استانی 00:41 - 19 آبان 1398
ایسنا/گیلان امام جمعه اهل سنت تالش، پیامبر(ص) را محور وحدت و اتحاد و همدلی و هم‌زیستی مسلمانان دانست و افزود: نظام تعلیم و تربیت پیامبر بهترین زمینه برای وحدت مسلمانان جهان است.

نظام تربیتی پیامبر(ص)؛ بهترین زمینه برای وحدت/ فتنه‌های نهفته در نفاق و تفرقه

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین خانی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آیه «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ»،‌ اظهار کرد: خداوند متعال پیامبر(ص) را به عنوان الگو معرفی می‌کند و لذا میلاد باسعادت پیامبر(ص) رحمتی برای همه جوامع بشری به ویژه جهان اسلام است.

وی پیامبر(ص) را محور وحدت و اتحاد و همدلی و هم‌زیستی مسلمانان دانست و افزود: اگر نظام تعلیم و تربیت پیامبر که بهترین زمینه برای وحدت مسلمانان جهان است مورد توجه قرار گیرد و همه مسلمانان به قرآن و آموزه‌های نبوی باور داشته باشند همه اختلافات برطرف می‌شود و وحدت واقعی بر جهان اسلام حاکم خواهد شد.

امام جمعه اهل سنت تالش مبانی نظام تربیتی و آموزه‌های پیامبر(ص) را نشات گرفته از کلام الهی دانست و تصریح کرد: ماده‌گرایی و دنیاطلبی انسان ریشه اصلی اختلافات است و لذا اصحاب پیامبر در صدر اسلام جز به دین و قرآن و پیشرفت امت اسلام نمی‌اندیشیدند.

خانی‌پور ادامه داد: آنچه در نظام تربیتی پیامبر(ص) اهمیت دارد اجرای درست و دقیق دستورالعمل‌های اسلام و قرآن و ترویج آموزه‌های نبوی است لذا اگر علما و اندیشمندان و نخبگان مسلمان اعم از شیعه و سنی به تعالیم و آموزه‌های پیامبر عمل کنند و جامعه به ویژه نسل جوان را با فرهنگ اسلامی آشنا سازند، در اندک زمانی شاهد شکل‌گیری وحدت واقعی امت اسلام و برچیده شدن ریشه اختلاف و نفاق خواهیم بود.

وی با اشاره به رسالت علما و اندیشمندان شیعه و سنی در شرایط حساس و سرنوشت‌ساز کنونی منطقه و جهان، اضافه کرد: امروزه با برادرکشی در بین مسلمانان مواجه هستیم که ریشه در توطئه‌چینی‌های دشمنان اسلام و عدم اتحاد و انسجام مسلمانان دارد لذا رسالت بزرگ ما دعوت مردم به وحدت و همدلی و نادیده گرفتن عوامل اختلاف و جدایی و نفاق و تفرقه است.

این کارشناس دینی با تاکید بر لزوم حرکت علمای شیعه و سنی در کشورهای اسلامی به سوی وحدت واقعی، افزود:‌ مناسب‌ترین راهکار برای ترویج وحدت شناخت نظام تربیتی پیامبر(ص) است و الگوپذیری از این نظام نتیجه مطلوب خواهد داشت و نفاق و تفرقه را از بین می‌برد.

امام جمعه اهل سنت تالش با اشاره به نحوه برخورد پیامبر با دشمنان داخلی و خارجی امت اسلام، یادآور شد: دشمنان بیرون جامعه اسلامی با طرح نکات حساسیت‌برانگیز بین مسلمانان آتش جنگ را شعله‌ور کردند و دشمنان داخلی منافقین بودند که در درون امت اسلام باعث ایجاد جریانات مخالف شدند لذا پیامبر(ص) در برابر هر دو دشمن از راهکارهای زیبا و عقلایی برای حفظ وحدت مسلمانان استفاده می‌کرد.

وی اولین راهکار در وحدت امت اسلام را ایثار و گذشت بین برادران ایمانی دانست و تصریح کرد: در وحدت می‌توانیم مسیر تمدنی امت اسلام را طی کنیم، اما در نفاق و تفرقه فتنه نهفته است. در واقع اختلاف، نفاق و تفرقه جامعه را به سمت فتنه‌ها سوق می‌دهد و در نهایت ذلت و خواری و بیهودگی به ارمغان می‌آورد.

خانی‌پور وحدت مورد نظر رسول‌الله را همدلی و همزیستی مهربانانه در زیر سایه اسلام محمدی(ص) معرفی کرد و گفت: اسلامی که با تفکر داعشی، منافقانه و انحرافی و افراطی سازگار است، وحدت‌آفرین نخواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات دشمنان برای ایجاد تفرقه و تشتت در امت اسلام، خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای عربی به دنبال تغییر در اسلام از طریق دست بردن به قرآن با حذف آیات جهاد هستند. این در حالی است که اسلام دین صلح بوده و هرگز خواهان امپراتوری نیست و جهاد مطرح شده در قرآن دفاعی است؛ نه جنگ‌افروزی و خون‌ریزی.

امام جمعه اهل سنت تالش ایجاد تفرقه در صفوف مسلمانان و برادرکشی از طریق تقویت جریانات فکری تند و افراطی را از دیگر اقدامات تفرقه‌انگیز دشمنان دانست و اظهار کرد: اگرچه امروز ابوبکر بغدادی کشته شده، اما دشمنان در فردایی نه چندان دور ابوبکرهای سوری و عربستانی و هندی و پاکستانی را می‌سازند تا اهداف شوم خود علیه مسلمانان را تحقق بخشند لذا باید هوشیار باشیم.

وی حضور نظامی آمریکا در منطقه را با هدف تامین انرژی و مواد اولیه دانست و یادآور شد: دشمنان ناجوانمرد و خداناباور هرگز دلسوز مسلمانان نیستند و می‌خواهند بر چاه‌های نفت ما حلقه بزنند.

انتهای پیام


10288744
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ چهارشنبه ۵ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است