- کیلوگرم در مبارزه نهایی «اومایما ال بوشی» از مراکش با رنکینگ ۱۱ جهان را در ۲ راند متوالی شکست داد و عنوان قهرمانی و مدال طلا را کسب کرد. وی برای رسیدن به فینال بعد از یک دور استراحت، «مونیس اویماتوا» از تاجیکستان، «منیره عبدالواحد» از عربستان، «چاروس مایوموا» از ازبکستان را شکست داده بود.

حسین لطفی در وزن ۵۸- کیلوگرم دور اول را به دلیل غیبت حریفی از ساحل عاج پشت سر گذاشت و در ادامه «محسن رضایی» از افغانستان، «چوان وان تان» از مالزی و «ماگومدوف» از جمهوری آذربایجان را شکست داد راهی مبارزه پایانی شد و در این مرحله نیز «پولاد گورکم» از ترکیه را نیز از پیش رو برداشت و دومین طلای تکواندو چهارمین طلای کاروان ایران را به گردن آویخت.

مهدی حاجی موسایی در وزن ۵۴- کیلوگرم با برتری مقابل «خدابردیف» از ازبکستان و «چان وان تان» از مالزی راهی مرحله نیمه نهایی شد و در این مرحله نتیجه را به «دنیز» از ترکیه واگذار کرد و برنز گرفت.

در وزن ۵۷- کیلوگرم دختران هم نسترن ولی زاده پس از یک دور استراحت، «کامیلا آیموک آشیوا» از قزاقستان راهی نیمه نهایی شد و در پیکار با «کبرا آیگل» از کشور ترکیه، نفر یک رنکینگ المپیکی، دارنده مدال برنز المپیک توکیو، نقره جهان در سال ۲۰۱۷، در یک مبارزه نزدیک نتیجه را ۲ بر یک واگذار کرد و صاحب مدال ارزشمند برنز شد.

با محاسبه این چهار مدال، کاروان ورزشی ایران با ۴ طلا، هشت نقره و دو برنز و یک پله صعود به رده سوم رسید.


11649601
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله‌ای با جرم ۳۳ برابر خورشید، بزرگ‌ترین سیاه‌چاله‌ی ستاره‌ای دیده‌شده تاکنون است و فاصله‌ی بسیار کمی با زمین دارد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرخپوشان پایتخت امروز در دیداری تدارکاتی با یک گل از سد پیکان گذشتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت در بخش بانوان با شناخت نفرات برتر به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع استقلال گفت: باید از تیم حمایت شود و به هم کمک کنیم؛ شش بازی سخت تا پایان لیگ باقی مانده است و باید از تیم استقلال حمایت کنند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست تیم فوتبال استقلال هر گونه اختلاف با سرمربی آبی‌پوشان را تکذیب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع - هافبک تیم استقلال مدعی است که داور باید خطای مدافعان شمس آذر روی او را پنالتی می‌گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع تیم فوتبال استقلال بابت پیروزی این تیم مقابل شمس آذر و بازگشت دوباره آبی‌پوشان به صدر جدول ابراز خوشحالی کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدافع تیم فوتبال استقلال گفت: مشکلی در کشاله ران دارم و تلاش می‌کنم به بازی با تراکتور تبریز برسم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: سعی می‌کنیم شش بازی باقی مانده‌مان را ببریم و قهرمان شویم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال گفت: کمیته انضباطی برخی حکم‌ها را یکی دو ماهه می‌داد ولی خدا را شکر برای من ۴ روزه رأی صادر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است