استانی 17:51 - 29 فروردین 1393
یزد - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر امام جمعه یزد با اشاره به 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی گفت: نیروهای ارتش مدافع اسلام، انقلاب و ولایت هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله ˈمحمدرضا ناصریˈ در خطبه دوم نماز جمعه این هفته یزد افزود: نیروهای ارتش خادم، همراه انقلاب ،رهبری و پاسدار اسلام می باشند.



وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی در 22بهمن سال 1357، حضرت امام از ارتش حمایت کرد.



امام جمعه یزد، رواج زندگی غربی در جامعه اسلامی را نوعی آفت اجتماعی خواند و از اینکه تربیت دینی هنوز بخشی از برنامه درسی مدرسه قرار نگرفته است، انتقاد کرد.



به خانواده ها و معلمان توصیه کرد: نسبت به تربیت فرزندان خود تجدید نظر کرده و سبک زندگی اسلامی و دینی را در تربیت اسلامی مد نظر قرار دهند.



وی تأکید کرد: به لطف خدا باید سبک زندگی خود را اسلامی و دینی قرار دهیم، به فرزندان خود محبت و الفت یاد بدهیم ، آنان مراقب باشند و غفلت هم نکنند تا دچار زیان نشوند.



امام جمعه یزد افزود: توجه شماری از مسلمانان به سبک زندگی غربی در حالی است که غربی ها از شیوه زندگی خود بیزار هستند و نتوانسته اند به آرامش و روش صحیح زندگی دست یابند.



ناصری تصریح کرد: افرادی که به خدا دل بسته اند و با قرآن، خوبی ها و مهربانی ها آشنا باشند، سبک زندگی خود را اسلامی و دینی قرار می دهند .



وی با تشریح سبک زندگی در جوامع مختلف اظهار داشت: نحوه زندگی ، حرکت به سویی است که خانواده در حال فروپاشی و جدایی است و این امر برنامه دشمنان از صد سال قبل تاکنون است و آنها تلاش کرده اند تا سبک زندگی جامعه اسلامی ما را تغییر دهند.



امام جمعه یزد همچنین با اشاره به سالروز تولد حضرت زهرا (س)، روز زن و تولد امام خمینی(ره) از خطبا و مبلغان مذهبی خواست، شخصیت و سجایای اخلاقی دخت حضرت رسول(ص) را در این ایام برای مردم تشریح کنند.



وی از بانوان خواست، حضرت زهرا (س) را الگوی زندگی خود قرار دهند و به تکلیف و وظیفه همسری، مادری ،رسالت اجتماعی و فرهنگی خود عمل کنند.



آیت الله ناصری در ادامه یادآور شد :یکی از حرکت های زیبای دختر پیامبر اکرم (ص) تربیت فرزندان نمونه و مدافع عدالت بود که امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) در دامن آن حضرت تربیت یافتند .



خطیب جمعه یزد با بیان اینکه مادر نقش بزرگی در تربیت فرزند دارد و زمینه را برای سعادت فرزند فراهم می کند، تاکید کرد: اعمال ، علم، تقوا،شیوه و سبک زندگی حضرت زهرا(س) در فرزندان آن بزرگوار تاثیر گذار بود. ک/2



2047/1968/508

انتهای پیام /*


3512689
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است