ورزشی 12:43 - 25 مرداد 1393
برای اولین بار سه داور ایرانی راهی اینچئوان خواهند شد
رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: تمام کشورها برای حضور در بازی‌های آسیایی سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده‌اند و امیدوارم ما نیز بتوانیم با حضور در این رقابت‌ها نتایج خوبی کسب کنیم.

درویش زاده: اگر ژیمناستیک در فینال نماینده داشته باشد برای ما قابل قبول است

به گزارش خبرگزاری فارس، جعفر درویش‌زاده با حضور در نشست خبری تیم ملی ژیمناستیک اعزامی به بازی‌های آسیایی اینچئون در مورد شرایط ملی‌پوشان اظهار داشت: تیم ملی ژیمناستیک پنج ماه است که در اردوها حضور دارد. تقریبا زمان اعلام شده هم با رشته‌های دیگر همزمان بوده و تا به امروز هشت مرحله از اردو را پیگیری کرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: ما ابتدا 18 ورزشکار را از سراسر کشور با تصمیم سرمربی تیم ملی به اردوها دعوت کردیم و حالا پس از چند ماه یکسری از ملی‌پوشان با ریزشی که داشتیم از تیم ملی جدا شدند. خوشبختانه در طول این مدت تمام تست‌های آمادگی که لازم بوده انجام شده و از لحاظ کادر فنی وضعیت فعلی ملی‌پوشان از لحاظ بدنی و مهارت جسمانی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد.

درویش‌زاده در مورد اعزام سه داور ایرانی به بازی‌های آسیایی اینچئون گفت:‌برای اولین بار است که سه داور ایرانی راهی بازی‌های آسیایی می‌شوند. دو نفر از آنها توسط فدراسیون آسیا به این بازی ها دعوت شده‌اند و یک نفر دیگر از سوی کمیته ملی المپیک به بازی‌های آسیایی دعوت شده است. سیدطاهر علوی، ناصر گلچین،‌ سیدرضا هاشمی، نفراتی هستند که به اینچئون اعزام خواهند شد.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در مورد برگزاری اردوی مشترک در کشور اوکراین گفت‌: ما یک اردوی مشترکی را قرار است با تیم ملی ژیمناستیک اوکراین برگزار کنیم و خوشبختانه کارهای شورای برون‌مرزی انجام شده و قرار است 10 ورزشکار و مربی به این بازی‌ها اعزام شوند.

درویش‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: با آماری که از ثبت‌نام کشورها جهت حضور در بازی‌های آسیایی داریم مشاهده می کنیم که این بازی ها کمتر از مسابقات جهانی نیست. باید به این موضوع هم اشاره کنیم که آسیا قطب این رشته است و با توجه به اینکه بازی‌های آسیایی قرار است برگزار شود قطعا بهترین‌ها در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. چین از همه لحاظ برتر از همه کشورهای دیگر است و همیشه مدال‌های خوبی را در آسیا کسب می‌کند. قزاقستان، ژاپن، ازبکستان نیز از دیگر رقیبان ما در این باز‌ها خواهند بود.

وی در ادامه اظهار داشت: 50 درصد از نفراتی که قرار است به اینچئون اعزام شوند از ملی‌پوشانی هستند که در قهرمانی آسیا حضور داشتند. ما در مسابقات قهرمانی آسیا دو فینالیست داشتیم که در خرک حلقه و دارحلقه فینالیست شدند. به هر حال تجربیاتی که آنها دارند می‌تواند برای کسب نتیجه در اینچئون به ما کمک کند. امیدواریم در بازی‌های آسیایی دو فینالیست از نفراتی که اعزام می‌کنیم داشته باشیم.

درویش‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: ‌فدراسیون در رابطه با توسعه ژیمناستیک سیاست‌های خود را در دستور کار قرار داده است ما در گذشته برای کشف استعدادها یک مربی از کشور اوکراین به ایران آوردیم برای کشف استعدادها در 30 استان به همراه محمدرضا آذرپی سرمربی تیم ملی به این استان‌ها سفر کردیم تا نفرات برتر را شناسایی کنیم.

وی در ادامه در مورد اینکه در گذشته توسعه ژیمناستیک در مدارس در دستور کار قرار داشت، گفت: زمانی که کیومرث هاشمی در آموزش و پرورش در بخش مدیریت فعال بودند آموزش ژیمناستیک در مدارس اجباری شد پس از اینکه وی به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک انتخاب شد ما خوشحال شدیم و امیدواریم که با دکتر حمیدی برای تفاهم بین کمیته ملی المپیک و آموزش و پرورش همکاری‌های خوبی صورت بگیرد تا استعدادها کشف شود.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک در ادامه خاطرنشان کرد: ما در گوانگجو عنوان هشتمی را کسب کردیم و در مسابقات قهرمانی مردان آسیا ارتقا پیدا کردیم و با حضور کشور کره شمالی عنوان ششم را کسب کردیم. بازی‌های آسیایی رقابت‌های سختی است و همه کشورها برای حضور دراین مسابقات سرمایه‌گذاری کردند. امیدوارم که ما هم بتوانیم نتیجه خوبی را کسب کنیم. حضور قهرمانان ما در فینال می‌تواند در رنکینگ ما تأثیر بگذارد.

وی در مورد سخت‌ بودن و پیچیده بودن فنون این رشته گفت:‌به عنوان مثال ایروبیک یکی از رشته‌های ژیمناستیک است که سرجمع 50 حرکت ندارد به همین دلیل نمایندگان ما به مسابقات آسیایی راه پیدا می‌کنند و مدال هم کسب می‌کنند. کشتی از 200 سال پیش تا به حال اصلا به 200 فنون هم نرسیده است ما نمی‌توانیم ژیمناستیک را با این تفاسیر با دیگر رشته‌ها مقایسه کنیم.

درویش زاده در ادامه خاطرنشان کرد:‌ سال گذشته سه نفر از مدرسان جهانی را از کشورهای فرانسه، ‌ایتالیا، بلغارستان در بخش بانوان به ایران دعوت کردیم و 10 نفر از داوران بخش بانوان را به مسابقات بین‌المللی و وردکاپ اعزام کردیم. خانم نقدی، تقوایی و مرتضوی از جمله داوران ایرانی بودند که در مسابقات مختلف قضاوت کردند.

وی در مورد مشکلات مالی که گریبان کشور و ورزش را گرفته است، گفت: در سال 89 دلار از هزار تا هزار و صد تومان بود این شرایط برای همه فدراسیون‌ها با بودجه‌هایی که داشتند حاکم بود. حالا حساب کنید شرایط بودجه‌ها را با چند درصد نسبی در نظر بگیریم و با این حساب شرایط مطلوب نخواهد بود. ما با معاون اول رئیس‌جمهور، مسئولان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و روسای فدراسیون‌ها جلسه‌ای داشتیم و در مورد مشکلات مالی صحبت کردیم. باید اینطور بگوییم که مشکلات مالی فقط مختص ورزش نیست این شرایط اقتصادی گریبانگیر کشورمان شده است و ورزشکاران نیز شرایط را درک می‌کنند و آگاه هستند که اگر مسئولان ورزش از لحاظ مالی در شرایط خوبی باشند هیچ وقت کوتاهی نمی‌کنند.

درویش‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا برای اعزام بانوان با پوشش اسلامی برنامه‌ای دارید یا خیر، گفت:‌ در بخش پوشش بانوان ما یک مقدار محدودیت داریم. برنامه‌ای را به مسئولان ورزش ارائه کردیم که از جمله آن این است که یک پوشش اسلامی در رده سنی زیر 10 سال را طراحی و می‌خواهیم به مسئولان فدراسیون جهانی ارسال کنیم البته ابتدا باید مسئولان ورزش در مورد این موضوع موافقت کنند و پس از آن ما چنین تصمیمی را بگیریم. موضوع دوم اینکه می‌خواهیم و اگر ممکن است برای برگزاری و حضور در مسابقات کشورهای آسیای برنامه‌هایی را داشته باشیم.

وی در پایان اظهار داشت: با توجه به بحران مالی اصلا قرار نبود که ژیمناستیک به بازی‌های آسیایی اینچئون اعزام شود اما به لطف مسئولان ورزش پس از بازدیدهای مکرر آنها از اردوهای تیم ملی و مطلع شدن از شرایط خوب اردوها تصمیم گرفتند 5 نفر از ملی‌پوشان را به بازی‌های آسیایی اعزام کنند هر چند که از نگاه آنها کسب مدال در اولویت نیست و حضور این رشته در بازی‌های آسیایی مهم است.

انتهای پیام/م


4483477
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان با دوچرخه علی لبیب یک دور پیست ورزشگاه آزادی را رکاب زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در پیست دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی از اردوی رکابزن المپیکی ایران بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی و نقل و انتقالات سرخپوشان تبریزی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: در جلسه مدیران عامل، آذربایجانی مدیرعامل سپاهان بیشترین اعتراض را به سقف بودجه نقل و انتقالات داشته است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان ایران تحت عنوان جام دوستی ایران و کره جنوبی با مسئولان فدراسیون و سفیر کره جنوبی در ایران آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است