ورزشی 14:56 - 11 تیر 1394
رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند یک‌سوم دیوار بزرگ چین از زمان ساخت تاکنون ناپدید شده است.

دیوار چین ناپدید شد!

 

به گزارش سرویس علمی جام نیوز به نقل از تسنیم، یک‌سوم دیوار بزرگ چین، که متعلق به سلسله مینگ است، از زمان ساخت تاکنون ناپدید شده است. کارشناسان علت این امر را عوامل طبیعی و فعالیت‌های بشری می‌دانند. فرسایش، آسیب‌های ایجاد شده بوسیله توریست‌ها و سرقت آجرهای این دیوار سه عامل ناپدید شدن حدود یک‌سوم از این اثر تاریخی هستند. رشد گیاهان در داخل دیوارها نیز در تسریع تخریب آن مؤثر بوده است.

 

این دیوار تنها یک ساختار به‌هم پیوسته نیست بلکه هزاران کیلومتر از «شانهای گوآن» در ساحل شرقی «جیایو گوآن» تا «صحرای گبی» در غرب امتداد می‌یابد. بدلیل ویران شدن بخش‌هایی از این دیوار تخمین دقیق طول آن بسیار مشکل است. کارناسان طول این دیوار را بین 9000 تا 21000 کیلومتر تخمین می‌زنند. بر خلاف آنچه ادعا می‌شود این دیوار از فضا قابل مشاده نیست.

 

دیوار بزرگ چین در زمان ساخت طولانی‌ترین و بزرگترین ساختمان تدافعی- نظامی بود و ساخت آن از قرن سوم قبل از میلاد تا قرن هفدهم طول کشید. این دیوار یکی از عجایب هفت‌گانه جهان به‌شمار می‌رود و سال 1987 (1366) در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد.



2013


6681330
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش کشور سال ۱۴۰۲ صبح امروز با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران آغاز شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش کشور سال ۱۴۰۲ صبح امروز با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران آغاز شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتبال بانوان در خردادماه ۱۴۰۳ دو دیدار دوستانه مقابل تیم ملی فوتبال بانوان بلاروس برگزار خواهد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» افشین پیروانی سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس تبرئه شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دیوید تیلور کشتی‌گیر نامدار آمریکایی وارد عرصه مربیگری شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» امید حامدی فر و مهرداد رضایی بازیکنان استقلال و ذوب آهن به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال فراخوانده شدند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پاری سن ژرمن میزبان دورتموند است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ترانه احمدی گفت: امیدوارم در مسابقات نوروزگاه در بخش اسکیت بتوانم مدال طلا کسب کنم و رکورد دنیا را جابهجا کنم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نوذر رودنیل کارشناس داوری درباره قضاوت موعود بنیادی فر در بازی پرسپولیس و نساجی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برد برابر تیم نساجی کمک می‌کند تا سرخپوشان قهرمان شوند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است