استانی 18:36 - 13 اسفند 1399

فقر مردم نباید برای ما عادی شود/خیریه ها را رقیب خود نمی دانیم

به گزارش خبرنگار مهر، جمال شیبه ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری به تحت پوشش بودن ۱۳۰ هزار خانوار خوزستانی اشاره کرد و گفت: در بخش عمده‌ای از طرح‌های اشتغال‌زایی نوع شغل و تهدیدات را تغییر دادیم؛ به عنوان نمونه در این ایام به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از کارگاه‌های تولیدی نیز تغییر تولید را انجام داده‌اند.

وی در ادامه به حمایت‌های مالی کمیته امداد در قالب دوره‌های آموزشی و یا تهیه پکیج‌های بهداشتی و ضدعفونی اشاره کرد و افزود: ایتام به طور معمول از عایدات جشن نیکوکاری و طرح اکرام ایتام استفاده می‌کنند؛ همچنین در پویش ایران مهربان تا عید تلاش می‌کنیم که همه ایتام خوزستانی حامی دار شوند.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اشاره به اینکه در زمینه حمایتی خانواده‌های مشکل‌دار در اولویت قرار دارند، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از سبد هزینه‌های خانوار را مسکن پوشش می‌دهد و اگر مشکل مددجویان را در این زمینه حل کنیم جزو اقدامات توانمندسازی محسوب می‌شود.

شیبه ادامه داد: در سال جاری تا این لحظه نزدیک به دو هزار واحد مسکن مددجویی احداثی و تعمیراتی داشتیم که هزینه تعمیراتی آنها بالغ‌بر ۳۲ میلیارد تومان بود.

وی خبر داد: در سیل فروردین سال گذشته نیز تعدادی از خانواده‌ها در بحث آب‌گرفتگی دچار خسارت شدند که کار ساخت و تعمیر دو هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی با هزینه ۱۸ میلیارد تومان انجام شد؛ همچنین ۲۱۰ واحد مسکن با همکاری سپاه و با اعتبار ۱۱ میلیارد تومانی برای مددجویان احداث کردیم.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان یادآور شد: یکی از اولویت‌های کمیته امداد مراکز نیکوکاری هستند چر که این اعتقاد را داریم که باید مشکلات مردم به دست خود آنها برطرف شود و فلسفه فعالیت این مراکز نیز همین است.

شیبه اضافه کرد: در حال حاضر ۲۱۴ مرکز نیکوکاری در سطح خوزستان فعال هستند و طبق برنامه‌ریزی تا پایان سال جاری به ۳۰۰ مرکز فعال دست پیدا می‌کنیم.

وی بیان کرد: ۲۵ هزار یتیم در خوزستان داریم که از کمیته امداد خدمات می‌گیرند؛ ۲۱ هزار نفر آنها حامی معنوی دارند ولی چهار هزار نفر بدون حامی هستند.

پویش ایران مهربان

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با اشاره به اینکه در بحث اشتغال نیز رویکرد اصلی توانمندسازی و اشتغال است، گفت: هدف‌گذاری امسال ایجاد حدود ۱۰ هزار فرصت شغلی بود که تاکنون هشت هزار مورد آن محقق شده و تعدادی پرونده نزد بانک‌ها داریم که شاید تا پایان وقت باقیمانده از امسال هم به هدف ۱۰ هزار برسیم.

شیبه با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم تا دیدن فقر مردم برای ما عادی نشود، عنوان کرد: تلاش می‌شود که رابطه عاطفی خود را با مددجویان حفظ کنیم چون آنها مانند خانواده‌های ما هستند؛ برکات این خدمات‌رسانی را در زندگی خود می‌بینیم و صرفاً یک اقدام در راستای فعالیت‌های شغلی انجام نمی‌دهیم.

وی اضافه کرد: حدود یک هزار پرسنل در سطح استان داریم که نحوه برخورد با متقاضی و نیازمندان نیز در قالب دوره‌های آموزشی اعتقادی و ایمانی به آنها آموزش داده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان اظهار کرد: در زمینه خدمات الکترونیک کارهای بسیار خوبی در سطح ملی انجام شده و با زمینه‌سازی‌های لازم تلاش شده که در حد امکان از مراجعه حضوری جلوگیری و درخواست‌ها به صورت سیستمی ارائه شود.

شیبه با اشاره به اینکه طرح هر کارمند یک حامی ایتام در قالب همان پویش ایران مهربان اجرا می‌شود، افزود: حداقل مبلغ ۳۰ هزار تومان را تعیین کردیم و شاید مبلغ زیادی نباشد ولی ایتام بیش از یک حامی دارند و سرانه متوسط دریافتی هر یتیم از سوی حامیان معنوی خود در یک ماه ۲۵۰ هزار تومان است.

وی تشریح کرد: خیریه‌ها را نه رقیب بلکه پشتیبان خود می‌دانیم و با هم افزایی خوبی که با آنها داریم برای مسائل درمانی، تهیه جهیزیه و لوازم ضروری زندگی و مسکن مددجویان تفاهم‌نامه‌های خوبی منعقد شده است.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان بیان کرد: از طریق خیران، مؤسسات خیریه و مراکز نیکوکاری، گروه‌های جهادی، بسیج و سپاه در یک هم افزایی بسته‌های معیشتی مختلفی را توزیع کردیم.


10976453
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است