استانی 16:17 - 22 مرداد 1399

ظرافت و دقت دو اصل مهم در شیوه برگزاری مراسم محرم سال جاری است

به گزارش خبرنگارمهر، حجت‌الاسلام احمد رضایی ظهر چهارشنبه در ستاد عملیات محرم ۱۴۴۲ اظهارکرد: در ماه محرم سال جاری شرایط ما شرایط بسیار خاص و حادی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به تلاش‌های همیشگی دشمنان برای حذف خط سرخ حسینی بیان‌کرد: این ممانعت‌ها و تحریف‌ها برای خط نورانی اهل بیت (ع) در طول تاریخ وجود داشته و متوکل‌ها و رضاخان‌ها سد راه این مسیر نورانی بوده‌اند.

رضایی با اشاره به تأثیرگذاری فرهنگ عاشورا در ابعاد مختلف ادامه داد: امسال هم دشمن چون گذشته برای موضوع عزاداری اهل بیت (ع) برنامه‌ریزی می‌کنند و هم بیماری کرونا سبک زندگی‌ها و مناسک دینی را تغییر داده است.

وی با بیان اینکه از یک ماه پیش در تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی برای ماه محرم جلساتی برگزار و کارگروه‌ها تشکیل شدند، گفت: جلساتی نیر برای توجیه و اقناع جامعه هدف تبلیغات اسلامی نیز برگزار شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: تغییر برخی از مراسم‌های ماه محرم در سال جاری به واسطه جلوگیری از تجمعات نیازمند دقت و ظرافت است و اگر مراسم سنتی خاصی را می خواهیم حذف کنیم باید جایگزینی برای آن در نظر بگیریم.

حجت‌الاسلام عارفی مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به نقش قیام عاشورا در پیروزی‌های ملت ایران، افزود: قیام عاشورا یک فرهنگ پویا است و تنها یک اتفاق تاریخی محسوب نمی‌شود.

وی با بیان برخی از عبرت‌ها و پیام‌های عاشورا گفت: فرهنگ عاشورا هیچگاه با فرهنگ لیبرالی جمع نشده و با آن دست بیعت نمی‌دهد.

عارفی بیان‌کرد: کسانی که به دنبال ارتباط با استکبار جهانی و آمریکا هستند باید بیش از قبل تأملاتی در پیام‌های قیام و نهضت حسینی داشته باشند.

وی با اشاره به سنگین بودن و بارگرانبها بودن و حساس بودن برگزاری مراسم محرم و مدیریت آن در سال جاری گفت: باید به گونه‌ای شرایط را پیش ببریم که هم عاشقان اهل بیت (ع) با حفظ پروتکل‌ها عزاداری سید الشهدا (ع) را داشته باشند و هم دشمن سوء استفاده نکنند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر پرهیز از کارهای خود سرانه اظهارکرد: اگر برای برگزاری مراسم محرم برنامه‌ای داریم باید آن را به مرکز منتقل کنیم تا همگان استفاده کنند.


10664542
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است