ورزشی 09:11 - 10 آبان 1393
مدیر عامل باشگاه نفت مسجد سلیمان می‌گوید لابی‌های انجام گرفته در مجمع فدراسیون باعث شد که برخی افراد بدون اینکه شایستگی و ایده‌ی لازم برای پیشرفت داشته باشند به هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برسند.

رضاییان: هدف‌گذاری هیات رییسه فدراسیون فوتبال مشخص نیست

مسعود رضائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، درباره عدم هماهنگی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و مدیران اجرایی این فدراسیون با بیان اینکه معیارهای کمی درستی برای ارزیابی این هیئت رئیسه نداریم، ادامه داد: شاید در تشکیل این هیئت رئیسه مبنای درستی وجود نداشته و ما نمی‌دانیم هدف گذاری آنها در ابتدا چگونه بوده است، بنابراین نمی‌توانیم ارزیابی درستی ارائه دهیم.

وی در این‌باره افزود: باید ببینیم اگر هدفی تعیین شده دلایل شکست و نرسیدن به آن اهداف چه چیزهای بوده است و آیا ضعف از سوی افراد تعیین کننده اهداف بوده یا اجرا کننده. در کل به دلیل اینکه شاید در انتخاب این افراد مبنای درستی وجود نداشته و ما نمی‌دانیم چه انتظاری از آنان وجود داشته نمی‌توانیم بگوییم که این افراد قرار بوده است به عنوان مثال نمره 70 را کسب کنند ولی چون نمره 60 به دست آورده‌اند، شکست خورده محسوب می‌شوند. به نظر می‌رسد همانگونه که آدم‌ها انتخاب می‌شوند و مورد حمایت قرار می‌گیرند، همانگونه هم از آنها انتقاد می شود و ما خیلی از روش‌های علمی و سیستماتیک در این زمینه استفاده نمی‌کنیم.

رضائیان گفت: چون مقیاس خوبی برای ارزیابی نداریم و نمی تواینم پارامترهای کیفی را به پارامترهای کمی تبدیل کنیم، نمی‌توانیم ارزیابی درستی هم داشته باشیم. به عنوان مثال نمی‌توانیم بگوییم چون شما قرار بوده امسال مبلغ خاصی را درآمدزایی کنید ولی این اتفاق نیفتاده است، عوامل آن را پیدا کنیم. مسائل گوناگونی در زمینه توسعه مثل برنامه‌ریزی، تعداد مدارس فوتبال، تعداد کمیته‌های تشکیل شده و غیره به عنوان معیار باید در نظر گرفته شود.

مدیر عامل اسبق باشگاه فولاد خوزستان درباره نحوه انتخاب هیئت رئیسه در مجمع و لابی‌هایی که گفته می‌شود در این زمینه صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: در انتخابات مجمع فدراسیون لابی‌ها و دوستی‌ها باعث می‌شود تا افرادی انتخاب شوند که علی رغم داشتن تجربه، شایستگی و ایده‌های لازم را برای احراز پست نداشته باشند. شاید تعریف ما از تجربه درست نباشد. ممکن است برخی افراد با چهل سال تجربه کاری از فردی که 6 ماه تجربه دارد صلاحیت کمتری داشته باشد. مثل اینکه پزشکی 40 سال در محلی کار کرده و کسی را درمان نکرده ولی یک پزشک تازه کار در همان محل 10 نفر را درمان کرده است.

وی ادامه داد: اگر یک بار شکست خوردیم بار دیگر نباید این اتفاق بیفتد. اگر یک بار در رده امید ناکام ماندیم نباید این اتفاق تکرار شود، نه اینکه به صورت یکنواخت ببازیم. شاید این دوستان زحمات زیادی کشیده باشند ولی ممکن است مهارت، خلاقیت و برنامه ریزی لازم را نداشته باشند. البته من به کسی اهانت نمی کنم و صحبت‌های من کلی است.

رضائیان در پاسخ به اینکه سهم هیئت رئیسه در مشکلات فوتبال چه قدر است، اظهار کرد: من اصولا اعتقاد دارم اگر اتفااق ناخوشایندی افتاد همه مقصرند و در این موضوع هیچ شکی نیست. منتهی اخلاق و رسم جوانمردی این است که وقتی مجموعه با مشکل مواجه می‌شود، رئیس مجموعه مسئولیت را بر عهده می گیرد مثل اتفاقی که در ژاپن می افتد و بارزترین ویژگی اخلاقی آنان همین است که که تقصیر را بر گردن می‌گیرند.

وی در پایان صحبت‌هایش به ایسنا گفت: امیدوارم شاهد حضور کسانی در هیئت رئیسه باشیم که تجربه، مهارت و انگیزه لازم را برای کار داشته باشند در غیر این صورت افرادی می‌آیند که یا با گروه نمی‌توانند کار کنند یا خودشان توانایی لازم را ندارند.

انتهای پیام


5086440
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان با دوچرخه علی لبیب یک دور پیست ورزشگاه آزادی را رکاب زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در پیست دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی از اردوی رکابزن المپیکی ایران بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی و نقل و انتقالات سرخپوشان تبریزی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: در جلسه مدیران عامل، آذربایجانی مدیرعامل سپاهان بیشترین اعتراض را به سقف بودجه نقل و انتقالات داشته است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان ایران تحت عنوان جام دوستی ایران و کره جنوبی با مسئولان فدراسیون و سفیر کره جنوبی در ایران آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است