استانی 13:40 - 28 آذر 1393
امام جمعه تالش:
امام جمعه تالش گفت: وحدت شیعه و سنی دشمنان را ناکام می‌کند.

وحدت شیعه و سنی دشمنان را ناکام می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، حجت‌الاسلام حسین انصاری ظهر امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به برگزاری همایش وحدت روز گذشته با حضور یونسی دستیار ویژه رئیس جمهو ر در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی اظهار کرد: برگزاری همایش‌های وحدت‌آفرین بین مسلمانان به ویژه اهل تسنن و تشیع موجب ناکامی و شکست استکبار جهانی و دشمنان کوردل اسلام می‌شود.

وی پیشرفت‌های متعدد در کشور و رشد و بالندگی انقلاب شکوهمند اسلامی را مرهون وحدت دانست و بر ضرورت تداوم وحدت و انسجام اسلامی در کشور تاکید کرد.

خطیب جمعه تالش با بیان اینکه شیعه و سنی با حفظ اتحاد، وحدت و برادری چشم دشمن را کور می‌کنند، تصریح کرد: مسلمانان وظیفه دارند در شرایط کنونی وحدت خود را حفظ کنند.

وی گفت: عاملی که پس از رحلت امام خمینی (ره) در عرصه‌های مهم انقلاب اسلامی را استوار نگه داشته همدلی و وحدت امت اسلامی است که می‌تواند ما را در برابر دشمنان پیروز کند.

انصاری، اختلاف را عامل زوال تمدن‌ها دانست و افزود: دعوت به وحدت از مصادیق بارز امر به معروف است.

این مسئول افزود: با تدبر در عملکرد گذشتگان متوجه می‌شویم عاملی که سبب زوال حکومت‌ها بوده وجود اختلاف و تفرقه بین آحاد جامعه است.

امام جمعه تالش هفته وحدت را فرصت خوبی برای تبیین ایجاد و دوام نظام مقدس اسلامی برای مردم دانست و یادآور شد: تالش الگوی وحدت اسلامی است.

وی از اجرای ویژه برنامه‌های هفته وحدت در تالش خبر داد و گفت: برنامه‌های مناسبت هفته وحدت در تالش، آستارا و رضوانشهر با محوریت حمایت از جهان اسلام و تنفر از گروهک‌های تکفیری برگزار می‌شود که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز است.

انصاری در ادامه با اشاره به در پیش بودن هفته وقف افزود: سنت حسنه وقف یکی از مقوله‌های مهم اقتصادی اسلام است که برای محرومیت‌زدایی و گسترش عدالت اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه از این سنت حسنه برای اجرای بسیاری از کارهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استفاده می‌شود.

خطیب جمعه تالش در پایان با اشاره به اینکه با سنت حسنه وقف می‌توان بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه را برطرف کرد، یادآور شد: مردم به متولیان امور اوقاف اعتماد دارند و سرمایه‌های خود را در اختیار آنها قرار می‌دهند بنابراین شایسته است که از این اموال به خوبی و درستی نگه‌داری و هزینه شود.


5448380
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است