ورزشی 11:49 - 29 اردیبهشت 1393
ملی‌پوش کاراته کره جنوبی که قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد می‌گوید از کاراته کاران ایرانی چیزهای زیادی یاد گرفته است.

قهرمان کره‌ای آسیا: از کاراته‌کاران ایزان چیزهای زیادی آموختم

لین هونگ در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد فعالیتش در ایران، ‌اظهار کرد: من چندین سال است که به ایران می آیم و تا به حال 15 بار به کشور شما آمده‌ام. کاراته من در ایران احیا شد و چیزهای زیادی را از کاراته کاران شما یاد گرفتم. از ایران و ایرانیان تشکر می‌کنم که این همه به من لطف داشته‌اند و باعث شدند که من به چنین سطح بالایی از کاراته برسم. آن هم در مدت پنج سال.

قهرمان کاراته آسیا در پاسخ به این سوال که سطح کاراته ایران را چطور می‌بیند؟ گفت: کاراته کاران ایران سطح بالایی دارند و این مساله را در مسابقات مختلفی که اعزام می‌شوند نشان داد‌ه اند. خوشحالم که با شما کار می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که در وزن 60 کیلوگرم کدام کاراته کار ایران را قوی‌تر از بقیه می‌داند؟ گفت: هامون درفشی‌پور و امیر مهدی زاده نفرات خوب ایران در این وزن هستند. اما نمی‌توانم بگویم که کدام یک قوی‌تر و کدام یک ضعیف‌تر هستند، هر دوی آنها ورزشکاران خوبی هستند و دوست داشتم که در مسابقات ارومیه با آنها مبارزه می‌کردم که متاسفانه نیامدند.

لین هونگ در پاسخ به این سوال که چرا این همه در مسابقات مختلف شرکت می‌کند و آیا از این پروازهای طولانی خسته نمی‌شود؟ گفت: هدف من کسب موفقیت است و برای این کار نباید خسته شوم. ما در کره روزانه چهار بار تمرین می‌کنیم. صافی که همه کارهای تیم را انجام می‌دهد به ما یاد داده که اگر ذهنمان کار کند هر چقدر هم که خسته باشیم باز هم روی کار ما تاثیر نمی گذارد. بنابراین ما ذهن خود را‌ آماده ‌کرده‌ایم که باید زیاد تمرین کنیم و خسته نشویم.

قهرمان کاراته آسیا در پاسخ به این سوال که الگوی موفقیتش در کاراته را چه کسی می‌داند؟ گفت: پیش از این رافائل آقایف از آذربایجان الگوی من بود و او را خیلی دوست داشتم، اما اکنون انجام مبارزه خوب برایم مهم است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دوست دارد مانند رافائل آقایف شود و به این جایگاه برسد؟ گفت: از نظر فیزیکی آقایف کوتاه قد است، اما قلب بسیار بزرگی دارد و مانند ببر جنگجو است. من هم از لحاظ فیزیکی نزدیک به او هستم و دوست دارم از درون مانند او بزرگ شوم.

وی در پاسخ به این سوال که مدال جهانی برایش مهم‌تر است یا مدال بازی‌های آسیایی؟ گفت: فعلا برای من مدال طلای بازی‌های آسیایی از همه چیز مهم‌تر است، چون آینده‌ام به آن بستگی دارد. من در سنی قرار دارم که باید به سربازی بروم و اگر بتوانم مدال طلای بازی‌های آسیایی را کسب کنم از سربازی معاف شده و می‌توانم در بهترین دانشگاه‌ها تحصیل کنم و این خیلی برایم مهم است، اما از نظر دوران ورزشی‌ام قطعا مدال جهانی خیلی مهم است.

قهرمان کاراته آسیا در پاسخ به این سوال که او اکنون در کره جنوبی به عنوان یک سمبل به حساب می‌آید و آیا این سمبل بودن او را اذیت نمی‌کند؟ گفت: بعضی وقت‌ها کارم را سخت می‌کند، اما وقتی کسی اول می‌شود مطمئن باشید همه در کنار او هستند و او عشق این کار را دارد. من کار خودم را انجام می‌دهم و برای موفقیت تلاش می‌کنم.

لین در پاسخ به این سوال که در بازی‌های آسیایی دوست دارد در دور نخست با کدام کاراته کار روبرو نشود؟ گفت: قطعا کاراته ایران سطح بالایی دارند و دوست ندارم در دور اول با آنها روبرو شوم. البته یک کاراته کار قزاق هم وجود دارد که او هم قوی است. نکته مهم این است که من برای قهرمانی می جنگم و به همین خاطر کسی که می‌خواهد قهرمان شود باید همه را شکست دهد.

وی در پاسخ به این سوال که چند سال می‌خواهد کاراته را ادامه دهد؟ گفت: فعلا نمی‌توانم بگویم چرا که طلای بازی‌های آسیایی را می‌خواهم. بعد از آن هم طلای جهان را می‌خواهم.

لین 25 ساله که در کنار همسرش در تیم ملی کاراته کره جنوبی حضور دارد در پاسخ به این سوال که آیا این هم تیمی بودن با همسرش روی کارش تاثیر می‌گذارد ؟ گفت: من و سونگ هفت سال است که با هم هستیم. ما وقتی دبیرستان بودیم با هم کاراته کار می‌کردیم و بعد از آن هم سونگ به تیم ملی راه یافت و توانست طلای قهرمانی آسیا را کسب کند. از بابت این که شاگردم توانسته به چنین درجه‌ای برسد خوشحالم. در کنار هم بودن برای ما مهم است و کارمان را انجام می‌دهیم.

لین هونگ دو مدال طلای قهرمانی آسیا، یک مدال دانشجویان جهان، دو طلای مسابقات کاراته وان، سه طلای بازی‌های شرق آسیا، یک نفره هنرهای رزمی و برنز بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو را در کارنامه دارد.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م


3777674
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» علی دایی با رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه دیدار و از کمپ تیم ملی این کشور بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ورزش و جوانان با دوچرخه علی لبیب یک دور پیست ورزشگاه آزادی را رکاب زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در پیست دوچرخه سواری ورزشگاه آزادی از اردوی رکابزن المپیکی ایران بازدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تاریخ قرعه‌کشی بیست و چهارمین دوره رقابت‌های لیگ برتر اعلام شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور درباره وضعیت انتخاب سرمربی و نقل و انتقالات سرخپوشان تبریزی توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تونی کروس بازیکن تیم ملی فوتبال آلمان که به تازگی بازنشسته شده است از سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان انتقاد کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: در جلسه مدیران عامل، آذربایجانی مدیرعامل سپاهان بیشترین اعتراض را به سقف بودجه نقل و انتقالات داشته است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان ایران تحت عنوان جام دوستی ایران و کره جنوبی با مسئولان فدراسیون و سفیر کره جنوبی در ایران آغاز شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است