استانی 19:00 - 27 فروردین 1393
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد:
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد از اجرای بیش از 700 عنوان برنامه در سراسر استان یزد به مناسبت میلاد با سعاد حضرت زهرا (س) خبر داد.

700 برنامه در سراسر استان یزد به مناسبت هفته زن اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، فخرالسادات خامسی هامانه، ظهر امروز در جلسه اطلاع‌رسانی برنامه‌های هفته زن در جمع اصحاب رسانه، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام میلاد با سعادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: از ویژگی‌های شاخص حضرت زهرا (س) که باید الگوی زنان قرار گیرد، حلم، حیا، تقوا، همدلی و ... است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) در همه امور همراه و همدل همسر خویش، حضرت علی (ع) بود، عنوان کرد: این ویژگی باید الگو و سرمشق بانوان جوان باشد.

خامسی هامانه با اشاره به اینکه هفته زن امسال از 30 فروردین آغاز می‌شود و تا پنجم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد، عنوان کرد: دیدار با مقام معظم رهبری و حضور در همایش بزرگ روز زن در 30 و 31 فروردین ماه با حضور رئیس جمهور از برنامه‌های هماهنگ کشوری در هفته بزرگداشت مقام زن است که جمعی از بانوان استان یزد نیز در این برنامه‌ها حضور خواهند یافت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد همچنین با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته زن که در استان یزد برگزار می‌شود، یادآور شد: 700 برنامه از سوی دستگاه‌های مختلف پیشنهاد شده که با هدف برجسته کردن شخصیت حضرت زهرا (س) به عنوان الگویی برای زنان در تمام عرصه‌ها، نمایان کردن نقش زنان در زمینه تحقق فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی، تولید ملی، اقتصاد مقاومتی و اصلاح الگوی مصرف، تقویت بنیان خانواده، افزایش نشاط اجتماعی، استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های غیردولتی و بانوان یزدی در برنامه‌ها به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وی افزود: مراسم جشن و مولودی خوانی، تقدیر و تجلیل از بانوان برگزیده، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، دیدار با ائمه جمعه، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان دستگاه‌ها، بازدید از خانه سالمندان، اماکن تاریخی، واحدهای صنعتی و تعاونی‌های مختلف، برگزاری برنامه‌های مختلف تفریحی و ورزشی به صورت اردویی و ...، دیدار با خانواده‌های شهدا، برگزاری نمایشگاه آثار زنان و ارسال پیامک تبریک به زنان شاغل دستگاه‌ها توسط اداره مربوطه از جمله برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در مورد برنامه‌های شاخص میلاد حضرت زهرا (س) نیز بیان کرد: دیدار با خانواده سه شهید دفاع مقدس، برگزاری جشنواره "دختران فاطمی" در روز یک‌شنبه 31 فروردین ماه در ورزشگاه شهید صدوقی، برگزاری همایش "بهارین طلوع" ویژه شاغلان زن ادارات و تشکل‌های غیر دولتی در سینما دانش‌آموز با حضور استاندار یزد و ... از جمله این برنامه‌هاست.

وی همچنین از برگزاری جشن‌های مختلف از جمله جشن مردمی "تبسم یاس" ویژه بانوان شهرستان یزد، همچنین همایش علمی  صرفا زنان بدانند" با موضوع اسراری برای ساختن نه سوختن، همایش "خانواده متعالی در اسلام به سبک زندگی اسلامی" و .... بخشی دیگر از جشن‌ها و همایش‌ها به این مناسبت است.

خامسی هامانه در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح سیاست‌های حوزه کاری خود در دولت تدبیر و امید پرداخت و اظهار داشت: توسعه نقش هماهنگی، یکپارچه سازی، تسهیل گری و نظارتی در عرصه زنان و خانواده، تقویت تشکیلات و ارتقا کمی و کیفی سرمایه‌های انسانی، توسعه سرمایه اجتماعی و بهره‌وری از ظرفیت‌های ساختاری غیر دولتی فعال زنان و خانواده، تشکیل و تکمیل بانک اطلاعاتی زنان با شناسایی زنان توانمند یزدی در عرصه‌های مختلف از جمله سیاست‌ها و برنامه‌های این حوزه است.


3500681
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۲۹ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» استاندار هرمزگان ضمن تاکید بر تدوین برنامه آموزشی استان براساس سند تحول، یکی از کلیدی ترین نکات سند را تغییر نقش مدیران مدارس دانست و در ادامه از تلاش برای تأمین مالی 256 پروژه آموزشی نیمه تمام خبرداد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری گفت: نوزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» دادستان عمومی و انقلاب فردیس گفت: با ورود به موقع، یک کمپ اعتیاد با 15 بیمار پلمب و برای متولی آن پرونده قضایی تشکیل شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: برای مبارزه با قاچاق سوخت علاوه بر نظارت های سراسری، نظارت های کاملاً مکانیزه را بر جایگاه ها اعمال می کنیم. دوربین های پلاک خوان را در سطح جایگاه ها نصب کردیم.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس کل دادگستری گلستان گفت: فردی که با معرفی خود به عنوان قاضی از مردم کلاهبرداری می کرد با هوشیاری کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان شناسایی و دستگیر شد.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه، گفت: در فروردین ماه امسال 21 پرونده سقط جنین به پزشکی قانونی استان ارجاع داده شده که 20 مورد منجر به صدور مجوز شده است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای کشور گفت: سالانه حدود 425 میلیون تن کاغذ در جهان تولید می شود که سهم کشور ما در این فرآیند یک میلیون و 600 هزار تن است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» جام زرین هگمتانه خشایارشاه به مناسبت هفته میراث فرهنگی از امروز 29 اردیبهشت و به مدت یک ماه در موزه تخت جمشید، به نمایش گذاشته شده است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی از ثبت ملی 980 اثر تاریخی استان مرکزی خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است