استانی 00:38 - 07 مهر 1399
مدیر کل آموزش و پرورش کردستان:
ایسنا/کردستان مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه آموزش غیر حضوری دانش آموزان از طریق شبکه شاد در حال انجام است، گفت: نسخه جدید شاد دارای قابلیت های زیادی است.

آموزش غیر حضوری دانش آموزان از طریق شبکه شاد در حال انجام است

 رشید قربانی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه با توجه به شرایط حاکم بخشی از آموزش های دانش آموزان به صورت غیر حضوری انجام می شود، اظهار کرد: شبکه شاد بستری برای آموزش مجازی دانش آموزان فراهم کرده است.

وی با اشاره به رونمایی از نسخه جدید اپلیکیشن شاد و تفاوت آن با نسخه سال گذشته، افزود: تعاملی شدن شاد، امکان حضور و غیاب دانش آموزان، پخش زنده، ایجاد بخش تکالیف، نظر سنجی، برگزاری آزمون و ... را از قابلیت های جدید شبکه شاد است.  

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه سامانه شاد از طریق وزارت مدیریت و راهبری می شود، بیان کرد: البته این سامانه با مشکلات و چالش هایی نیز مواجه است که بر اساس اعلام مسئولین وزارتی تا آخر هفته آینده بخش عمده این مشکلات رفع و دانش آموزان و معلمان می توانند از ظرفیت های کامل شبکه استفاده کنند و در خصوص نحوه استفاده از شبکه شاد نیز کارشناسان فنی و افرادی که به عنوان پشتیبان در سطح استان و شهرستان انتخاب شده اند، کاربران شامل دانش آموزان، معلمان و مدیران را راهنمایی می کنند.  

قربانی ذکر کرد: محتواهای آموزشی مورد نیاز دانش آموزان در دوره های تحصیلی و پایه های مختلف در شبکه شاد بارگذاری شده و دانش آموزان می توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: در طول هفته و در کنار آموزش های حضوری مدارس، معلمان بخشی از فعالیت های آموزشی خود از طریق شبکه شاد ارائه می دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به اقدام شرکت مخابرات و اداره کل فناوری اطلاعات استان در اتصال مدارس به اینترنت نیز اشاره کرد و گفت: از 2 هزار و 900 مدرسه استان 2 هزار مدرسه به شبکه ملی ارتباطات متصل شده اند.

وی افزود: از بین 900 مدرسه باقی مانده که عمدتا روستایی هستند کار اتصال تعداد 600 مدرسه روستایی به اینترنت در حال پیگیری است که ظرف 2 ماه آینده انجام می شود و در 300 مدرسه نیز به علت عدم برخورداری از امکانات زیر ساخت ، فعلا امکان اتصال به اینترنت وجود ندارد.

قربانی هزینه استفاده از شبکه شاد را رایگان اعلام کرد و گفت: در مناطقی که دانش آموزان به اینترنت و امکانات شبکه شاد دسترسی ندارند از آموزش حضوری و محتوای الکترونیکی و بسته های آموزشی استفاده می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان از فعالیت کامل مدارس استان خبر داد و با تاکید بر اینکه مدارس با حضور عوامل اجرایی و آموزشی تحت هر شرایطی دایر هستند و معلمان نیز بر اساس برنامه هفتگی به ارائه خدمات آموزشی و پرورشی مشغول است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 85 درصد دانش آموزان استان به اینترنت و دسترسی دارند و دانش آموزانی که دارای گوشی، تبلت، رایانه و تجهیزات لازم هستند می توانند از ظرفیت شبکه شاد در راستای آموزش استفاده کنند.

قربانی در پایان یادآور شد: در بخش آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش و دروس عملی نیز از ظرفیت های درون و برون سازمانی استفاده می شود و بر اساس هماهنگی به عمل آمده از کارگاه های آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای نیز استفاده شده و دانش آموزان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری می توانند از آموزش های حضوری کارگاه ها استفاده کنند.  

انتهای پیام


10737168
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است