بازار 17:33 - 05 مرداد 1399

همه چیز درباره شغل آرایشگری

آرایشگران متخصصان زیبایی هستند که خدمات آرایشی بهداشتی را به متقاضیان ارائه می دهند اما شایستگی اخلاقی و منصف بودن نیز از وظایف یک آرایشگر خوب است. آموزشگاه آرایشگری در تهران و سایر شهرها نیز مجموعه ای است که دانش مورد نیاز آرایشگران را تامین می کند. همانطور که می دانید آرایشگری شغلی درآمدزا است که کمتر شرایط اجتماعی می تواند آن را متوقف کند.

این مقاله که به شغل آرایشگری می پردازد، شامل اطلاعاتی راجع به: چگونگی شروع شغل آرایشگری، مراحل آموزش آرایشگری، مهارت مورد نیاز یک آرایشگر موفق، میزان درآمد آرایشگر و هزینه کلاسهای ارایشگری فنی حرفه ای است.

آموزشگاه آرایشگری در تهران

آموزشگاه آرایشگری مجموعه ای است که هنر آرایشگری را تدریس کرده و افراد را به متخصصان مورد نیاز جامعه تبدیل می کند. اما آیا همه افراد پس از دریافت مدرک آرایشگری موفق می شوند؟ در پاسخ باید بگوییم که کاملا بسته به تلاش فردی افراد دارد.

 

مراحل آموزش آرایشگری

برای حرفه ای شدن و ورود به شغل آرایشگری لازم است که مراحل آموزش را پشت سر بگذارید. همچنین بدانید که دانستن همه چیز درباره شغل آرایشگری کافی نمی باشد بلکه باید به صورت عملی تمرین کرده و تجربه کسب نمائید. برای شغل آرایشگری بایستی مراحل زیر را طی نمایید:

1)     ثبت نام در آموزشگاه آرایشگری

برای شروع شغل آرایشگری لازم است که مدرک آن را دریافت کنید زیرا که مجوز کار به افرادی که مدرک دارند داده می شود. برای دریافت مدرک ابتدا باید در دوره آموزش آرایشگری شرکت کرده سپس شما باید بتوانید در آزمون تئوری و عملی پایان دوره قبول شوید.

شما می توانید در ضمن آموزش و کسب تجربه نمونه کار جمع کنید. کافی است که از قبل و بعد از کار خود تصاویر یا ویدئو ضبط کنید. البته برای این کار باید کمی تجربه داشته باشید. شاید نمونه های اولیه، عالی از آب در نیاید اما نمونه کارها تبلیغات زنده در سایت شما خواهد بود پس ضبط این رزومه را فراموش نکنید.

2) دریافت مجوز پس از اتمام دوره آرایشگری

شما پس از اتمام دوره آرایشگری و گذراندن آزمون با موفقیت، مدرک آرایشگری را دریافت می‌ کنید. با این مدرک می توانید مجوز آرایشگری را کسب کنید. برای بازگشایی سالن های آرایشگاهی حتما نیاز به این مجوز دارید.

3) اشتغال در آرایشگاه

در این مرحله است که اشتغال در آرایشگاه شروع می گردد. اگر به توصیه ما گوش داده باشید و برای خود نمونه کار جمع آوری کرده باشید به زودی مشتریان زیادی خواهید داشت. کافی است که نمونه ها را نمایش دهید. البته کیفیت کار هم بسیار مهم است، سعی کنید کیفیت کارتان را با تمربن بهبود ببخشید.

حتما از نمونه های خودتان استفاده کنید از کپی یا نمونه های خارجی استفاده نکنید. زیرا که سطح انتظاری که از شما می رود با نتایجی که خواهید داشت متفاوت است و همین امر سبب نارضایتی مشتری می‌ شود. همچنین اگر نمونه کارها واقعی باشند، اطمینان و اعتماد بیشتری جلب خواهید کرد.

4) دریافت آموزش مستمر در حین کار

آموزش در شغل آرایشگری با گرفتن مدرک تمام نمی شود بلکه با شروع شغل آرایشگری تازه آغاز می‌ گردد، شما برای موفق شدن، هر روز باید آموزش ببینید زیرا که متدها و ابزارها پیوسته در حال تغییر هستند. آموزش مستمر ممکن است به آرایشگران کمک کند تا مجوزهای خود را حفظ کنند، در جریان روند صنعت مد قرار بگیرند و در مورد تکنیک های جدیدی که در کنار پیشرفت های فن آوری ایجاد می شوند، بیاموزند.

هزینه کلاس های آرایشگری

هزینه کلاس های آرایشگری در رشته های مختلف آرایشگری متفاوت است. اما شهریه همه رشته ها در تمامی آموزشگاه های آرایشگری در تهران و سایر شهرها مبلغی ثابت است. البته هزینه کلاس ها با افزایش تورم دچار تغییر می شود اما این تغیر در تمام آموزشگاه ها مبلغی از پیش تعیین شده است همچنین آموزشگاه ها اجازه ندارند که بدون هماهنگی با سازمان فنی حرفه ای قیمت های خود را تغییر دهند. پس برای اطلاع از هزینه ها می توانید به سایت معتبر سازمان فنی حرفه ای مراجعه کنید تا از هزینه دقیق رشته آرایشگاهی خود آگاه شوید.

اجاره صندلی در سالن زیبایی

اگرچه به طور کلی آرایشگرها در سالن های زیبایی کار می ‌کنند، اما این متخصصان مراقبت از پوست و مو نیز اغلب در اسپاهای روزانه، هتل ها و استراحتگاه ها نیز فرصت های شغلی پیدا می کنند. اولین جایگاه در این تجارت  معمولاً شامل کار در یک سالن، چه به عنوان کارمند و چه به عنوان یک آرایشگر مستقل است. آرایشگرهایی که به عنوان آرایشگر مستقل کار می کنند، معمولاً موظفند صندلی را در سالن به صورت هفتگی یا ماهانه اجاره کنند، در حالی که معمولاً افرادی که توسط سالن ها استخدام می شوند، کمیسیون پرداخت می کنند و حقوق خود را بر اساس خدماتی که ارائه می دهند و محصولاتی که می فروشند، دریافت می ‌کنند. در نهایت آرایشگران با پیشرفت شغلی پس از گذشت زمان می ‌توانند سالن خود را افتتاح کنند.

میزان درآمد آرایشگرها

یکی از مواردی که در این مقاله باید توضیح داده شود، میزان درآمد آرایشگران است. البته می ‌دانید که این یک عدد ثابت نیست و بستگی به عوامل خیلی زیادی دارد که از جمله این موارد می توان به کیفیت خدمات، برخورد با مشتری، میزان رضایت، بهداشت سالن، تبلیغات، نحوه ارائه خدمات و... اشاره کرد. اما برای یک آرایشگر متوسط می ‌توان عددی بین 3 تا 5 میلیون تومان ماهیانه در نظر گرفت؛ البته این عدد قابل افزایش می باشد.

شادترین شغل دنیا

طبق تحقیقاتی که صورت گرفته است، مشخص شده که آرایشگری شادترین شغل دنیا محسوب می شود. زیرا افرادی که به آرایشگاه ها مراجعه می ‌کنند قصد رفتن به مجالس را دارند یا برای قرارهای ملاقات مهم آماده می­‌ شوند که همین امر سبب شده تا روحیه تمام افراد داخل آرایشگاه همیشه مثبت و شاد باشد.

مهاجرت با مدرک فنی حرفه ای آرایشگری

آرایشگری از آن دسته مشاغلی است که با داشتن مدرک فنی حرفه ای آن می توان برای مهاجرت اقدام کرد. کشورهای اروپایی جزو کشورهایی هستند که از این طریق مهاجر می‌ پذیرند. کافی است کمی زبان خود را تقویت کنید و مدرک آرایشگری خود را ترجمه کنید.

چه افرادی می توانند وارد شغل آرایشگری شوند

تقریبا تمام افراد می توانند این شغل را شروع کنند اما تضمین موفقیت برای همه وجود ندارد. زیرا که این شغل نیازمند روحیات خاصی است. اول از همه این افراد باید تحمل ساعت ها سراپا ایستادان و انرژی مثبت برای ارتباط با مشتری را داشته باشند.

جمع بندی مقاله همه چیز درباره شغل آرایشگری

می توان در یک جمع بندی گفت که شغل آرایشگری پتانسیل درآمدهای بسیار بالا را داشته و می تواند انتخاب خوبی برای افرادی که خواستار شغل با درآمد بالا هستند، باشد. برای درآمد بالا نیاز است که حرفه ای شوید و برای حرفه ای شدن نیاز دارید که در یک آموزشگاه آرایشگری متخصص آموزش ببینید. دو بانو یک آموزشگاه آرایشگری در تهران است که افتخار 25 سال ارائه آموزش در تمامی رشته های آرایشگری زنانه با بهترین اساتید با تجربه را دارد. آرایشگاه دوبانو با ارائه مدرک بین المللی از سازمان فنی حرفه ای کشور به هنرجویان خود و همچنین داشتن امتیاز رسمی از وزرات کار، آموزشگاه موفقی در میان تمامی آموزشگاه ها در تهران بوده است.


10637206
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» اظهارنامه مالیاتی یک نوع سند حسابداری است که توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی در کشور ایران تهیه می‌شود و به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد. این اظهارنامه شامل اطلاعات مالیاتی و مالی افرادیست که براساس آن میزان مالیاتی که باید پرداخت کند، تعیین می‌شود...
بازار
«پارسی نیوز» داستان‌های کوتاه ترکی استانبولی: یادگیری از طریق داستان متوجه شدن از داستان‌های پیچیده در زبان ترکی استانبولی به عنوان یک چالش جذاب و مفید می‌تواند به غنای تجربه زبانی شما افزوده شود. زمانی که به داستان‌های پیچیده پرداخته و آن‌ها را درک م...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است