استانی 17:48 - 06 آبان 1400

۵ پروژه آب رسانی در نوبران و بخش مرکزی ساوه به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی آقازاده عصر پنجشنبه در آئین بهره برداری از مخزن ۵۰۰ متری شهر آوه گفت: خوشبختانه با وجود مشکلات مالی هرماه شاهد افتتاح پروژه‌های آب رسانی شهری و روستایی در استان مرکزی هستیم.

وی افزود: امروز ۵ پروژه آبرسانی به روستاهای قیزقلعه، مَر، یلداش آباد، ملک آباد و مخزن ۵۰۰ مترمکعبی آوه با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان درمجموع با اعتبار ۲ میلیارد تومان در نوبران و بخش مرکزی ساوه احداث و به بهره برداری رسید.

استاندار مرکزی تصریح کرد: جلسه‌ای با حضور فرماندار، مدیران کل اجرایی استان و شهردار و اعضا شورای شهر آوه به منظوری بررسی مشکلات شهر داشتیم و مقرر شد ۲ پروژه احداث زمین چمن و تجهیز سالن ورزشی آوه با تخصیص اعتبار از سوی استانداری و شهرداری به سرانجام برسد.

آقازاده گفت: شهر آوه با ۳۰ هزار رأس دام سبک و سنگین بخش اعظمی از گوشت کشور را تولید می‌کند ولی خدمات ارائه شده درشأن این شهر نیست. امیدواریم مشکل دامداران آوه در خصوص تخصیص انشعابات آب، برق و گاز بزودی مرتفع شود.

۳۳۰ پروژه آبرسانی در استان مرکزی تعریف شده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: در استان مرکزی بیش از ۳۳۰ پروژه آبرسانی تعریف شده است که امیدواریم امسال شاهد بهره برداری آنها باشیم.

یوسف عرفانی نسب افزود: مهم‌ترین پروژه‌هایی که امسال به بهره برداری می‌رسد فاز دوم مجتمع آبرسانی سد کمال در شهرستان شازند، تصفیه خانه فاضلاب شهر خمین و تکمیل مجتمع شهید سلیمانی در ساوه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی تصریح کرد: مجموع اعتبارات استانی مخصوصاً در حوزه روستایی ۳۵۰ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار داریم که امیدواریم محقق شود.

وی گفت: امروز ۵ پروژه با اعتبار ۲ میلیارد تومان به بهره برداری رسید و بالغ بر ۱۳۰۰ خانوار از این پروژه‌ها برخوردار می‌شوند عملیات آبرسانی به ۴ روستای نوبران و بخش مرکزی و احداث مخزن ۵۰۰ متری مکعب آب با توجه به کمبود آب در آوه، عملیات چاه سوم آوه امسال انجام شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی افزود :۸۶ درصد ضریب بهره مندی و از لحاظ جمعیتی ۸۹ درصد جمعیت استان تحت پوشش هستند از مجموع هزار و ۱۱۲ روستا استان مرکزی حدود ۸۶۵ روستا بهره مند هستند.

۱۲۰۰ خانوار از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار شدند

مدیر شرکت آب و فاضلاب ساوه گفت: پنج طرح آبرسانی به اعتبار ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در نوبران و بخش مرکزی ساوه به بهره برداری رسید. برای تکمیل این طرح‌های اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل منابع ملی و استانی هزینه شده است.

سعید طاعتی افزود: یکی از این طرح‌ها آبرسانی به روستای مَر در بخش نوبران با یک هزار و ۹۰۰ متر طول شبکه توزیع و با اعتبار ۹۰۰ میلیون ریال است که با اجرای این پروژه ۷۲ خانوار از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار می‌شوند.

مدیر شرکت آب و فاضلاب ساوه تصریح کرد: طرح آبرسانی به روستای «یلداش آباد» بخش نوبران نیز با ۷۰۰ متر طول شبکه امروز افتتاح شد که برای تکمیل آن یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.

طاعتی گفت: همچنین پنج هزار و ۲۰۰ متر خط انتقال آب با سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار نیز برای ساکنان روستای «قیزقلعه» امروز افتتاح شد که خوشبختانه با بهره‌برداری از این پروژه، آبرسانی سیار به روستای مذکور از دستور کار خارج شد.

وی افزود: همچنین با اجرای شبکه توزیع به طول ۹۰۰ متر در روستای ملک آباد ۱۲ خانوار در روستای «ملک آباد» از نعمت آب آشامیدنی بهره مند شدند برای تکمیل این طرح نیز ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب ساوه تصریح کرد: افتتاح مخزن ۵۰۰ مترمکعبی شهر آوه را از دیگر طرح‌های افتتاحی بود با تکمیل این طرح یک هزار و ۱۰۱ خانوار برخوردار از آب آشامیدنی شدند برای بهره برداری از این طرح ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

طاعتی گفت: در مجموع یک هزار و ۲۰۰ خانوار ساکن در بخش‌های مرکزی و نوبران شهرستان ساوه با اجرای پنج طرح آبرسانی به اعتبار ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از نعمت آب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.


11292245
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است