استانی 19:13 - 05 اسفند 1399

تلاش کنیم هیچ یتیمی بدون پدر معنوی نباشد 

به گزارش خبرگزاری مهر، حجه الاسلام اسماعیل دست افکن ضمن تبریک ایام ولادت حضرت علی (ع) و اشاره به برگزاری نشست برنامه ریزی و هماهنگی برنامه‌های ایام مبارک میلاد نور استان اصفهان با حضور ائمه جمعه و دبیران اجرایی شهرستان‌های استان گفت: در این نشست آخرین هماهنگی‌ها و تباد نظر لازم با اعضا صورت گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین دست افکن ضمن ارزشمند شمردن فعالیت تمامی کسانی که برای تحقق امر غدیر و تبلیغ و ترویج اندیشه‌ی والای ولایت و امامت تلاش می‌کنند گفت: بی تردید راه طولانی را برای انجام وظایف خود در ادای حق غدیر و امیرالمومنین علیه السلام در پیش داریم. لذا باید با تمام توان به دنبال احقاق این حقوق باشیم که در بعد حکومتی آن اجرایی کردن آموزه‌های علوی و جاری و ساری نمودن این مضامین و دستورات الهی در سطوح جامعه ایران اسلامی است.

وی با تاکید بر تشکیل مداوم نشست ستادهای شهرستانی برای اجرای برنامه‌ها، به دستگیری از مستمندان به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی این ستادها اشاره کرد و گفت: حامی یابی برای بیش از سیزده هزار یتیم استان اصفهان از جمله برنامه‌های مهم ماست که متناسب با شعار انتخاب شده نیز هست که «هیچ یتیمی بدون پدر معنوی نباشد.» علاوه بر آن تهیه و تأمین جهیزیه برای نیازمندان جوان در شرف ازدواج، انجام و اجرای مرحله‌ی سوم کمک‌های مومنانه به نیازمندان با نام امیرالمومنین (ع) تا عید نوروز از جمله اموری است که با کمک و همکاری کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان و طرح محسنین انجام خواهد شد.

دست افکن برگزاری و تشکیل کارگاه‌های آموزشی مجازی غدیرشناسی و نهج البلاغه خوانی در مساجد استان را از دیگر برنامه‌های این ستاد برشمرد و گفت: علاوه بر این نشست‌های معرفت افزای علوی با محوریت آموزه‌های علوی و تشکیل نشست‌های دانشجویی پرسش و پاسخ با موضوع شناخت امیرالمومنین و نهج البلاغه در دانشگاه‌های استان را در دستور کار داریم.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر در استان اصفهان ضمن با اهمیت شمردن فضای مجازی در اتشار محتوا، تولید و انتشار محصولات چند رسانه‌ای را نیز از دیگر فعالیت‌ها اعلام کرد و گفت: کلیپ، فیلم کوتاه، پوستر، موشن گرافی، اینفوگرافی و سایرمحصولات فرهنگی ترویجی علوی برای انتشار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در نظر گرفته شده است و علاوه بر آن برگزاری نشست‌های معرفتی معارفی در صدا وسیمای استان را نیز در این مدت خواهیم داشت.

وی در پایان برگزاری جشن‌های علوی را با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در مساجد و تکایا، ادارات و غبار روبی از گلزار شهدا را از جمله برنامه‌های این ایام در استان اصفهان اعلام و ابراز امیدواری کرد که این برنامه‌ها با مشارکت مردم بیش از پیش رنگ و بوی علوی به فضای استان اصفهان بدهد.


10964678
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است