بازار 14:22 - 29 شهریور 1401

روش های جلوگیری از علف هرز در چمن مصنوعی و نحوه حذف آن

 

 

 

علف های هرزی که در چمن مصنوعی رشد می کند به عنوان علف های هرز سطحی شناخته می شود؛ زیرا در سطح چمن و لبه های کناری قرار دارد. وقتی علف‌های هرز روی چمن مصنوعی و اطراف آن دیده می شود، اکثریت افراد تصور می کنند، موقع نصب علف‌های هرز زیر چمن مصنوعی به صورت کامل از بین نرفته، در نتیجه از طریق پشتی رشد کرده، در حالی که رشد آنها تنها به این عوامل بستگی ندارد.

عواملی که باعث جلوگیری از ایجاد علف هرز می شود

1.     شانه زدن چمن

برای از بین بردن علف های هرز و هرگونه کثیفی توصیه می کنیم، چمن مصنوعی خود را به صورت مرتب با کمک یک برس در جهت پرز چمن شانه بزنید. این کار نه تنها دانه‌ها و سایر زباله‌ها را از بین می‌برد، بلکه تیغه‌های چمن را نیز متحرک و صاف نگه می‌دارد. در نتیجه، این کار باعث می شود ظاهر چمن شما خوب بماند. اما نکته قابل توجه در این است که استفاده از برس با شانه های فلزی آسیب زیادی به الیاف چمن وارد می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نظافت چمن مصنوعی و راه های نگهداری از آن اینجا را کلیک کنید.

2.     مناطق اطراف

اگر چمن مصنوعی شما در جایی قرار دارد که درختان زیادی در آن مکان رشد می کنند، بهتر است به مراتب نگهداری بیشتری انجام شود تا به کاهش رشد علف های هرز کمک کند. علاوه بر این، کوتاه کردن و هرس درختان از تجمع برگ‌ها جلوگیری کرده که این امر باعث کاهش رشد آنها می شود.

3.     استفاده از پشتیبان در چمن مصنوعی

همانطور که اشاره کردیم، زمانی که علف های هرز رشد می کنند، باید در کوتاه ترین زمان آنها را از بین ببرید. اما اگر این کار برایتان دشوار است یا فردی پرمشغله هستید، بهتر است هنگام نصب چمن مصنوعی از یک پشتیبان قوی و بدون سوراخ استفاده کنید تا به کنترل رشد علف های هرز شما کمک کند.

 اما اگر پشتیبان شما درست نباشد، به علف های هرز اجازه می دهد تا به راحتی در زیر چمن ریشه بزنند. در نتیجه، هنگامی که علف هرز برای مدت طولانی باقی بماند، می تواند از طریق سوراخ ها شروع به رشد کند که این عامل باعث می شود علف های هرز سخت تر از بین روند. حال اگر لایه های پشتی به صورت درستی باشد و هیچ سوراخی وجود نداشته باشد، ریشه زدن علف های هرز در زیر چمن سخت تر خواهد بود.

نحوه حذف علف های هرز از چمن مصنوعی

  • از آنجایی که علف های هرز در سطح چمن رشد می کنند، می توان به راحتی با دست بیرون کشید یا با استفاده از سم مخصوص آنها را از بین برد. هر چه مدت بیشتری برای از بین بردن علف های هرز صبر کنید، حذف آنها سخت تر خواهد شد؛ در نتیجه، انتظار بیش از حد برای از بین بردن آنها باعث رشد بیشتر در اطراف منطقه می شود.
  • علاوه بر سم پاشی، شما می توانید در یک قابلمه یا کتری آب پر کنید و آن را به جوش بیاورید. آب جوش را مستقیماً روی علف های هرز موجود در چمن مصنوعی خود بریزید تا آنها را بدون آسیب رساندن یا تغییر رنگ از بین ببرید اما این روش صرفا برای محیط های کوچک امکان پذیر است.
  • راه حل بعدی برای از بین بردن علف های هرز در چمن مصنوعی، بدون استفاده از مواد شیمیایی، اسپری کردن سرکه می باشد اما توجه داشته باشید که برخی از علف های هرز با اسپری سرکه از بین نخواهند رفت و باید پس از چند روز مجدداً این کار را انجام دهید. یکی از مزایای اصلی استفاده از سرکه، غیر سمی و سازگار بودن آن با محیط زیست است، بنابراین با خیال راحت علف های هرز در حال رشد خود را از بین ببرید.
  • آخرین راه حل برای بین بردن علف های هرز در چمن مصنوعی استفاده از نمک خوراکی است. شما باید مقداری نمک را روی سطح چمن بریزید تا آب آنها به مرور، کم و از بین رود. علاوه بر این، شما می توانید بجای نمک از آرد ذرت هم استفاده کنید. به این صورت که نواحی مورد نظر را شناسایی کرده و مقداری آرد ذرت بپاشید تا جوانه زنی متوقف شود. آرد ذرت نیز غیر سمی است و به گیاهان آسیب نمی رساند، بنابراین لازم نیست نگران آسیب زدن به گیاهان مجاور باشید.

نصب چمن مصنوعی

همانطور که اشاره کردیم، علف های هرز توسط باد، درختان و حیوانات در سطح چمن مصنوعی پخش می شوند. اما نکته قابل توجه در این است، زمانی که تعداد کمی از علف در سطح و کناره های چمن مصنوعی رشد می کند، مشکلی ندارد؛ اما اگر این اتفاق به صورت زیاد تکرار شود، مشکل از زیرسازی چمن هنگام نصب است.

 از این رو هنگام خرید چمن مصنوعی به دنبال یک نصاب حرفه ای و متخصص در این کار باشید. ما به شما مجموعه خانه چمن را برای خرید و نصب چمن مصنوعی معرفی می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت چمن مصنوعی خانه چمن و نحوه نصب آن به سایت این مجموعه به نشانی https://khanechaman.com مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید: چمن مصنوعی در سرپل ذهاب

چمن مصنوعی باشگاه شهرداری

احداث چمن مصنوعی در ایذه

 


11693369
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» اظهارنامه مالیاتی یک نوع سند حسابداری است که توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی در کشور ایران تهیه می‌شود و به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد. این اظهارنامه شامل اطلاعات مالیاتی و مالی افرادیست که براساس آن میزان مالیاتی که باید پرداخت کند، تعیین می‌شود...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است